Milloin pojilla alkaa murrosikä? ja millä alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyhmä

Vieras
Mun poika täyttää 8v mun koska suurinpiirtein poikien murrosikä alkaa? (ei yhtään hajua) ja millä se alkaa karvotuksella?äänen murroksella?

Ei oo oikein ketään keneltä kehtaisin tälläisiä kysyä. tytär on 11v ja tiedän että on jo murrosiän merkkejä havaittavissa ja tiedän mitä odottaa mutta poikien murrosiästä en tajua yhtään mitään.

12v. oli vielä pikkupoika ja nyt 15v. komea nuori mies... en oikei tie miten tämä tapahtui,mitään kiekuvaa äänenmurrosta ei ollut,karvat tuli n.13v,nyt on nenän alle viiksenhaitulaa tullut. Kovasti fiksuuntunut kavri tämän viimeisen vuoden aikana <3.

Vaihtelee. Pojilla keskimäärin myöhemmin kuin tytöillä. Vähän voi päätellä siitä onko vanhemmilla alkanut murrosikä aikaisin vai myöhään. Omalla 12 vuotiaalla on murrosikä ihan täysillä päällä. Karvat alkavat kasvamaan , jalkoihin, alapäähän, ylähuuleen. Housuissa on jo vähän isompaa kuin prinssinakki, Äänenmurros alkanut. Tytöt ja seksuaalisuus kiinnostaa.

Poikien esimurrosiän merkki on kivesten kasvu, joka on kyllä ihan selvästi nähtävissä. Kunhan kivekset ovat kasvaneet, ne alkavat tuottaa mieshormonia ja sen seurauksena karvoitus alkaa kasvaa jne... Meidän pojilla tuo esimurrosikä on alkanut suunnilleen 11-vuotiaana ja varsinainen murrosikä sitten 12 vuotiaana.

Kiitokset Tässä sitten jo viisaampana eli ei tarvitse vielä pelätä murrosikää.
Mites pojilla tuo ailahtelu onko?vai riippuuko luenteesta?
Meillä tuo tyttö ainakin huutaa,paiskoo ovia ym

Niin ja entäs sauna tuleeko pojillakin se vaihe kun eivät halua suihkuun ja saunaan äidin kanssa? Tuo tyttö ei ainakaan halua mun + poikien 2v,6v ja 8v suihkuun vaan käy yksin.

Olen noin 6 kuukauden päästä 12V ja olen nyt kiukutellut äitille enemmän niin onko tulossa murros ikä ku musta tuntuu siltä on jo joka paikassa vähän karvoja ja muuta.

Poika oli 11v kun kivekset alkoi kasvaa, sai siitä ikävän kokemuksen: toinen kiertyi ja jouduttiin operoimaan. Silloin lääkäri kertoi että kasvuvaiheessa näin voi käydä. Ei sitä murrosiän alkamista muute oltais vielä huomattu, ulkoisia merkkejä näkyi vasta siitä noin vuoden päästä. Nyt täytti 13v ja selvät merkit on jo, myös ylähuulen päällä tietyssä valossa tummempia haivenia. Äänenmurrosta ei vielä ole.

Yhteistyössä