milloin raskaustesti näyttää raskauden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään näytti pikkuisen vahvempaa viivaa, mutta edelleen kontrolliviivaa haaleampi :/ Ja tänään lisäksi tuhrutteli... mut ei mitään punaista vuotoa.

Jänniä nää päivät... tai siis viikot :S

Alkuperäinen kirjoittaja sivuille eksynyt:
Jotain vastuuntuntoa aikuisella pitäisi olla. Seksi on lastentekoa varten, jos ei ole miettinyt mahdollista raskaaksi tulemista ei sitä tulisi harrastaa. Ihminen pärjää ilmankin!
Huoh... Ja suklaa lihottaa... Vahinkoja sattuu ja tapahtuu,olet sitten 15 tahi 45 vuotias. Totta, mikään ehkäisy ei oo varma, paitsi pihtaaminen, mutta onko sekään nyt sen arvosta? Hymiö sulle ja kaikille muille hyvää joulun odotusta! (5+5)

Olen lopettanut nuvan noin kk sitten.
Raskaus oireita ilmassa kuten arat rinnat, pahoinvointi, vatsan vihlaisuja ym. Menkat nyt myöhässä noin 6 pv. Tein testin tänään ja näytti negaa, voiko olla että testi ei näytä oikein? Mitä mun pitäis tehdä? Lapsi toiveissa.

Kerronpas tässä nyt oman tilanteeni, toivottavasti osaatte vähän jelppiä:

Eli otin viimeksi e-pillerin 19.11
Kuukautiseni alkoi 24. päivä ja loppui 27.11.
Eli tämän jälkeenhän e-pillerit eivät enää vaikuta?
Lopetin ne siis kokonaan.
Harrastin sitten avopuolisoni kanssa seksiä 30.11, 4.12, 5.12 ja 6.12. (Halut palasivat heti e-pillereiden loputtua)
Mies ei lauennut sisääni, mutta menimme kuitenkin loppuun asti.

Onko raskaus mahdollinen, vaikka ei yhdyntä tapahtunutkaan ovulaation aikana?
Koska eikös ovulaationi tapahtuisi tällöin aikana 9.12-11.12 suunnilleen?

Toivottavasti saitte tästä jotain selkoa ja jospa ette pitäisi minua ihan tyhmänä.

Alkuperäinen kirjoittaja testintekoaodotellessa:

Harrastin sitten avopuolisoni kanssa seksiä 30.11, 4.12, 5.12 ja 6.12. (Halut palasivat heti e-pillereiden loputtua)

Toivottavasti saitte tästä jotain selkoa ja jospa ette pitäisi minua ihan tyhmänä.

mijnulla meni juuri noin kuin sinullakin joten ei raskaus välttämättä ole mahd. mutta minullakin nyt yli viikon myöhässä ja testit ollu negatiivisia :( en nyt tiedä mitä tehdä olisihan se lapsi ihan tervetullut mutta ei niin sanotusti ihan yrotetty mutta mahd. ois kuitenkin, vaikka ei sisälle ole lauennutkaan tuleehan sinä välissäkin aina?

Lueskelin sieltä täältä kommentteja, ja päätin heittää omani mukaan :) Esikoista tehdessä olin ihmeellisen varma raskaudesta enkä tietenkään malttanut olla tekemättä testiä liian aikaisin. Maltoin kuitenkin 7 päivää ja haalea viivahan sieltä tuli. Nyt 2v esikoinen juoksee kissan kanssa rallia ja minä kävin juuri tekemässä testin - tosin negaa näytti, kun oviksesta ehkä 3 päivää :D Mutta toivossa on ihana elää, tässä vaiheessahan tuo nega ei kerro yhtään mitään :)

Noniin, ne tulokset tuli ja positiivinen oli. maha tuntuu kun odottais jotain elefantin poikasta, hirmunen turvotuksen tunne ja rinnat on kovat ja kipeät...
pitää tässä nyt miettiä sitten tarkasti.
Ajatukset on ainakin ihan sekaisin... :)

testintekoaodotellessa: on hyvin paljon mahd että olet raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja testintekoaodotellessa:

Ainahan se raskaus on mahdollinen. Pillereiden lopetuksen jälkeen on hieman hankalaa määritellä ovulaatin ajankohtaa, varsinkin kun ei tiedä mikä on oman luomukierron pituus. Voisihan sitä suunnilleen yrittää laskee sieltä kierron viimesestä päivästä NOIN 14vrk taaksepäin. Tuokin vaihtelee samalla naisellakin, joten on lähinnä arvailua. Lue se tietopaketti tuolta ylhäältä keskusteluista.

Jos sun menkat alko 24.11. ja olet laskenut, että ovuloisit välillä 9.12.-11.12. niin silloinhan ovulaatio olisi kp16-18, mikä tarkoittaisi sitä, että luomukiertosi olisi noin 30-32 pv, mikäli väli ovulaatiosta kuukautisten alkuun on neljätoista vuorokautta.

Siispä kysyisin fiksummilta..
Olen käyttänyt noin vuoden verran minipillereitä. Minipillereiden aloittamisen jälkeen on menkat olleet todella niukat ja tulleet vähän milloin sattuu siispä ei mitään tietoa tän hetken kierron pituudesta.
Eli siis jätin minipillerit kokonaan pois noin 3kk sitten. Viimeiset menkat loppuivat 11.11. Mun laskujen mukaan nyt 48. päivä ja ei mitään oiretta edes alkavista menkoista. Kerran oon tehnyt testin (noin viikko sitten) ja miinusta näytti.
Miehen kanssa ollaan harrastettu seksiä ilman minkäänlaista ehkäisyä eli raskaus olisi periaatteessa ihan mahdollinen. Mikä nyt siis neuvoksi?

Jos ei kohta ala menkkoja kuulumaan tai sitten tule plussaa testiin, niin voisit varmaan ottaa yhteyttä terveysasemalle. Pillereiden jälkeen kierto saattaa toki heitellä, mutta kyllä sen jossain vaiheessa pitäisi tasaantua... 48 pv:n kierto ei ole ihan normaali. Itselläni meni ainakin runsas pari kuukautta, että menkat alkoi ja siitä eteenpäin olisi varmaan ollut ihan normaali kierto, mutta plussa tuli varmaan vähän normaalia pidemmästä kierrosta, joten ei tarvinut jäädä arpomaan sen kauemmaksi.

Moi, neitsyys meni sitten uuden vuoden tienoilla (huomaa!) SUOJATUN seksin siivellä. Toinen yhdyntä tapahtui ennen uudenvuoden päivää. Senkin aikana käytimme kondomia. Kortsu kuitenkin meni rikki (en tiedä miten pahasti) ennenkuin poikaystäväni laukesi. Käskin heti poikaystävän lopettaa ja niin tehtiin. Noh nyt näen sitten pieniä painajaisia siitä että tulen raskaaksi. Voi kuulostaa tyhmälle mutta ihan oikeesti mua vähän pelottaa. Epäilen kyllä suuresti että olisin raskaana, mutta en mahda tälle vainoharhaisuudelle mitään. Kukautisenikin olivat juuri loppuneet ennen ensimmäistä yhdyntää, joten nyt en voi kuin sitte odotella seuraavia. Pillereitä en käytä, mutta nyt ne olisivat hankinnan arvoisia. Löytyykö asiasta tietäviltä jotain sanottavaa? :/

Mikset hakenut jälkiehkäisypillereitä suoraan apteekista? Jos yhdyntä tapahtui n. 14 vrk ennen seuraavien kuukautisten alkamisesta, niin saatat olla raskaana. Jos taas yhdyntä pv heittää paljonkin tuosta, niin ehkä olet välttänyt raskautumisen. Eipä auta kuin odotella. Raskaustestin voit tehdä silloin kuin oletat menkkojesi alkavan, jos ei ne ilmesty.

jos täällä nyt enää käy kukaan lukemassa...semmosta vaan ajattelin sanoa kaikille joilla tuo haalea viiva näkyy siinä ikkunassa missä pitäisi olla positiivinen viiva,että se raskaustesti ei kyllä näytä edes minkäänlaista haaleaa punaista viivaa jos ei ole raskaana..ite olin rv6,ja sit rupes viivassa vasta näkymään jotain punaisen tapaista..ajattelin vielä että pyh,luulen vaan.kävin lääkärissä vielä tekemässä aamupissatestin ja nyt mulla on tommonen kaks ja puolvuotias uhmaikäinen tyttö..nyt taas oon turhaan tikutellu,ku ois toiveissa jo toinen,ei vaan näy edes sitä haalean punaista viivaa..onnea kaikille muillekkin vauvan hankintaan!

heippa taas kaikille.. ihanaa kun muut jaksaa kirjoitella tänne silloinkin, kun itseltä loppuu jo toivo. Meillä on nyt neljäs kierto kun yritetään, ja alkaa jo tuntua (tiedän, vielä ei pitäis vaipua epätoivoon) siltä, ettei se ikinä tärppää. Ainoa lohtu on sentään säännöllinen kierto, ei tarvi montaa viikkoa odotella ja tikutella.

Mulla ois taas jo 5 päivää ovulaatiosta ja yritän parhaani mukaan keskittyä johonkin ihan muuhun kuin päivien laskemiseen. onneks sain uuden työpaikan, joten aika kuluu vähän nopeammin ja muissa mietteissä. ei ehdi niin stressatakaan raskaaksi tulosta. se kun on kuulemma tehokkain ehkäisytapa :)

Mutta onnea kaikille tällä välillä plussanneille! se on silti ihanaa kuulla, että muilla onnistuu :) ehkä se meilläkin jossain vaiheessa. ja hyvää uutta vuotta!

Kysyisin tälläista että : Viime viikolla minulla oli ovulaatio, olin myös yhdynnässä tuolloin 3:na eri päivänä. Tein jo malttamattomana raskaustestin tällä viikolla mutta negaa näytti.....Pitäiskö ootella ihan rauhassa seuraavia kuukautisia vai voiko näin pian nähdä olenko raskaana?

Täs oman miehen kanssa päätettiin joulukuussa , että yritetään lasta . No ei kuitenkaa tärpänny ja nytten ollaan suunniteltu , että yritetään uudelleen tässä.
E - pillereitä syön ja ne loppuu tässä ensi viikolla ja suunniteltiin , että jos sitte yritetään , koska on mun ovulaation aika.

Kysyisin , että onko mitään tiettyä hyvää ajankohtaa yrittää lasta , että koska tärppää kaikista parhaiten ..?

Olin yhdynnässä 31.1. käytimme ehkäisynä ehkäisyvaahtoa. Aika pian tämän jälkeen kipeytyivät rinnat ja alavatsa. Viikon päästä kuvioon tuli lämmönnousu, yökkäily jne. Jälkeenpäin hokasin, että yhdynnän aikaan minulla oli todennäköisesti ovulaatio.

Epäilen olevani raskaana, mutta voiko se alkaa näkyä näin pian?

Mulla on joskus aikoinaan ollut ehkäisynä emätinpuikko, joka käytössä siis muuntuu vaahdoksi ja mulle neuvolalääkäri sanoi, ettei missään nimessä kannata käyttää ainoana ehkäisynä jos ei halua tulla raskaaksi :/

Ja siinä otettiin tietenkin vielä useampi kierros... Menkkojen pitäs alkaa ihan lähipäivinä, joten eiköhän tämä asia sitten selviä. Tekis mieli tehdä raskaustesti jo nyt, mutta eipä se taitas vielä näkyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joz_:
Täs oman miehen kanssa päätettiin joulukuussa , että yritetään lasta . No ei kuitenkaa tärpänny ja nytten ollaan suunniteltu , että yritetään uudelleen tässä.
E - pillereitä syön ja ne loppuu tässä ensi viikolla ja suunniteltiin , että jos sitte yritetään , koska on mun ovulaation aika.

Kysyisin , että onko mitään tiettyä hyvää ajankohtaa yrittää lasta , että koska tärppää kaikista parhaiten ..?

Ymmärsinkö nyt ihan oikein???
Eli joulukuussa yrititte lasta, mutta ei tärpännyt niin aloitit pillerit tammikuussa uudelleen, miksi ihmeessä??? Jätä siis pillerit kokonaan pois ja odottele rauhassa ekoja menkkoja. Tunsin itse ensimmäisen ovulaationkin selkeästi pillereiden lopettamisen jälkeen: rinnat arat ja vatsaa kouristeli. Ovuloit suunnilleen kierron puolivälissä eli kaksi viikkoa viimeisten kuukautisten alkamisen jälkeen. Ovulaatio laskurinkin löydät netistä!

Yhteistyössä