Miltä ihmisruumis haisee? Kuka joskus joutunut haistamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei sitä hajua pysty oikeen kuvailemaan. haju ei oikeestaan ole paha, muttei hyväkään. ei voi oikeen verrata mihinkään muuhun hajuun. ja kyllä, se jää mieleen lopun elämäksi, minä tunnistaisin sen hajun heti ja joskus jos nään painajaisia jossa kuolleita niin se haistan sen hajun vaikka sitä ei oikeasti olekaan.

Olen käsitellyt kuolleita, he eivät haisseet millekään enkä alkanut erityisesti nuuskimaan.

Naapurissa asui ruumis reilun kuukauden vuoden 2010 helteillä ja se HAISI.
Muistan kyllä hajun elävästi, haju tuli asunnon postiluukusta minunkin kämppääni.

haisee todella kuvottavalle. Tottakai kun liha mätänee niin se haisee, plus mädäntymisprosessissa elimistöön muodostuu kaasuja jotka haisevat voimakkaasti! Kylmässä säilötty ruumis taas ei haise mitenkään niin voimakkaalle.

Olen käsitellyt kuolleita, he eivät haisseet millekään enkä alkanut erityisesti nuuskimaan.

Naapurissa asui ruumis reilun kuukauden vuoden 2010 helteillä ja se HAISI.
Muistan kyllä hajun elävästi, haju tuli asunnon postiluukusta minunkin kämppääni.

Miten se naapuri sai kuukauden haista siellä ilman että kukaan alkoi ihmettelemään hajua?

Mätänemään alkanut ruumis haisee uskomattoman pahalle. Haju on ihan kauhea. Vainaja esim. sairaalan osastolla voi tuoksahtaa kalmalle. Se on sellainen jännä imelä, makeahko tuoksu. Ei hyvä, mutta ei pahakaan. Pikkasen pistävä lemahdus, jonka kyllä tunnistaa. Huone voi tuoksahtaa kalmalle jo ennen potilaan kuolemaa. Kaikki ei haise, en osaa sanoa, miksi.

Miten se naapuri sai kuukauden haista siellä ilman että kukaan alkoi ihmettelemään hajua?

Samana päivänä kun haju tunkeutui käytävälle ja muihin huoneistoihin asiasta tehtiin ilmoitus ja ruumis saatin pois.
Eli se haju ei kerennyt haista siellä kuin sen päivän
(ja muutaman päivän vielä sen jälkeen ennen kuin haju haihtui pois) ja se haju oli KAMALA,
koska se ruumis oli mädäntyny siellä sen about kuukauden.

[QUOTE="vieras";24383399]Mätänemään alkanut ruumis haisee uskomattoman pahalle. Haju on ihan kauhea. Vainaja esim. sairaalan osastolla voi tuoksahtaa kalmalle. Se on sellainen jännä imelä, makeahko tuoksu. Ei hyvä, mutta ei pahakaan. Pikkasen pistävä lemahdus, jonka kyllä tunnistaa. Huone voi tuoksahtaa kalmalle jo ennen potilaan kuolemaa. Kaikki ei haise, en osaa sanoa, miksi.[/QUOTE]

Just tällanen se haju on. Sellanen imelä... Kuoleman haju on jotenkin ahdistava, sellainen kaikkialle tunkeutuva.. :x

En unohda sitä kyllä vaikka en ole pitkään aikaan haistanutkaan.

[QUOTE="Jolanda";24383431]Kalman hajun kyllä tunnistaa,kun sen haistaa...ihan, kuin vaisto sanoisi, mikä se haju on.. Ja se on todella sellanen imelähkö haju...[/QUOTE]

Totta. Sen jotenkin tunnistaa kun kerrankin haistaa. Mun mielestä mun pappa haisi kalmalle kun menin häntä viimeistä kertaa katsomaan, haistoin sen heti ovella vanhainkodissa, ja olin varma ettei pappa kauan elä. Hän kuolikin sitten puolen tunnin kuluttua saapumisestani. :/ Mutta joo, olen käsitellyt vasta kuolleita ruumiita, eikä niissä mitään erityistä hajua ole, ainakaan pahaa. Tuo kalman haju usein on, mutta se ei ole mielestäni paha haju.

[QUOTE="Vieras";24382684]Ihan sille mille elävätkin. :) tarkoitan "tuoretta" tai kylmässä säilytettyä vainajaa. Ei kannata uskoa kauhutarinoita.[/QUOTE]

Kyllä kalman haju tulee vanhaan kuolevaan ihmiseen joskus jo ennen kuolemaa, eikä kylmässä säilytetty vainajakaan haise siltä miltä elävä ihminen - vaan kalmalta.

Viimeksi muokattu:
Vanhustyötä aikoinani tehdessäni parilla vanhukselle kun menin, niin oli outu tuoksu ilmassa. Yhdistin sen heti kuolemaan. Molemmat kertoivat tietävänsä olevansa matkansa päässä. Toinen kuoli alle vuorokausi käynnistäni ja toinen yli vuorokauden kuluttua.
Olen myös löytänyt kuolleen ja jo oven avattuani tunnistin saman hajun kuin noilla edellisillä.
Että kyllä sen kalman hajun tunnistaa.

Meillä oli yläkerran mummo kuolleena viikonlopun yli. Kun häntä vietiin pois, käytävä haisi "kalmalle" eli alkava mädäntynyt liha. Haju on paha ja sen tunnistaa kerran haistettuaan...

Kalman haju ei välttämättä merkitse että ihminen varmasti kuolee. Äitini oli todella huonossa kunnossa syöpähoidoissa, kaikki omat solut "tapettu", erityshuoneessa ja haisi tuo kalman haju, tunnostin heti. Äiti kuitenkin toipui vaikka lääkäritkin epäili ettei jaksa enää. Tiedä sitten miten tuo haju silloin tuli ja meni kun äiti oli paremmassa kunnossa. Kammottavaa.

[QUOTE="Jolanda";24383431]Kalman hajun kyllä tunnistaa,kun sen haistaa...ihan, kuin vaisto sanoisi, mikä se haju on.. Ja se on todella sellanen imelähkö haju...[/QUOTE]

tämmönen just,ja se jää muistiin.oon ollu vuosia obduktio siivoojana,ja kyllä se on erikoinen haju.