milloin villavaatteet lapsille ulos??

mietin vaan kun itse en ihan muutaman pakkasasteen takia kahtele villavaatteita kuten olen huomannu monien tekevän..

Villavaatteet ja villasukat on vasta sitten ku pakkasta on yli 8-10 astetta. ja ihmettelen tosiaan että pitääkö ihmiset talvikenkiä ihan surkeina kapistuksina ku villasukat on aina myös jalassa vaikka olis vaan se 1 aste pakkasta??
 
kyllä meidän lapsella oli tänäänkin kengissä sukkahousut, sukat ja villasukat ja silti oli varpaat vähän jäässä. Eikä varmasti kyllä johdu kenkien pienuudesta. Ihmettelen vain, että mitähän sinne laitetaan, jos tuo yli 10 ast. pakkaset tulee takaisin.
 
no meillä oli eilen tytöllä toppahaalari ilman villahaalaria ja tärisi kylmästä. tänään tarkeni leikkiä kun oli välihaalari päällä kanssa.

vauvalla on villahaalari toppahaalarin alla.

esikoinen kohta 3v, vauva 9kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
kyllä meidän lapsella oli tänäänkin kengissä sukkahousut, sukat ja villasukat ja silti oli varpaat vähän jäässä. Eikä varmasti kyllä johdu kenkien pienuudesta. Ihmettelen vain, että mitähän sinne laitetaan, jos tuo yli 10 ast. pakkaset tulee takaisin.
Sukkahousut, sukat ja villasukat? :eek: Tarviiko niitä toisia sukkia? Luulis tulevan niin ahdasta, ettei jää ilmalle tilaa ja sehän se pitää sit lämpimänä.

Ite laitan pojalle villahousut mieluummin ku sukkikset, mut villasukat vaan pakkasella. Kovemmalla pakkasella laitan sit peiton vielä lisäks, vaikka pojalla onkin lämmin toi toppahaalari ja vaunuissa vielä toistaseks lämpöpussi. Ihan pian pitää vaihtaa lämpöpussin tilalle talja ja jalkapeitto, ku pussi jää pieneks... Sit täytyy taas opetella pukeen sopivasti. Meillä on enemmänki ongelmana käsien riittävä suojaus, kun poika nostaa aina kätensä pois vaunun suojasta.
 
-10astetta on meillä se raja kun laitetaan villasukat jalkaan... Villahaalaria meillä ei edes ole, kun en raski ostaa enkä itse osaa tehdä. Olenkin miettinyt että mitäs sitten pistän lapselle päälle kun pitää -15asteen pakkasessa lähtä liikenteeseen muuten kuin autolla.. Tai -10asteessakin jos tuulee..... :eek:
 

Yhteistyössä