Milloin sukupuolen näkee normiultrassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wandii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wandii

Aktiivinen jäsen
15.11.2009
1 541
0
36
Itsellä lääkärinneuvola ja ultra tulossa ja olen jo viikolla 18+.
Ultralaite on kuulemma uusi, että siitä näkyvyydesta ei pitäis olla kyse ja tietty riippuu siitä osaako ja haluaako lääkäri jotain arvata, mutta...

Kysymys oli: Milloin voi nähdä aikaisintaan sukupuolen normiultrassa, ei siis 4D.

Rakenneultrassa varmaan näkisi, mutta on se tehdään myöhemmin eri sairaalassa ja heillä on siellä linjaus, etteivät kerro.
Ei ole maatakaatavan tärkeää, mutta olis ihan kiva saada hyvä arvaus.

kyllähän ne jotkut kertoo jo rakenneultrassa, mutta kun poikavauvan kivekset alkaa laskeutua rv 23 eteenpäin, niin ei aina kovin varmaa. Kannattaa odottaa vikalle ultralle, eli siihen synnytystapa-arvioon niin on paremmat mahollisuudet saada luotettava vastaus :D

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Meillä näky ekassa ultrassa, eli viikolla 12+ jotain..

Tätä en usko. Kun viikolla 11 ja 12 alkavat vasta ulkoiset sukupuolielimet kehittyä... On voinut sanoa todella hyvän arvauksen, kun oikeaan on osunut, mutta en usko, että vois nähdä näin aikaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Meillä näky ekassa ultrassa, eli viikolla 12+ jotain..

"Lapsen sukupuolen selvittäminen ultraäänikuvasta on vielä tässä vaiheessa vaikeaa, vaikka sikiön ulkoiset sukuelimet alkavat jo muodostua." Tämä lainaus on viikon 13 ns. esittelystä vau.fi sivuilta. Eli en usko.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
kyllähän ne jotkut kertoo jo rakenneultrassa, mutta kun poikavauvan kivekset alkaa laskeutua rv 23 eteenpäin, niin ei aina kovin varmaa. Kannattaa odottaa vikalle ultralle, eli siihen synnytystapa-arvioon niin on paremmat mahollisuudet saada luotettava vastaus :D

Se nyt ei ole mikään automaatio,että tulee noilla viikoilla enää ultraa,mulla ei ainakaan kahdessa ekassa ole tehty kuin np ja rakenne,synnytystapa-arvion on tehnyt neuvolassa lääkäri ihan käsikopelolla.

Raskausviikko 14
Sikiö harjoittelee jo itse hengittämistä ja sen sydän pumppaa jo paljon verta elimistön tarpeisiin. Vauva liikkuu paljon. Tämän viikon lopulla ultraäänen avulla voidaan erottaa lapsen sukupuoli. Odottavan äidin rinnat ovat voineet jo pyöristyä ja kohtu on edelleen suurentunut.

http://www.raskausaika.com/raskausviikot-13-25.php

Yhteistyössä