Milloin saa laittaa hypimään vauva hyppykiikkuun ?

hyppykiikun ohjeissa lukee muistaakseni jotain et 4kk eteen päin, kun lapsi osaa tukevasti kannattaa päätään. ja silloinkaa selkä ei kestä sitä kovin kauaa, ohjeissa luki myös, että lasta ei saa pitää hyppykiikussa kauempaa ku 15-20 min.
 
rita18
joissaki keinuissa suositus 6kk..

meillä poju reilut 4kk eikä tajua hyppykeinun päälle vielä mitään,ja tuttujen kokemuksesta oon kuullu et vasta 6kk ikänen on siinä osannu olla.. en kyllä ite menis 3kk ikästä laittaan,mikäs kiire se on,kyllä se kerkiää vielä hypellä =)
 
marple
meillä hypitty noin 4kk ikäsestä asti.. tajus heti mikä on juttu.. kai se riippuu vähän siitäkin miten kannattelee päätä yms. mä uskalsin tytön laittaa siihen 4 kk ikäsenä kun oli riittävän kehittynyt.
 
Sanoivat neuvolassa et vaikka kiikussa lukisi mitä niin vasta puolivuotias on sopivan ikäinen siihen. Jos laittaa lapsen liian aikaisin niin rupeaa varvastamaan ja ei tee jaloille hyvää, koska eivät ole kehittyneet vielä tarpeeksi! Maltti on valttia tässä asiassa vaikka olisikin mukavaa vauvaa siihen laittaa...
 
äetyliini
Niin ja selällekää ei ole hyvä jos laittaa liian aikaseen..en kyllä suosittele missään nimessä 3kk vanhana laittaa hyppimään..mä laitoin joskus 5kk ikäisenä, melkein puoli vuotiaana, ja sillonki pidin vain vähän kerrallaan, 5min aloitettiin jos sitäkään..nyt uskaltaa pidempiä aikoja pitää ja hyvällä oma tunnolla.
 
pienenpieni
Mulle sanottiin neuvolasta, että VASTA, kun vauva ei enää varpustele, ja varpaiden "kipristys" -refleksi on mennyt pois, saa laittaa kiikkuun. Muuten aiheuttaa varvistelua ja ties mitä jalkavaivoja. Meillä poika 6kk enkä ole edes uskaltanut ostaa kiikkua vielä :D
 
no mulla oli esikolla hyppykiikku jo silloin neljäkuisena, ja vaikka hyppi siinä päivittäin, ei koskaan varpustellu, eikä oo mitään muitakaan jalkavaivoja ilmenny. kuopus taas ei tajunnu koko kiikun ideaa, ja sitä on vaan kerran hänellä koitettu, ja varpustelee silti.
 
pienenpieni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 21:53 honiska kirjoitti:
no mulla oli esikolla hyppykiikku jo silloin neljäkuisena, ja vaikka hyppi siinä päivittäin, ei koskaan varpustellu, eikä oo mitään muitakaan jalkavaivoja ilmenny. kuopus taas ei tajunnu koko kiikun ideaa, ja sitä on vaan kerran hänellä koitettu, ja varpustelee silti.
Mulle sanottiin kun poika oli 4kk neuvolassa että "noin pienellä ei ole vielä mitään asiaa hyppimään" kun kysyin kiikusta :\| mutta kait jollain sitten menee se varpaiden kipristys ja varpustelu aikasemmin pois... Pointti oli kuitenkin että vasta kun koko jalkapohja osuu maahan, saa mennä hyppykiikkuun.
 

Yhteistyössä