Milloin käänsitte turvaistuimen katse menosuuntaan?

Tätsy
Kommentoimatta asiaa, tässä muutamia linkkejä kaikille nähtäväksi:

http://www.britax.fi/meny1Frame-1.htm

http://www.britax.fi/meny1Frame-1.htm

Näiden linkkien lukemisen jälkeen varmaan kaikki osaavat päätellä, minkä ikäisinä ja kuinka päin lapsi kulkee turvaistuimessa autossa.
 
Meilläkin siirretty kaukalosta suoraan Turvaistuimeen kasvotmenosuuntaan 9kk:n ikäisenä ja Nyt tämäkin vauva pääsee sitten syksyllä (9kk) tuohon istuimeen ja silloin tuo esikoinen alkaa istuu suoraan penkille. ja näinhän se on että kun niitä lapsia on sitten useampia niin ne istuu siellä miten istuu, eli ensimmäisiä suojellaan vielä kun voi mutta kun niitä alkaa olee viisi tai enemmän ni ei oikein auta nuo tila autot eikä mitkään ku ei vöitä enää riitä kaikille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 19:19 Ronttimus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 13:05 vieras kirjoitti:
tietenkin sovitettiin,tuliko mieleen että ehkäpä ihmiset vaihtaa autoa?
Ja sitten ei istuinta enää soviteta? :headwall:
Kyllä meillä menis auto tai istuin vaihtoon, jos muuten pitäisi liikenneturvallisuudesta tinkiä.
tietenkin sovitetaan mutta jos siihen autoon ei ole varaa johon se istuin natsais mielettömän hyvin.
 
Miskan äiskä
Tietääkö kukaan mitä vakuutus sanoo tästä asiasta? Korvaako vakuutus, jos lapsi on ollut turvaistuimessa, mutta kasvot menosuuntaan ja tapahtuu onnettomuus, jossa lapsi vaikka kuolee mutta jos olisi ollut toisin päin, niion olisi selvinnyt vammoilla?

Meillä 1,5v poika on edelleen nokka taaksepäin autolla mennessä, mutta meillä ei ole omaa autoa, joten autoillaan tosi harvoin. Kääntäminen on ollu varsinkin mummolla mielessä, mutta itse olen jyrkästi sitä vastaan, koska meidän istuimessa lapsi tulee sillon tiettävästi kiinni auton omilla vöillä eikä istuimen vöillä. Aika tyhmä juttu, mutta kaikkea ei tule ajatelleeksi istuinta ostaessa. Ja ohjekirja on hukassa.

Tuli vielä mieleen sellainen juttu, että jos tässä asiassa antaa lapselle periksi ja kääntää istuimen vaikka lapsi vielä mahtuisi toisin päin siinä olemaan, niin mitähän on tiedossa tulevina vuosina? Kyllä mun mielestä lapsen pitäisi oppia istumaan istuimessaan ja varmaan oppiikin, jos vaan vanhemmilla riittää kärsivällisyyttä ja ideoita lapsen viihdyttämiseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 12:32 Miskan äiskä kirjoitti:
Tietääkö kukaan mitä vakuutus sanoo tästä asiasta? Korvaako vakuutus, jos lapsi on ollut turvaistuimessa, mutta kasvot menosuuntaan ja tapahtuu onnettomuus, jossa lapsi vaikka kuolee mutta jos olisi ollut toisin päin, niion olisi selvinnyt vammoilla?

Meillä 1,5v poika on edelleen nokka taaksepäin autolla mennessä, mutta meillä ei ole omaa autoa, joten autoillaan tosi harvoin. Kääntäminen on ollu varsinkin mummolla mielessä, mutta itse olen jyrkästi sitä vastaan, koska meidän istuimessa lapsi tulee sillon tiettävästi kiinni auton omilla vöillä eikä istuimen vöillä. Aika tyhmä juttu, mutta kaikkea ei tule ajatelleeksi istuinta ostaessa. Ja ohjekirja on hukassa.

Tuli vielä mieleen sellainen juttu, että jos tässä asiassa antaa lapselle periksi ja kääntää istuimen vaikka lapsi vielä mahtuisi toisin päin siinä olemaan, niin mitähän on tiedossa tulevina vuosina? Kyllä mun mielestä lapsen pitäisi oppia istumaan istuimessaan ja varmaan oppiikin, jos vaan vanhemmilla riittää kärsivällisyyttä ja ideoita lapsen viihdyttämiseen.
Kyllä korvaa... On täysin laillista pistää lapsi kasvot menosuuntaan...
Tosin siinä vaiheessa kun lapsi kuolee ei mua ainakaan kiinnostas mitkään vakuutusjutut pätkänkään vertaa! Mikään ei korvaa menetettyä henkeä... Loppujen lopuks kolari voi tulla mistä suunnasta vaan ja istuimen asennolla ei siinä vaiheessa ole merkitystä kun kunnolla rysähtää...


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 11:43 hanne kirjoitti:
Ehkä sillon kannattaa harkita uutta istuinta, joka natsaa autoon.
tietenkin,mutta aina sitä ei ole varaa heti olla ostamassa. ja miksi ostaisinkaan kun hyvin menee näinkin. se mikä sopii meille ei tarvitsekaan sopia teille.
 
pymppy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 12:50 vieras kirjoitti:
Suosittelen todellakin kaikille että käytte katsomassa tuon videon sivuilta

www.klippan.fi
onko kellään näyttää videota missä lapsi istuu nenämenosuuntaan istuimen 5-pistevöissä, kaikki mitä mä oon nähny on auton 3-pistevyöllä.
 
Heh, kyllä on kovapäisiä ihmisiä täällä. Jokaisen joka on nähnyt videon tuosta turvaistuintestistä luulisi tajuavan, MIKSI on olemassa suositus siitä, että pikkulapsen tulisi istua selkä menosuuntaan.

Aivan järkyttävää katottavaa toi missä lapsi on kasvot menosuuntaan. Ja niska retkahtaa juuri tuolla tavalla, oli lapsi missä tahansa vöissä. Muuten voi pysyä paremmin paikoillaan istuimen vöillä, mutta niskan retkahtamista ei mitkään vyöt estä, ja se juuri on kohtalokasta.

Turha täällä etsiskellä porsaanreikiä turvavöistä ja selitellä itselleen parhain päin, kun kylmää faktaa voi nähdä tuossa videolla.

Tuo nukke voisi olla sinun lapsesi.

[/quote]

onko kellään näyttää videota missä lapsi istuu nenämenosuuntaan istuimen 5-pistevöissä, kaikki mitä mä oon nähny on auton 3-pistevyöllä.
[/quote]
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 13:27 vieras kirjoitti:
minä en oo edes kattonu noita mut nekö istuu auton vöissä niissä? meillä on kyllä nenä menosuuntaan mut istuimen vöissä.
Meillä on Cracon Cosmic xtp, jonka ohjeissa lukee seuraavaa...

Turvaistuimen omat vyöt täytyy poistaa, kun istuin asennetaan kasvot menosuuntaan ja lapsi on 15-25 kg:n painoinen.

Eli alle 15 kg voi käyttää istuimen omia vöitä. Kannattaa vilkaista mitä oman turvaistuimen käyttöohjeissa lukee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 12:51 katinka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 11:43 hanne kirjoitti:
Ehkä sillon kannattaa harkita uutta istuinta, joka natsaa autoon.
tietenkin,mutta aina sitä ei ole varaa heti olla ostamassa. ja miksi ostaisinkaan kun hyvin menee näinkin. se mikä sopii meille ei tarvitsekaan sopia teille.
Ok, omahan on asiasi olen vain niin vanhanaikainen että ostaisin sitten satasen halvemman auton ettei mun tarvitsisi rahan takia lapsen turvallisuutta heikentää. Kukin satsaa siihen mitä pitää tärkeänä.
 
pymppy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 13:57 vieras kirjoitti:
Heh, kyllä on kovapäisiä ihmisiä täällä. Jokaisen joka on nähnyt videon tuosta turvaistuintestistä luulisi tajuavan, MIKSI on olemassa suositus siitä, että pikkulapsen tulisi istua selkä menosuuntaan.

Aivan järkyttävää katottavaa toi missä lapsi on kasvot menosuuntaan. Ja niska retkahtaa juuri tuolla tavalla, oli lapsi missä tahansa vöissä. Muuten voi pysyä paremmin paikoillaan istuimen vöillä, mutta niskan retkahtamista ei mitkään vyöt estä, ja se juuri on kohtalokasta.

Turha täällä etsiskellä porsaanreikiä turvavöistä ja selitellä itselleen parhain päin, kun kylmää faktaa voi nähdä tuossa videolla.

Tuo nukke voisi olla sinun lapsesi.
onko kellään näyttää videota missä lapsi istuu nenämenosuuntaan istuimen 5-pistevöissä, kaikki mitä mä oon nähny on auton 3-pistevyöllä.
[/quote]

[/quote]

Lässyn lässyn, mä en oo aatellu ajaa kolaria ja meillä lapset istuu istuimissa 5-pistevöissä. Ei hillu irrallaan autossa...eikä ainakaan etupenkillä!!!!

MITÄ MÄ KYSYIN????
 
EuroNCAP painottaa, että lasten on aina matkustettava turvaistuimessa, vaikka turvaistuimen testitulos olisikin vaatimaton. Lasten turvallisuudessa eniten parannettavaa löytyy tiettyjen turvaistuinten tarjoamasta suojasta, turvaistuinten asennusohjeista ja yhä edelleen turvatyynyjen varoitusmerkinnöistä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 14:39 pymppy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 13:57 vieras kirjoitti:
Heh, kyllä on kovapäisiä ihmisiä täällä. Jokaisen joka on nähnyt videon tuosta turvaistuintestistä luulisi tajuavan, MIKSI on olemassa suositus siitä, että pikkulapsen tulisi istua selkä menosuuntaan.

Aivan järkyttävää katottavaa toi missä lapsi on kasvot menosuuntaan. Ja niska retkahtaa juuri tuolla tavalla, oli lapsi missä tahansa vöissä. Muuten voi pysyä paremmin paikoillaan istuimen vöillä, mutta niskan retkahtamista ei mitkään vyöt estä, ja se juuri on kohtalokasta.

Turha täällä etsiskellä porsaanreikiä turvavöistä ja selitellä itselleen parhain päin, kun kylmää faktaa voi nähdä tuossa videolla.

Tuo nukke voisi olla sinun lapsesi.
onko kellään näyttää videota missä lapsi istuu nenämenosuuntaan istuimen 5-pistevöissä, kaikki mitä mä oon nähny on auton 3-pistevyöllä.

[/quote]

Lässyn lässyn, mä en oo aatellu ajaa kolaria ja meillä lapset istuu istuimissa 5-pistevöissä. Ei hillu irrallaan autossa...eikä ainakaan etupenkillä!!!!

MITÄ MÄ KYSYIN????


[/quote]

Lässyn lässyn sullekin. Onko susta toi nukke irrallaan autossa? Eikä merkitystä tässä kohtaa onko etu- vai takapenkillä. Kyllä ihan istuimessa ja vöissä näyttää olevan.

Etkä ole ite ajatellut ajaa kolaria? Hämmästykseksesi voin kertoa, että et ole ainoa tielläliikkuja. Luuletko että kaikki tien päällä kuolleet ja vammautuneet on päättäneet ajaa kolarin?

Kaikenlaisia...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 14:50 vieras kirjoitti:
Lässyn lässyn sullekin. Onko susta toi nukke irrallaan autossa? Eikä merkitystä tässä kohtaa onko etu- vai takapenkillä. Kyllä ihan istuimessa ja vöissä näyttää olevan.

Etkä ole ite ajatellut ajaa kolaria? Hämmästykseksesi voin kertoa, että et ole ainoa tielläliikkuja. Luuletko että kaikki tien päällä kuolleet ja vammautuneet on päättäneet ajaa kolarin?

Kaikenlaisia...
Edelleenkin mitä mä kysyin???

Miksei voi vastata kysymykseen, vaan jankata sitä samaa mitä täälä jauhetaan päivästä toiseen?

Eli onko jollain näyttää videota kuinka se nukke menee kun se on istuimenvöissä nenämenosuuntaan mä en löydä...
 
[
Edelleenkin mitä mä kysyin???

Miksei voi vastata kysymykseen, vaan jankata sitä samaa mitä täälä jauhetaan päivästä toiseen?

Eli onko jollain näyttää videota kuinka se nukke menee kun se on istuimenvöissä nenämenosuuntaan mä en löydä...
[/quote]

No kuule ei ole näyttää sellaista videota. Ja mitä se muuttaisi? Kuten täällä on jo todettu, niskat naksahtaa oli vyöt mitkä hyvänsä. Tunnetko piston omassatunnossasi kun noin raivoisasti puolustat omaa, turvattomampaa menettelytapaasi? Tuntuuko susta että olisi ehkä sittenkin parempi laittaa se pikkuinen toisenlaiseen istuimeen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 15:07 vieras kirjoitti:
[
Edelleenkin mitä mä kysyin???

Miksei voi vastata kysymykseen, vaan jankata sitä samaa mitä täälä jauhetaan päivästä toiseen?

Eli onko jollain näyttää videota kuinka se nukke menee kun se on istuimenvöissä nenämenosuuntaan mä en löydä...
No kuule ei ole näyttää sellaista videota. Ja mitä se muuttaisi? Kuten täällä on jo todettu, niskat naksahtaa oli vyöt mitkä hyvänsä. Tunnetko piston omassatunnossasi kun noin raivoisasti puolustat omaa, turvattomampaa menettelytapaasi? Tuntuuko susta että olisi ehkä sittenkin parempi laittaa se pikkuinen toisenlaiseen istuimeen?

[/quote]

Kuule ei, mulla on testatut ja hyväksytyt istuimet autossa.

Mutta miksei voi asiallisesti vastata siihen mitä kysytään eikä ruveta paasaamaan jostain mitä ei oo kysytty?
Suositukset varmaan tietää kaikki ja kaikki on hankkineet istuimet omien tarpeidensa mukaan.

Tässäkin ketjussa on vaan kauhisteltu kun lapsi on asianmukaisesti kiinni asianmukaisella paikalla, että voi härre gyyd kuinka voi laittaa noin pienen noin kiinni?

Tästä samasta on taisteltu täälä niinkauan ku mä oon näitä sivuja selaillu että tää rupee olemaan jo naurettavaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 13:48 Dada kirjoitti:
Eipä kai sellaista autoa tai istuinta olekaan, jossa isompi lapsi mahtuu selkä menosuuntaan istumaan jalat suorassa? Kyllä meillä ainakin pojan jalat ovat koukussa jo nyt kaksivuotiaana. Itselläni on myös jalat koukussa autossa istuessani, eikä se niin kamalaa ole. Lisäksi mun mielestä on parempi jalat koukussa kuin niska murskana.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 13:40 vieras kirjoitti:
en minä ainakaan selittele miksi käänsin muksuni istumaan mitenkin päin-kerroin vain miten meillä. Minkäpä sille voi jos ne kintut ei mahdu hyvin kun penkki on selkämenosuuntaan,tämä on meidän tyyli-pakon edessä kuitenkin.
meillä onneksi "laiva". takana kaksi penkkiriviä, joista toinen selkä meno suuntaan. siinä istuvat keskellä istuimessa tänään 1 täyttänyt pikkunen (istuimen ja auton vöillä istuimet kii) , reunassa kesällä 5 täyttävä ja toisessa reunassa ilman istuinta kohta 6-vuotias.
takimmassa rivissä toinen 6 täyttävä sekä 8-vuotias, ja jonain päivänä vielä ehkä turvakaukalokaveri selkä menosuuntaan. käännettiin toinen penkkirivi selkä menosuuntaan niin mahtuu istuinlasten jalat suoraan, eikä jää ilman katsekontaktia takariviläisten kanssa, ei käy matkailu mälsäksi.
 
pymppy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 15:29 ikkavaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 13:48 Dada kirjoitti:
Eipä kai sellaista autoa tai istuinta olekaan, jossa isompi lapsi mahtuu selkä menosuuntaan istumaan jalat suorassa? Kyllä meillä ainakin pojan jalat ovat koukussa jo nyt kaksivuotiaana. Itselläni on myös jalat koukussa autossa istuessani, eikä se niin kamalaa ole. Lisäksi mun mielestä on parempi jalat koukussa kuin niska murskana.\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 13:40 vieras kirjoitti:
en minä ainakaan selittele miksi käänsin muksuni istumaan mitenkin päin-kerroin vain miten meillä. Minkäpä sille voi jos ne kintut ei mahdu hyvin kun penkki on selkämenosuuntaan,tämä on meidän tyyli-pakon edessä kuitenkin.
meillä onneksi "laiva". takana kaksi penkkiriviä, joista toinen selkä meno suuntaan. siinä istuvat keskellä istuimessa tänään 1 täyttänyt pikkunen (istuimen ja auton vöillä istuimet kii) , reunassa kesällä 5 täyttävä ja toisessa reunassa ilman istuinta kohta 6-vuotias.
takimmassa rivissä toinen 6 täyttävä sekä 8-vuotias, ja jonain päivänä vielä ehkä turvakaukalokaveri selkä menosuuntaan. käännettiin toinen penkkirivi selkä menosuuntaan niin mahtuu istuinlasten jalat suoraan, eikä jää ilman katsekontaktia takariviläisten kanssa, ei käy matkailu mälsäksi.
Selkämenosuuntaan olevalle penkille ei mun käsittääkseni saisi laittaa turvaistuimia...
 
perustele
"sinun käsittääksesi" ei oikein riitä tuohon ettei selkämenosuuntaan olevalle penkille saisi istuinta asettaa.mistä olet käsityksen saanut?

nimim. ihan istuin normitakapenkillä selkä menosuuntaan, osui vaan silmään..
 
pymppy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 15:52 perustele kirjoitti:
"sinun käsittääksesi" ei oikein riitä tuohon ettei selkämenosuuntaan olevalle penkille saisi istuinta asettaa.mistä olet käsityksen saanut?

nimim. ihan istuin normitakapenkillä selkä menosuuntaan, osui vaan silmään..
kaikissa meidän istuimien käyttöohjeissa sanotaan
"älä asenna kaukaloa/istuinta selkä menosuuntaan olevalle penkille."
"älä sijoita kaukaloa/istuinta sivuttain olevalle penkille."
"sijoita istuin KASVOT menosuuntaan autonistuimelle"
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 16:08 pymppy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 15:52 perustele kirjoitti:
"sinun käsittääksesi" ei oikein riitä tuohon ettei selkämenosuuntaan olevalle penkille saisi istuinta asettaa.mistä olet käsityksen saanut?

nimim. ihan istuin normitakapenkillä selkä menosuuntaan, osui vaan silmään..
kaikissa meidän istuimien käyttöohjeissa sanotaan
"älä asenna kaukaloa/istuinta selkä menosuuntaan olevalle penkille."
"älä sijoita kaukaloa/istuinta sivuttain olevalle penkille."
"sijoita istuin KASVOT menosuuntaan autonistuimelle"
Onko teillä sellainen istuin, jota saa käyttää vain kasvot menosuuntaan?
 

Yhteistyössä