milloin raskaustesti näyttää raskauden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin omalla lääkärillä keskiviikkona ihan migreenin takia vain ja kerroin, että tässä on yritetty raskautumista jo elokuulta ja ehdin jo toivoa, että nyt olis osunut kohille kun menkata myöhästy ja muut oireet päälle. Lääkäri sanoi saman minkä tiesinkin, että kyseessä oli varmaan näitä biokemiallisia raskauksia, jotka päättyvät syystä tai toisesta ja kuukautiset tulevat sitten vain myöhässä. Hedelmöittymisistä 50% päättyy tälläisiin "keskenmenoihin."
Hyvää oli kuitenkin se, että koska olen 27 ja ollut endometrioosi epäilyjen takia tutkimuksissa kesällä-08 kätilöopistolla, niin lääkäri sanoi, ettei enää tarvi/kannata odottaa, vaan lähete laitettiin heti vetämään ja labrakokeet PRL ja TSH otettiin jo keskiviikkona.
Outoa kyllä, että vaikka vuodinkin tiistain ja keskiviikon ja tänään tiputtelen, niin oksensin tänäänkin aamupalan ja närästys/kuvotus jatkaa kulkuaan...ehkä mulla on sitten vain niin paha mieli, että voin pahoin.

Alkuperäinen kirjoittaja faktisti:
Alkuperäinen kirjoittaja testaa tosi aikaisin:
herkimmät minun tietoon näyttää jopa ennen kuukautisten alkua. Yksi ystäväni plussasi kp 23 erittäin herkällä testillä, taisi olla babyplussalta tilattu 10 miu ml testi.
toki varmaan kannattaa ootella vähän pidempään, että saisi varmoja tuloksia.

Näin yksiselitteinen asia ei toki ole. HCG nousu on aina yksilöllistä ja joillakin naisilla se ei ole herkimmälläkään testilla (10) mitattavalla tasolla kuin kuuakutisten ollessa myöhässä jo päiviä.
Siis mitattavalla tasolla hcg saattaa joillakin olla jo dpo14 (kierron pituudesta riippuen).

Hirvittävän valheellista tuo maininta jopa ennen kuukautisten alkua. Joku voi suotta pettyä vaikka kyseessä onkin oman hcg hitaampi nousu.

Minulla on joko käynyt niin, että sain dbest-merkkiseen raskaustestiin haamun jo dpo5 tai sitten ovulaationi oli yli viikon etuajassa eikä antanut kerrassaan mitään merkkejä itsestään (dpo-päivämäärän olen määrittänyt limojen ja muiden tavanomaisten ovisoireiden perusteella - jos ovis/hedelmöittyminen tapahtui aiemmin, se oli täysin oireeton, sillä olimme rantalomalla silloin ja olisin takuulla huomannut "liukkaat kelit"). Raskaus oli siis ihan oikea, tosin valitettavasti kuitenkin tapahtui keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin viikolla 15 (sikiö vastasi reilu 12-viikkoista).

Moikka kaikki yrittäjät.
Täällä olis yks kanssa yrittäjä/tikuttaja :) Meillä siis iltatähtönen haaveissa. Lapset jo 8 ja 9,5v. Ekan saaminen oli vaikeaa, mutta hoitojen kautta sitten onnistui. Kakkonen tulikin sitten vähän vahingossa, 1v.6kk ekan jälkeen. Nyt on kierukka otettu pois helmikuussa ja varsinaisesti toista kiertoa mennään. Ekalla kierrolla ovis oli ihan varma, tikulla kp12 oli positiivinen ja kierron pituudeksi tuli 26 kun alkoi todella runsaat menkat. Nyt olis taas ovis ovella ja katsotaan miten tässä käypi. Olen itse pitänyt siitä huolen, etten ole testannut liian aikaisin. Testin teen seuraavaksi vasta kun kierto on mennyt oviksesta 15pvä. Jos ovis on vaikka kp22 voi sanoa, että menkat on myöhässä vasta kp37 jälkeen.

Voi teitä onnellisia yrittäjiä :) Itselläni on hirveä kaipuu tulla äidiksi, mutta puoliso kun haluaa elää vielä rokulipäiviä :( Pahimpina jaksoina ajattelin, että mitä jos vaan poksauttaisin pillerit viemäriin ja tulisin "vahingossa" raskaaksi. Tiesin sen olevan väärin joten ei se mikään vaihtoehto ikinä oikeastaan ollutkaan. Muutaman vuoden ajan lohdutuksena on toiminut suklaa( ja se näkyy), kohta alkaa temput loppumaan, ja samoin usko!

Hei Kaikki samassa veneessä olevat!

Itsellä kuukautiset myöhässä mutta testi näyttää negaa. Kierto säännöllinen 27-28 pvää. Nyt menkkoja odoteltu viikon verran, mutta edelleen loistavat poissaolollaan. Mitään ihmeellisiä oireita ei ole..olen monta kertaa kuvitellut itselleni kaikenlaisia oireita, mutta menkat ovat aina alkaneet. Mietin että kuinka pian kannattaa ottaa yhteyttä terveysasemalle jos kuukautisia ei kuulu. Alkaisi nyt edes ne menkat jos en raskaanakaan ole!

Kiertopäivä 35/28

moi! menkkojen pitäis alkaa huomenna (yleensä säännölliset), mutta olen jo herkkiä raskaustestejä tehnyt 2.... negaa näyttivät... On kaikenlaisia raskausoireita ollut viikon ajan, esim. huimausta ja kuvottavaa oloa, rinnat arat ja aina välillä on tullut pisara "maitoa" nännin päähän!? onko kellään tullut tollasta maidon näköistä eritettä? onko normaalia laisinkaan? Nyt koitan pari päivää jaksaa odottaa ja sitten teen kaapissa odottavan testin...

Olen niin "pasmat sekaisin" kuin olla ja voi. Tuntuu että toinen puoli päässäni sanoo, että enhän mä raskaana ole, olen vain kehitellyt oireita. ja tonen puoli sanoo, että kaikki viittaa siihen että nyt olis tärpännyt. En tiedä mitä ajatella, mutta järjellä kun tuumii niin en kai mä mitään maitoa ole toivomalla saanut erittymään...??

hei! oon käyttänyt e-pillereitä jo melkein koko 21 päivän ajan, ja sinä aikana ollut ilman kortsua yhdynnässä muutamia kertoja. ns. niukempaa kuukautisvuotoa on tullut, joka tarkoittaa että munasolu on irronnut, joten voinko olla raskaana?? vaikka siis käytän e-pillereitä ja vielä on muutama pilleri jäljellä. pelottaa vain, että voisin olla raskaan juuri tuon vuodon takia :s koska olen ymmärtänyt että kun syö e-pillereitä, niin vuotoa ei kuuluisi olla..

Alkuperäinen kirjoittaja epävarma-91:
hei! oon käyttänyt e-pillereitä jo melkein koko 21 päivän ajan, ja sinä aikana ollut ilman kortsua yhdynnässä muutamia kertoja. ns. niukempaa kuukautisvuotoa on tullut, joka tarkoittaa että munasolu on irronnut, joten voinko olla raskaana?? vaikka siis käytän e-pillereitä ja vielä on muutama pilleri jäljellä. pelottaa vain, että voisin olla raskaan juuri tuon vuodon takia :s koska olen ymmärtänyt että kun syö e-pillereitä, niin vuotoa ei kuuluisi olla..

Ymmärsinkö oikein, että olet juuri aloittanut pillereiden käytön? Tiputteluvuotoa voi olla pillereiden aikana, mutta käsittääkseni ehkäisyteho säilyy - korjatkaa jos olen väärässä. Minulla ei tavalliset pillerit aikoinaan toimineet tiputteluvuodon takia, mutta vaihto "kolmivaihepillereihin" auttoi. Eli ota yhteyttä pillerit määränneeseen lääkäriin, hänen tehtävänsä on auttaa sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja pillerivuoto:
Alkuperäinen kirjoittaja epävarma-91:

Ymmärsinkö oikein, että olet juuri aloittanut pillereiden käytön? Tiputteluvuotoa voi olla pillereiden aikana, mutta käsittääkseni ehkäisyteho säilyy - korjatkaa jos olen väärässä. Minulla ei tavalliset pillerit aikoinaan toimineet tiputteluvuodon takia, mutta vaihto "kolmivaihepillereihin" auttoi. Eli ota yhteyttä pillerit määränneeseen lääkäriin, hänen tehtävänsä on auttaa sinua.

oon siis käyttänyt e-pillereitä jo useamman kuukauden ajan. ja niidenkin aikana on ollut tiputteluvuotoa, tällä kertaa alkoi vain mietityttämään enemmän, että toimivatko ne oikeasti. en muista tarkalleen että onko aikaisemmin ollut tiputteluvuotoa samaan aikaan kun oon ollu yhdynnässä.. mutta joo, voisin käydä kysymässä lääkäriltä varmuuden vuoksi.

Raskautta yrittäessä.
Oon jonkin verran nyt ihan lähiaikoina seuraillut tätä palstaa ku oon yrittäny löytää vastauksia...
Ollaan yritetty raskaaksi jo n.8 kuukautta ilman tulosta. Koko kahden vuoden seurustelun aikana emme ole muutenkaan ehkäisyä käyttäneet. Nyt menkat myöhässä n.viikon. Mulla kyllä muutenkin epäsäännöllinen kierto niin ettei koskaan tiedä mitä tuleman pitää...Tein apteekin halpatestin kun menkat oli olleet n.3 pvää myöhässä ja selvän negan näytti...Nyt alavatsalla outoa nipistelyä ja välillä vähän samanmoista kipua kun menkkojen alkaessa, vähän pistää miettiin et pitäiskö käydä hakeen uutta testiä.

Moikka!

Meillä kävi vahinko:

Lopetin e-pillereiden syömisen yli 1 kk sitten, koska halusin hyvissä ajoin ennen raskauden alkua lopettaa ne.

No, 10 päivää sitten meillä meni kumi rikki ja tasan viikko siitä alkoi tulla verta. Menkkoja ei siis ollut vielä pillereiden lopettamisen jälkeen tullut lainkaan. Menkkakipuja ei ollut, vaikka pillereiden aikana on aina ollut. Lisäksi menkat kestivät vain 2-3 pv vaikka yleensä kestää n. 5 pv.

Nyt sitten pelkään "pahinta" että olen jo raskaana, kun hedelmöityshän tapahtuu viikon päästä h-hetkestä ja verta voi silloin tulla. Miltä tämä teistä kuulostaa, ja voinko jo tehdä testin, kun aikaa on mennyt noin vähän...?

Kun yritystä kertyi taakse 9 kk, päätin tehdä kuten lapsettomuusklinikalta neuvoivat ja ottaa koko lapsi asiasta lomaa...unohdin sen ja ryyppäsinkin hiukan tavoilleni vieraalla tavalla, aloin polttamaan tupakkaakin kun olin niin surullinen ja vihainen. Kävin keikoilla ja koulussa ja töissä ja kuinkas sitten kävikään???

Plussasin eilen ja neuvola-aika on kahden vkon päästä. Mieli on erittäin sekava, ei tahdo uskoa todeksi eikä uskalla toivoa.

Tein tänää hätäpäissäni testin kun menkat on nelisen päivää myöhässä, yleensä ovat siis tosi säännölliset. No testiin katsottuani löysin kaksi viivaa, mutta toinen oli erittäin haalea, jotenkin kuitenkin erotettavissa. Mietin vaan että olikohan tuo nyt plussaa vai ei? että pitäisköhän varmuudeks tehdä uusi testi muutaman päivän kuluttua? :)

Heipä vaan, täällä on tullut selailtua kerran jos toisenkin tässä lähipäivinä. Itsellä se tilanne, että menkat nyt 11 päivää myöhässä (säännöllinen kierto), ja raskaustestin tein kun olivat 6 pvää myöhässä. Näytti negaa. Menkkoja ei vaan kuulu, vaikka vatsassa ollut menkkakivun tapasia tuntemuksia viimesen viikon. Öisin pahempina, herään yöllä vihlaisukipuihin. Lisäksi kokoajan paleltaa, nännit arat ja olen ÄÄRETTÖMÄN väsynyt, voisin nukkua kokoajan. Jatkuvasti tekee mieli kaikkea ja syön aivan älyttömästi normaaliin verrattuna. Iltaisin heikotusta/pientä pahoinvointia. Tulevien menkkojen oireita, vai voisinko sittenkin olla raskaana, vaikka negaa silloin 5 pvää sitten näytti? ..... Ärsyttää.

Päätin itekkin kirjoittaa tänne kun itellä on nyt kp 36/31 ja ei menkkoja vaan kuuluu. 3 kertaa olen testannut ja eka testi (apteekin oma raskaustesti) antoi haamun jota ei meinaa edes erottaa, viiva näkyy TODELLA himmeänä. Kaksi seuraavaa (rfsu testiä) antoi selvän negan. Nyt ajattelin maanantaina hakea uuden apteekin oman testin jos ei oo menkat alkanut siihen mennessä.
Minulla on aikaisemmissa raskauksissa testit näyttänyt todella myöhään vasta kunnolla plussan ja haamuja olen silloinki testaillut aina ensin...

Onnea kaikille plussanneille.

Olin poikaystäväni (nykyään exäni) luona 2 viikkoa ja 3 päivää sitten. Minulta unohtui ottaa mukaani pillerit joten jouduin jättämään listan kesken (olisikohan 8 tai 9 pilleriä jäänyt listaan) ja aloittamaan ikäänkuin uudesta kohtaa pillereiden oton. Noh, siinä sitten ajattelin, että ehkäisyteho säilyy jonkin aikaa ja kaksi päivää pillereiden jättämisen jälkeen olimme petipuuhissa. Menkat tuli päivä sen jälkeen ja kierto alkoi vaihtua ja nykyään otan keskiviikkoisin uuden listan sunnuntain sijaan. Jännitän ensi viikkoa, jolloin menkkojen pitäisi tulla. Mutta onko mahdollisuus, että menkat tulevat pillereiden kanssa jokatapauksessa? Kannattaisiko silti tehdä testi?

Musta tuntuu että oon raskaana, harrastin poikaystäväni kanssa seksiä n. 3 viikkoa sitten ja käytimme samaa kondomia 2 kertaa :s ja tokalla kerralla huomasin sen olevan rikki. Poikaystäväni ei ollut kuitenkaan lauennut. Menkkani pitäisi alkaa tänään mutta ei ole alkanut, mitä pitäisi tehdä ?

Kertokaa kuinka nopeasti vahingon jälkeen voi tehdä raskaustestin niin, että tulokset ovat luotettavia? Itselläni siitä on nyt kohta vuorokausi. Voinko jo tehdä testin? Ja miten monen tunnin sisällä pitää ottaa jälkiehkäisypilleri? KIIRE!!!!

minulla on ollut raskaudenoireita , kuten syön kokoajan, juoksen pissalla vähänväliä,väsymys, haju aistini on herkistynyt, on ollut pieniä kipuja ala vatsassa, kuukautiseni ovat myöhässä n. viikon ja yhdynnästä on vain kaksi viikkoa, joten voisiko tämä olla mahdollista että olisin raskaana? minulta lähti neitsyys tuona samana iltana ja emme käyttäneet kondomia,poikaystäväni ei kuitenkaan lauennut sisääni,joten olisiko jo mahdollista tehdä raskaustesti vai onko vielä liian aikaista? olisi kyllä mukavaa jos testi näyttäisi positiivista =)

Alkuperäinen kirjoittaja living rock:
Kertokaa kuinka nopeasti vahingon jälkeen voi tehdä raskaustestin niin, että tulokset ovat luotettavia? Itselläni siitä on nyt kohta vuorokausi. Voinko jo tehdä testin? Ja miten monen tunnin sisällä pitää ottaa jälkiehkäisypilleri? KIIRE!!!!

Jälkiehkäisy niin nopeasti kuin mahdollista, olikos takaraja 72h? Olisi kannattanut apteekkiin juosta pikemmin kuin tänne tulla kyselemään.

Raskaustesti näyttää testistä ja naisesta riippuen tuloksen n.6-15 päivää ovulaatiosta muistaakseni. Mutta todellakin voi näyttää väärää negatiivista jos menkat ei ole vielä myöhässä.

Yhteistyössä