Ihanat kuoriaiset vieraana :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap-0000
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap-0000

Vieras
Onko täällä ketään okt asuvaa joka olisi kamppaillut kuoriaisten kanssa?

Tuli sitten meidänkin rieasaksi pilkkuturkiskuoriaiset ja vyöihrakuoriaiset.. Molempia nähnyt n.20kpl, toukkia vain 1elävän ja 1kuolleen(ts.se nahka mikä siitä jää..).. Ja yhtään ei ole löytynyt makkareista eikä liinavaatekaappejen läheltä, mikä jotenkin ihmetyttää.. ei reikiä vaatteissa, nahkoja tai mitään.

Myrkyttäjä tulikin jo, (ensimmäisenä tietty itse suihkutin baygonia ja imuroin kaikki raot, listat yms) kävi tänään aamulla, itse ollaan oltu evakossa kun on itsellä kamala ötökkä kammo, käytiin illalla katsastamassa taloa(kyseessä siis okt) ja vain yksi kuollut kuoriainen lattialla.. hmm.. eikö niitä juuri pitäisi ruveta nyt tulemaan, ja toukkia?

Miten siivositte myrkyttäjän käynnin jälkeen? Meille sanoi vain ettei listojen vierestä saa muutamaan viikkoon pestä, imuroida tietenkin saa...

Uskaltaakohan kaikki vaatteet jo laittaa huomenna kaappeihin... Olen siis saunottanut kaikki vaatteet, lakanat yms.. Matot on ollut useemman päivän pihalla ja alkuun imuroin ne.

Oon muutenkin tosi tarkka siivouksen suhteen, joka nurkan hinkkaan, että ei kiitos kommentteja että opettele siivoamaan :) Näähän tulee ampiaispesistä, linnunpesistä, raadoista yms..ei lian perässä.

Talvella kun ulkovuorausta jouduimme purkamaan hieman niin sieltä löytyi ampiaispesiä, ne on poistettu, toivon todella että tulivat vain sieltä, mutta mistä sitä tietää monta hiiren raatoa tms tuolla seinien sisässä on, yhtään hiirtä ei ole sisällä näkynyt, vinttiäkään ei ole ( on muutettu asuintilaksi) ja välikattoa ei ole mihin raatoja voisi lähteä etsimään..

Kohta kaks vuotta tässä asuttu ja nää oli ensimmäiset havainnot :( Ällöttää vaan ihan sikana...

Ja tää myrkyttäjä väitti että vain 10% joudutaan myrkyttämään uusiksi..

Vein pihasaunaan kaikki mahdolliset tekstiilit. Toin muovisäilytyslaatikoihin vain välttämättömimmät vaatteet pyyhkeet ja lakanat. Kaiken otin takas kotiin vasta toisen myrkytyksen jälkeen kun eka kerta ei tapa kaikkia niin ne olisi voineet pesiytyä uudelleen mattoon jne.

Mä jos kuka olen ylihysteerinen tuollaisten kanssa. Poltin mm neulelankani ja keskeneräiset työt. Oli aika ällöä kun kuolleita toukkia oli saunotuksen jälkeen kerässä.

Se minne myrkyt ei pääse on mm lipaston ja kirjahyllyjen laatikot.

Yhteistyössä