Milloin äidin ja tyttären suhde ei ole enää terve?

  • Viestiketjun aloittaja "Lucy"
  • Ensimmäinen viesti
"Lucy"
Missä menee sinun mielestäsi raja, milloin äiti ja tytär viettävät liikaa aikaa yhdessä? Tai pitävät muilla tavoin liikaa yhteyttä? Milloin, esim. lähipiirissäsi asia alkaisi häiritä? Missä vaiheessa äidin ja tyttären suhde on mielestäsi jotenkin häiriintynyt?

Kyse tietysti AIKUISESTA tyttärestä
 
"vieras"
No jos ei tyttärellä tai äidillä ole muuta elämää. Jos jompikumpi on mustasukkainen toisen tekemisestä, ystävistä, kavereista, kumppanista. Jos tarvitsee joka asia varmistaa äidiltä.
 
Jaa, mä olen tekemisissä äitini kanssa päivittäin. Meillä on omat kaverit ja menot mutta aina vähintään viesti laitetaan. Samoin on tyttäreni ja minun kanssa. Ollaan sit sairaita vain..ei haittaa :D
 
No jos molemmat ovat vilpittömästi tyytyväisiä tilanteeseen, eikä se aiheuta heidän elämäänsä ongelmia, niin ihan ok mun puolesta vaikka olis kaiken vapaa-aikansa keskenään. Suhde ei kuitenkaan saisi haitata työelämää, opiskelua ja normaaleja terveitä elämäntapoja. Aikuisen ihmisen tulisi myös mielestäni huolehtia omat raha-asiansa ja tarvittaessa pärjätä myös ilman sitä äitiä kun yleensä jossain vaiheessa siihenkin tilanteeseen pakosta joutuu.
 
"minnah"
Olisin ainakin onnellinen jos minulla olisi niin hyvät välit omaan äitiini, että voisin halutessani kyläillä vaikka joka päivä. Yhdessä bilettäminen silloin tällöin tietenkin ok, muttei nyt kovin useesti. En kyllä osaa sanoa mikä on se raja, jolloin viettää aikaa liikaa yhdessä, jos molemmat sitä kuitenkin haluaa. Toivon todella,että omat lapseni aikuistuessaan haluaisivat viettää aikaansa myös meillä vanhemmilla useammin kuin kerran viikossa.
 
epäterve
No jos molemmat ovat vilpittömästi tyytyväisiä tilanteeseen, eikä se aiheuta heidän elämäänsä ongelmia, niin ihan ok mun puolesta vaikka olis kaiken vapaa-aikansa keskenään. Suhde ei kuitenkaan saisi haitata työelämää, opiskelua ja normaaleja terveitä elämäntapoja. Aikuisen ihmisen tulisi myös mielestäni huolehtia omat raha-asiansa ja tarvittaessa pärjätä myös ilman sitä äitiä kun yleensä jossain vaiheessa siihenkin tilanteeseen pakosta joutuu.
kuten muita harrastuksia tai suhdetta muihin ihmisiin
eikä olisi hyvä käyttää niin paljon aikaa äitiin, että on huonosti aikaa muuhun elämään
 
"vieras"
En tajua miksi se olisi ongelma, jos äiti ja tytär viihtyvät yhdessä, hieno juttuhan se on. Minulla on aivan mahtavat vanhemmat, viihdyn heidän seurassaan ja vietän heidän kanssa aikaa erittäin mielelläni, viettäisin paljon enemmän kuin nykyään jos asuisin lähempänä.
 
[QUOTE="Lucy";25463025]Missä menee sinun mielestäsi raja, milloin äiti ja tytär viettävät liikaa aikaa yhdessä? Tai pitävät muilla tavoin liikaa yhteyttä? Milloin, esim. lähipiirissäsi asia alkaisi häiritä? Missä vaiheessa äidin ja tyttären suhde on mielestäsi jotenkin häiriintynyt?

Kyse tietysti AIKUISESTA tyttärestä[/QUOTE]

Silloin kun se hidastaa tai häiritsee jomman kumman henkistä kasvua tai tasapainoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastanja
"hmm"
sillon kun tyttärellä ei ole enää lainakaan omia mieleipiteitä, vaan kaikki kysytään äidiltä. tytär on perheellinen, ja KAIKKI tekeminen menee niin kuin äidin mielestä on parhaaksi...
 
"hmmm"
no kyllähän se kari tapiokin aika paljon poikiensa kanssa varmaan oli kun heidät bändiinsä otti

Minusta olisi aivan huippua jos lapset viihtyisivät kanssani, kuten tuossa tilanteessa. siis päivittäin yhdessä.
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25463046:
Ei liene häiriintynyt, mutta koskaan en ole ymmärtänyt näitä äiti ja tytär yhdessä bailaamassa, ja siis, että tuo äiti on useimmiten se joka on kantokunnossa.
Me käymme äidin kanssa yhdessä bailaamassa, kummallakaan ei kyllä ole tapana olla kantokunnossa. Siskoni harrastaa myös samaa.

On meillä myös yhteisiä kavereita, sekä olemme olleet myös samassa työpaikassa.
Ei ole muodostunut ongelmaksi, meillä on silti ihan oma yksityisyys eikä kumpikaan puutu toisen henkilökohtaisiin asioihin.

Yhteydessä ollaan useampia kertoja viikossa.
 

Yhteistyössä