Milloin perätilasta raivotarjontaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nutu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nutu

Vieras
Kävin tänään neuvolassa kuulemassa sen minkä jo tiesinkin. Nyt rv 33+1 ja edelleen vauveli sitkeästi perätilassa, varpaat alhaalla. Edellinen vauva teki samoin, eikä kääntynyt. Kääntöyritys ei onnistunut. Hän syntyi suunnitellusti sectiolla rv 38+4.
Kysynkin nyt, että onko muilla samanlaisa kokemuksia?
Milloin vauva on kääntynyt, onko sairaalassa suoritettu kääntöyritys onnistunut, oletko synnyttänyt perätilavauvan alateitse yms? Minulla siis takana yksi sectio, eikä yhtään alatiesynnytystä...

Mulla ihan sama tilanne eka pt ja syntyi sektiolla ja TAAS sama juttu ja luultavasti sektio edessä....tylsää....nyt terkka sanoi ettei käännöstä edes yritetä ja edessä automaattisesti sektio kun jo yksi takana...samassa veneessä ollaan

Pelottaa tuo toinen sektio kamalasti vaikka eka menikin ihan ok....mutta vaihtoehtoja ei taida olla...tosin ihmettä voi aina toivoa, että vauva kääntyisi loppumetreillä

Ahaa, täällä kuulemma toisen vauvan kohdalla vielä yritetään kääntää... Kolmannen kohdalla se onkin sit suoraan sectio vaikka miten päin olisi...
Mulle laittavat lähetteen äitipolille kääntöyritykseen jos tyyppi ei ole rv 35 kääntynyt itsestään. Sillon ultraavat neuvolassa, ja sit lähete sairaalaan käännökseen jos tarvis!

Mua ei sectio pelota, mutta olisi tuo alatiesynnytys itselle ja vauvalle parempi/luonnollisempi vaihtoehto. Ja tosiaan jos vielä lisää lapsia joskus toivoo, niin paikat ei kestä useaa leikkausta =(
Hienoa kuulla että joillakin vauvat on kääntyneet vielä jopa rv 39+5! Toivo siis on =D
Ja pääasia kuitenkin että vauva saadaan ehjänä ulos!

Juu tuo oli terkan "tietoa" täytyy katsoa, mitä ne siellä Taysissa sanoo, käynti varmaan parin viikon sisään...ja kyllähän suunniteltu sektio on vauvan kannalta paras jos tilanne tämä ja se lienee tärkeintä!
Mutta toivotaan parasta! Tsemppiä myös sulle :)

Jeps, jaksamisia sinnekkin. Jossain USA:laisessa ohjelmassa kehottivat yrittämään käännöstä kotona pää alaspäin maaten ja taskulampulla haaroihin valoa näyttämällä =) Ei muuta kuin kunnon lamppua ostamaan =D

Yhteistyössä