Milloin voi tuntea liikkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Nyt viikkoja 15+jotain. Pitäisikö olla huolissaan, kun en tunne liikkeitä vielä? Vaikuttaako siihen jotenkin se, että kohtuni on kuulemma reilusti taaksepäin kallellaan?

mä tunsin ennen rv 20 tosi huonosti ja todellakin ihan satunnaisesti jotai pientä..nyt rv 29 ja vasta ihan kunnolla oon tuntenu muutaman viikon..istukka on mulla etuseinässä ja se vaikuttaa kuulemma tosi paljon..

Mistäs tuon istukan paikan saa tietää? Ultrasta? Mulla on ollut vasta yksi neuvola rv10 ja seuraava on vasta kun on rv23. Tuntuu tosi pitkältä ajalta, kun tässä on 3kk taukoa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos teille vastauksista.

Vaikuttaako muuten tuo kohdun taaksepäin oleminen jotenkin mahan näkymiseen?

Sitä mukaa, kun vauva kasvaa siellä, se kohtu nousee ylöspäin (suoristuu).

Mutta näkyykö se vauvamaha jotenkin myöhemmin niillä, joilla kohtu taakse kallellaan? Tai pitäisikö rv15 näkyä vielä IHAN SELKEÄ vauvamaha?

Mistäs tuon istukan paikan saa tietää? Ultrasta? Mulla on ollut vasta yksi neuvola rv10 ja seuraava on vasta kun on rv23. Tuntuu tosi pitkältä ajalta, kun tässä on 3kk taukoa.

Siis ultraan kai tuo aikaväli?

Mut voithan sä käydä tossa välissä yksityisellä, jos tunnet tarvetta. Ja joo, ultrassa se varmistuu, mut istukankin sijainti vaihtuu raskauden aikana sitä mukaa, kun kohtu kasvaa (tai se voi siirtyä) eikä sitä ihan alussa voi sanoa, missä se on. :)

Mutta näkyykö se vauvamaha jotenkin myöhemmin niillä, joilla kohtu taakse kallellaan? Tai pitäisikö rv15 näkyä vielä IHAN SELKEÄ vauvamaha?

Ei välttämättä. Se mahan esiintulo on yksilöllistä. Mulla oli taaksepäin kallistunut kohtu, mut rv 13 oli pakko siirtyä äitiyshousuihin. Mutta muutenkin mulla tuli kaikki tuohon eteen koko raskauden ajan. Kyllä se kai voi vaikuttaa siihen, et ei tule ihan niin nopeasti esiin (kun ensin sen täytyy ponkasta sieltä takaa esiin :D).

Mulla on nyt viikkoja 17 ja rapiat ja ekat liikkeet tunsin joskus joulun aikaan ja nyt enemmän, mutta eivät ole välttämättä joka päiväisiä. Raskaus on toinen ja on jo nyt aika iso maha.. Ekassa raskaudessa neuvolatäti sanoi, että kohtu on taaksepäin suuntautunut, mutta en sitten tullut kysyneeksi, että miten se vaikuttaa ja mihin...

Siis ultraan kai tuo aikaväli?

Mut voithan sä käydä tossa välissä yksityisellä, jos tunnet tarvetta. Ja joo, ultrassa se varmistuu, mut istukankin sijainti vaihtuu raskauden aikana sitä mukaa, kun kohtu kasvaa (tai se voi siirtyä) eikä sitä ihan alussa voi sanoa, missä se on. :)

Ei vaan ihan neuvolakäynneille on tämä aikaväli. Itsekin kummastelin, että aika pitkä tauko.

Alkuperäinen kirjoittaja marslady85:

Mulla on nyt viikkoja 17 ja rapiat ja ekat liikkeet tunsin joskus joulun aikaan ja nyt enemmän, mutta eivät ole välttämättä joka päiväisiä. Raskaus on toinen ja on jo nyt aika iso maha.. Ekassa raskaudessa neuvolatäti sanoi, että kohtu on taaksepäin suuntautunut, mutta en sitten tullut kysyneeksi, että miten se vaikuttaa ja mihin...

Onko sun maha jo niin iso, ettet voi edes väljillä paidoilla peitellä?

Kaikki on yksilöitä, toiset tuntee liikket rv14+ ja toiset rv20+, sama kun mahan kanssa, toisilla näkyy rv12+ ja toisilla ei vielä lähempänä 30:täkään viikkoa näy juuri mitää..Ite nyt satun kuuluu tähän "möhömaha+aikasin liikkeet" porukkaan..

Olen töissä sellasessa paikassa, jossa on kaikilla samat työvaatteet, paita on aika vartalonmyötäinen. Voi jostakin näyttää, että on lihonut, mutta jos osaa katsoa niin kyllä sen hyvin tunnistaa vauvamasuksi. Käytän paidan alla pitkähihaista paitaa joka on löysempi niin tekee masun kohdan huonommin huomattavaksi, vaikka en mitenkään erikoisesti mahaa peittele... Työhousut jäi unholaan...
Ja siviilissä käytän ihan normaali paitoja, enkä mitenkään peittele... ja äippähousut kotona.

Yhteistyössä