Milloin jätit vauvan ekan kerran toiselle hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erika

Vieras
Tiedän että tämä on ihan perhekohtainen juttu ja riippuu monestakin asiasta, mutta ihan vain uteliaisuuttani kyselen. Itsellä on nyt 4,5 kk vauva ja olen ollut max 1,5 tuntia poissa hänen luotaan. Odotan kyllä kovasti aikaa, kun pääsisin vaikka illaksi jonnekin. Aiva luksusta olis vaikka käydä ilman vauvaa syömässä tai vaikka uimahallissa. Meillä vain se ei vielä onnistu, koska vauva ei kovasta yrittämisestä huolimatta juo tuttipullosta.

Esikoinen oli ihan pikkuisesta asti isovanhempien seurassa pieniä aikoja, asuttiin samassa kerrostalossa tuolloin, ja ollaan tosi läheisiä.

Kuopus oli 5 kk kun jätin hänet isoäidille noin 10 h ajaksi, kun minä ja esikoinen mentiin Ti-Ti Nallen taloon.

No mä jätin vauvan äidilleni yhdeksi yöksi, kun oli kuukauden ikäinen. Oli pakollinen työmatka ja mies sen verran sairaana, että ei voinut yksin hoitaa. Hyvin meni.

Miehen kanssa kyllä viettävät päivät muutenkin kivasti, kun mulla on tosiaan tuo työ sellainen tällä hetkellä ja halusin jatkaa projektin loppuun mahd. pian synnytyksestä. Sen jälkeen voi levätä ja rauhoittua hetken. Toisaalta, vauvamme syö hyvin pullosta ja korviketta, imettäjillä tilanne eri ihan senkin takia.

Riippuu varmasti tilanteista, vauvasta ja vanhemmista, mikä on hyvä ikä jättää hoitoon.

Himpun vajaa 2kk oli, kun ekan kerran varsinaisesti vieraalla, mummillaan hoidossa. Olikohan kokonaiset 3h joista nukkui 95%. :D
Yökylässä ekan kerran oli vähän yli 9kk iässä.
Meidän vauva on kyllä ollut semmonen sopeutuja koko ikänsä, ei ole koskaan vierastanut että aikasemminkin olis voinut hoitoon viedä.. Siis yöksikin, mutta imetyksen takia en ole halunnut. Imetän kyllä vieläkin, pulloakin huolii kun en ole saatavilla.

Miehen kanssa ovat molemmat olleet ihan pienestä pitäen useitakin tunteja.
Mummun kanssa sitten vissiin 3kk ikäisestä lähtien tarvittaessa tunnin tai pari.
Vähän jännään että pukkaako tytölle (8kk) eroahdistuskausi ja kuinka ahdistavana, silloin en kyllä mielelläni jätä ellei olisi pakko, se on kuitenkin suuri stressi pienelle lapselle.

Yhteistyössä