Milloin viimeinen lapsi?

Onko muita ketkä ovat tehneet itse päätöksen ettei lapsia haluta enempää?
Miten päätös on saatu aikaan? Oliko pitkäkin miettimisaika?
Onko kaduttanut tai tullut ""vahinkoja" jälkeenpäin?

Elin itse melkein vuoden siinä ajatuksessa että "apua, mä alan olla vanha, mitä sitten kun en enää voikaan saada lapsia?" Ja vähän ennenkuin aloin odottaa tätä viimeisintä, sain kuin sainkin asian käsiteltyä mielessäni ja tein päätöksen etten enää halua enempää lapsia.
Miehen kanssa silloin sovittiin että se vuosi mennään loppuun ja jos sinä aikana tulen raskaaksi, lapsi saa tulla, mutta vuodenvaihteen jälkeen ei enää anneta edes yritysmahdollisutta raskaudelle. No tottahan sitten plussasin uudenvuodenaattona :D ja iloinen ja onnellinen odotus käynnistyi. Jokseenkin tuli sellainen olo että tämä pikkuinen oli vielä meille tarkoitettu.

Nyt kuitenkin olen pyytänyt sterilisaation mahdollisimman nopeasti synnytyksen jälkeen. En halua enempää lapsia. Tämä tulokas on kymmenes ja minusta on hyvä päättää tähän. Päätös on vahva ja olen onnellinen siitä että sain tehdä päätöksen ihan itse, eikä esimerkiksi lääkäri sanonut etten voisi enää saada lapsia tai muuten terveys olisi ollut esteenä.
Nyt on kyllä sitten neuvolassa kehuttu miten helppo ja hyvä raskaus on ollut, ja lääkärin mukaan kohtuni ja munasarjat ovat kuin 15-vuotiaalla tytöllä ja näillä tekisi vielä monta lasta. Mutta oma tahto tuli täyteen enkä pyörrä päätöstäni.
 
Piste on tässä,kahdeksas lapsi syntymässä piakoin.
Vaikka mullakin paikat kunnossa ja en "ulkoisesti näytä kahdeksatta odottavalta"ei nuppi kestä ainuttakaan raskautta enää.
Hormoonikierukkaan olen päätynyt,jälkitarkastuksessa laitetaan.
 
Itselläni ristiriitaiset ajatukset, sylissä tuhisee 12-päiväinen käärö ja tällä hetkellä on hyvä näin enkä toivo enempää. 5 on nyt hyvä luku. Mutta tiedän,että se tunne nousee vielä, ja se ei ole hyvä asia. Lääkärin mukaan kohdun alaosa kovin ohut jo kun on 3 sektiota takana. Silti ei halunnut raskautta kieltääkään, sanoi että toisaalta kohtu kesti tämänkin pienen... suositteli kierukkaa kuitenkin pitkäaikaisena ehkäisynä eikä heti raskautumista. En sitä haluakaan,mutta tiedän että tästä tulee vielä melkoine kriisi jossain vaiheessa. MIes ei halua enää lisää lapsia, joten ehkä joudun vain käsittelemään asian itsekseni ja nauttimaan siitä että lapset kasvavat. Onneksi sitä ennen saa nuuskutella vielä vauvantuoksua :heart:
 

Yhteistyössä