Millon se sikarokote oikein tulee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äkkiä piikkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äkkiä piikkiä

Vieras
Alkuun puhuttiin syyskuusta. Tänään iltasanomissa että lokakuussa. Jossain oli jotain vuodenvaihteesta...

Eikö ne siis yhtään tiedä, millon rokottteet tulee? Jos jo kuukauden sisällä, niin hygieniaohjeilla voisi ihmiset jotenkin selvitä rokotteeseen saakka...kun vaan noudattaisivat ohjeita!

Tämänkuun lopussa saapuuu ensimmäinen erä, ja lokakuun alusta aloitetaan rokotukset. Ensin sen saa hoitohenkilökunta, ja ne valitut riskiryhmät. näin olen kuullut. Minua taas kiinnostaisi se, ketkä tuohon riskityhmään loppujen lopuksi kuuluvat? alle 3v lapset eivät kuulu siihen kai enää, yli 60-vuotiailla on immuniteettia muutenkin ja tautihan tappaa pääosin aikuisia 15-49 vuotiaita.

et sä sitä rokotetta automaattisesti saa. Sun pitää kuulua riskiryhmään. Itse kuulun riskiryhmään, mutta en taida rokotetta ottaa. En ole koskaan muulloinkaan ottanut influenssarokotetta.

raskaana olevat, heikkokuntoiset nuoeret aikuiset..

olen raskaana, kunto vain kohtalainen, ikä ihan selvässä riski ryhmässä...

eli kunnon käsihygienialla ja välttämällä tungoksia..ja popsimalla terveellistä sapuskaa meinaan selvitä..jos en.. niin etukäteen kiitän ja kumarran palstan seurassa on ollut antoisaa.

älkää jääkö suremaan.. en minäkään sure

Rokotteen valmistumiselle on eri aikoja, koska eri valmistajat valmistavat ja testaavat niitä eri aikatauluilla. Siis lokakuuhun ja vuodenvaihteeseen luvatut rokotteet ovat eri rokotteet. Tuo vuodenvaihteen rokote taisi olla se, jota testataan suomalaislapsilla.

Mä suhtaudun ainakin vielä jotenkin epäilevästi tuohon rokotteeseen.Mielestäni siitä ei ole riittävästi tietoa.Raskaana olen eli kuulun sitä kautta riskiryhmää.Mietin kyllä ottaako rokotetta vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja tietävät:
Rokotteen valmistumiselle on eri aikoja, koska eri valmistajat valmistavat ja testaavat niitä eri aikatauluilla. Siis lokakuuhun ja vuodenvaihteeseen luvatut rokotteet ovat eri rokotteet. Tuo vuodenvaihteen rokote taisi olla se, jota testataan suomalaislapsilla.

Paitsi että se suomalaislapsilla testattu rokote menee ranskalaisille...

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mä suhtaudun ainakin vielä jotenkin epäilevästi tuohon rokotteeseen.Mielestäni siitä ei ole riittävästi tietoa.Raskaana olen eli kuulun sitä kautta riskiryhmää.Mietin kyllä ottaako rokotetta vai ei.

Mulla sama. En tiedä mitä tehdä. Toisaalta jos se voisi pelastaa jälkitaudeilta, toisaalta jos se aiheuttaakin sikiövaurioita. Vaikeaa on. Lääkärit suosittelee rokotetta mutta jos sitä ei ole testattu raskaana olevilla niin miten tiedetään.. mitään.

Mä olen raskaana, mutta en ole varma uskallanko rokotusta ottaa. Ajatelkaa jos siitä tulee uusi "Talidomidiskandaali", taas kymmeniä tuhansia lapsia syntyy epämuodostuneina tai pahemmassa tapauksessa aivovaurioisina. Mistä mä saan varmuuden ettei näin ole? Ekat todisteet saadaan vasta puolisen vuotta rokotusten aloittamisen jälkeen..

No ihan yhtä turvallinen se on kuin muutkin influenssarokotteet. H1N1 on A- influenssaviruksen alamuoto.

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Mä olen raskaana, mutta en ole varma uskallanko rokotusta ottaa. Ajatelkaa jos siitä tulee uusi "Talidomidiskandaali", taas kymmeniä tuhansia lapsia syntyy epämuodostuneina tai pahemmassa tapauksessa aivovaurioisina. Mistä mä saan varmuuden ettei näin ole? Ekat todisteet saadaan vasta puolisen vuotta rokotusten aloittamisen jälkeen..

No eihän siinä rokotteessa mitään lääkeainetta ole vaan pieni määrä H1N1- virusta. Miten se voisi aiheuttaa jotain epämuodostumia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin, mutta jos tuo toinen rokote ei kelpaisikaan (testauksessa ilmenisi jotain, jonka takia ei voida ottaa käyttöön), niin silloin varmaan tämä tulisi suomalaisillekin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:

No eihän siinä rokotteessa mitään lääkeainetta ole vaan pieni määrä H1N1- virusta. Miten se voisi aiheuttaa jotain epämuodostumia?

No entäs autismi? Tänäkään päivänä ei olla varmoja etteikö se voisi johtua MPR-rokotteesta.

Niin, mutta jos tuo toinen rokote ei kelpaisikaan (testauksessa ilmenisi jotain, jonka takia ei voida ottaa käyttöön), niin silloin varmaan tämä tulisi suomalaisillekin.

Niin mutta siis tämän tyypin rokote ei tule ollenkaan Suomeen vaan meille on hankittu aivan eri rokote.

No ihan yhtä turvallinen se on kuin muutkin influenssarokotteet. H1N1 on A- influenssaviruksen alamuoto.

Tätä rokotetta on valmistettu tai valmistetaan niin nopeassa tahdissa, että edelleen epäilen, mitä haittavaikutuksia sillä on joko ennemmin tai myöhemmin.Missähän se oli, kun lääkefirmat vapautettu kaikesta vastuusta?

Tätä rokotetta on valmistettu tai valmistetaan niin nopeassa tahdissa, että edelleen epäilen, mitä haittavaikutuksia sillä on joko ennemmin tai myöhemmin.Missähän se oli, kun lääkefirmat vapautettu kaikesta vastuusta?

Ainahan influenssarokotteet valmistetaan kiireellä. vai luuletko että ne alkaa vuotta aikaisemmin väsämään rokotetta, kun virus muuttuu joka vuosi. Se tiedetään vasta kun tautiin on joku sairastunut, minkälainen rokote tarvitaan.

Yhteistyössä