E
Epäilevä Eeva
Vieras
Mutta miksi pitäisi olla valmis tai haluta äidiksi? Miksi?
Ei kaikkea tarvitse tässä elämässä tehdä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Epäilevä Eeva:Mutta miksi pitäisi olla valmis tai haluta äidiksi? Miksi?
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:Sitä ei osaa kaivata, mistä ei tiedä. Tämä lause pätee tahallisesti lapsettomiksi jättäytyviin ihmisiin.
Alkuperäinen kirjoittaja tähti**:Minuun jotenkin kolahti Eva Raskaana olevan sanat: "pidemmän päälle kuitenkin ihmisen perustarve on perustaa jotain pysyvää; oma perhe.
Alkuperäinen kirjoittaja Päättämätön:Alkuperäinen kirjoittaja dddd:Sitä ei osaa kaivata, mistä ei tiedä. Tämä lause pätee tahallisesti lapsettomiksi jättäytyviin ihmisiin.
Näin on. Sama pätee myös lapsen hankkineisiin: eivät he voi tietää miltä tuntuu jakaa elämänsä vain oman, rakkaan aviopuolison kanssa, lapsista ja heidän tarpeistaan riippumattomana.
Kolikolla on aina kaksi puolta.
Tässä ketjussa on käyty hyvää ja ajatuksia herättävää keskustelua, kiitos kaikille ja jatkoa mielenkiinnolla odottaen.
Alkuperäinen kirjoittaja Epäilevä Eeva:Mutta miksi pitäisi olla valmis tai haluta äidiksi? Miksi?
Se, että olet tullut tälle palstalle, kertoo jo siitä, että asiaa kuitenkin ajattelet ja pohdit. Jos kaikki on niin hyvin ilman lasta, miksi kävisit vauvasivuilla... ehkä päädyt olemaan ilman lasta, tai et, joka tapauksessa mietit sitä kuten me muutkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Annex:Se, että olet tullut tälle palstalle, kertoo jo siitä, että asiaa kuitenkin ajattelet ja pohdit. Jos kaikki on niin hyvin ilman lasta, miksi kävisit vauvasivuilla... ehkä päädyt olemaan ilman lasta, tai et, joka tapauksessa mietit sitä kuten me muutkin.
Alkuperäinen kirjoittaja dddd:Tässä tapaukseessa sama ei aina päde toisinpäin. Nykyään parit seurustelevat pitkään ennen lasten hankkimista, joten kyllä suurin osa tietää, miltä tuntuu jakaa elämä vain oman, rakkaan aviopuolison kanssa. Itse aloitin seurustelun mieheni kanssa 16-vuotiaana. Lapsen saimme ollessani 34-vuotias. Tiedän todellakin kolikon molemmat puolet.
Alkuperäinen kirjoittaja Saarax:En usko koskaan olevani oikein valmis: helpottavaa kuulla, että niin se on ollut monen muunkin kohdalla. Kaikki eivät koskaan sairastu vauvakuumeseen, mutta lapsi voi silti tuoda elämään hyviä asioita, olla kaivattu, toivottu ja haluttu.
Pelkään kuitenkin miten ihmeessä selviän raskaudesta, synnytyksestä, vauvasta - ja pahinta kaikesta, murrosikäisestä. Vauvat ovat mielestäni lähinnä epämiellyttäviä ja vaivalloisia, ja teini-ikäiset inhottavia ja rasittavia. Mutta kai sitä omaansa sitten kuitenkin rakastaa, kaikesta huolimatta. Kuitenkin on alkanut miettiä miltä meidän lapsemme näyttäisi, mitä piirteitä perisi minulta, mitä mieheltä.
Olen kohta 33 joten meittimisaikaa ei enää juuri ole. Ja se tässä kaikkein eniten ahdistaakin. Voisin olla valmiimpi tähän kaikkeen 10:n vuoden päästä, mutta en nyt! En vielä halua luopua urastani, en vapaudesta, omista harratuksista...
Vaikeaa on tämä elämän suurimman päätöksen tekeminen.
Alkuperäinen kirjoittaja Maryan:Minua repii tässä asiassa myös kahtaalle toisaalta se, mitä naisilta yhteiskunnassa aina odotetaan (eli lastensaantihan on ns. normaalia--olet outo jos et halua lapsia omasta valinnastasi) ja toisaalta se, että itse en todellakaan koe olevani valmis saamaan/hankkimaan lapsia, vaikka ikää on jo yli 30 v. Mutta sitten myös tuo ikä tulee vastaan, että kohta on myöhäistä jos ei nyt pian aloita edes yrittää...
Alkuperäinen kirjoittaja Maryan:Minua repii tässä asiassa myös kahtaalle toisaalta se, mitä naisilta yhteiskunnassa aina odotetaan (eli lastensaantihan on ns. normaalia--olet outo jos et halua lapsia omasta valinnastasi) ja toisaalta se, että itse en todellakaan koe olevani valmis saamaan/hankkimaan lapsia, vaikka ikää on jo yli 30 v. Mutta sitten myös tuo ikä tulee vastaan, että kohta on myöhäistä jos ei nyt pian aloita edes yrittää...
Mikä olisi se ratkaiseva seikka, jolla päätöksensä tekisi, vai antaisiko ajan tehdä tehtävänsä eli olisi tekemättä mitään...onhan sekin yksi ratkaisu. *Huokaus*
Alkuperäinen kirjoittaja yksi vaan:tai mitä jos jätätte ehkäisyn ja annatte luonnon tehdä tehtävänsä...tulee jos on tullakseen. Oletan kuitenkin että ajatukset ovat lapsen saamisen puolella, jos kerran vauvahaaveilijoiden palstoja luette.