Milloin 2008 äitiyspakkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potkuhaalari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

potkuhaalari

Vieras
Hei!

En löydä Kelan sivuilta tietoa ja odotan ensimmäistäni, eli milloin 2007-äitiyspakkaus vaihtuu uuteen eli vuoden 2008 malliin?? Luin Kelan sivuilta, että 2007-pakkauksia oli saatavilla vasta viikolla 21 eli tämän vuoden toukokuussa.

Onko tietoa milloin siis 2008 äitiyspakkaus ilmestyy? Itsellä la huhtikuussa, eli varmaankin saan 2007-version...

saat pakkauksen siin kuukautta ennen laskettua aikaa!se on niin ihanaa kun sen pakkauksen postista hakee ja saa kurkistaa sinne lootaan ett mitä ihanuuksia sieltä löytyykään! ne vaatteet on niin pieniä...
voimia odotukseen! :)

Vuoden 2007 pakkaus on ollut tosi suosittu, paljon suositumpi kuin vuoden 2006 pakkaus ja tästä johtuen voi olla että pakkaukset loppuvat aikaisemmin kuin edellisenä vuotena :)

Itse en pidä 2207 pakkauksesta, ja haluaisin nimenomaan 2008 pakkauksen, vaikken tosin tiedäkään millainen se on. La on toukokuussa vasta, joten voinkohan lähettää paprut kelaan vasta huhti-toukokuussa, jos siten saisin sen 2008-pakkauksen...??

Ei kai sitä ole määritelty missä vaiheessa pakkauksen voi vielä hakea (kannattaa toki kelalta tarkistaa..). Uuden pakkauksen jakaminen aloitetaan aina vasta sitten kun kaikki vanhat pakkaukset on jaettu. En tiedä missä vaiheessa uusi pakkaus tulee, vastahan tuo 2007 tuli. Äitiysrahahakemus tehdään samalla paperilla kun pakkauksen hakeminen tapahtuu joten sen kanssa voi sitten tulla kiire jos jätät viimetinkaan.

niiden papereiden olla toimitettuna pari kuukautta ennen la:ta...? En ole ihan varma, mutta näin muistelisin. Tosiaan, kun samalla hakemuksella haetaan äitiysrahaa.

2 kk ennen laskettua aikaa pitää se hakemus tehdä, näin ainakin pari vuotta sitten... Joten maaliskuussa joutuu hakemuksen tekemään, jos on la toukokuussa. Hetkinen, toukokuussa?!? Sinnehän on vielä niiiiiin pitkä aika, että ei tulis mieleenkään "hätäillä" äitiyspakkauksesta vielä. Itsellä meinaan kanssa toukokuussa la, ja kyllähän se raskaus on niin alussa vasta, että enpä noin kauas tohdi suunnitella...

Vastauksista kiitos kaikille!

Ulpu74: En kaivannut kritiikkiä suunnittelustani, kyselin vain äitiyspakkauksen aikarajoista. Mutta tiedoksi vaan, että kun lapsettomuushoideoissa ravannut kolme vuotta, niin kaikenlaiset asiat pyörii mielessä, ihan lastenrattaisiin ja vauvan huoneen tapetteihin asti. Vaikka tottakai keskenmenon riski on erittäin suuri edelleen, kiitos vaan muistutuksesta. Olisin kyllä muistanut riskin ilman muistuttamistasikin.

Kiva jos sulle ei tule mieleen "hätäillä" ja voit ottaa rennosti. Meille tämä vaan on niin iso asia tämä pieni alkanut raskauskin, että varmaan suunnitellaan ihan liikaa ja säälittäväti liian pitkälle, mutta kerrankin saadaan jo vähän haaveilla. Sori jos se häiritsee sua.

Hassua, kuvittelisin, että jos on ravannut lapsettomuushoidoissa kolme vuotta ja lapsi on suuresti odotettu, niin joku ä-pakkaus olisi aika triviaali seikka..

ihan näin helpostikin raskautuneen mielestä se nimittäin ainakin on. mutta jokainen tavallaan.

En jaksaisi selitellä ajatuksiani, mutta sinulle "Hämmästelijä". Aika moni triviaali seikka on ollut meille täysin saavuttamattomissa, olen ikään kuin kieltänyt itseltäni kaiken mikä liittyy vauvan syntymän jälkeiseen aikaan, kun ollaan keskitytty raskautumiseen. Nyt annan itseni jo vähän pohtia ja suunnitella tuota elämää la:n jälkeenkin.

Siis minähän nimenomaan en ota rennosti. Raskautuminen ei ole ollut helppoa, joten kyllä minulle on jotenkin luontaista olla näin alussa varuillaan.

Ei minua sinun suunnittelusi ja haaveilusi häiritse. Vastauksen alkuperäiseen kysymykseesihän oletkin jo saanut, saat ikävä kyllä 2007 pakkauksen. Toisaalta, eihän sitä tiedä miten kamala se 2008 pakkaus on, joten tiedä vaikka oliskin 2007 parempi.

minä tiedän kyllä tuon aikaisen hössötyksen tunteen,itse käynyt lapsettomuushoidoissa 3,5 vuotta ja kuluttanut siihen sievoisen omaisuuden.nyt onnellisesti raskaana ja 10 vkoa takana,täysi oikeus vähän hössöttääkin,se nyt vaan sattuu olemaan niin että helposti raskaaksi tulleet eivät sitä ymmärrä:)

Milloinka muuten JULKISTETAAN uuden pakkauksen sisältö?

Joskus lähempänä maalis-huhtikuuta vasta vai jo vuodenvaihteessa? Miten se on aiempina vuosina ollut?

On kyllä aika ihanan näköinen tuo 2007 pakkaus, toivottavasti ehdin saada sen (toukokuussa la) :)

Minä kyllä suosittelen pesemään kaikki vastasyntyneen vaatteet ja tekstiilit. Noita viimestelyaineita on varmasti aika monessa nutussa ja peitossa. Äitiyspakkauksen tuotteet vaan testaan erityisen tarkalla kädellä ja nyt on narahtanut kiinni kaksi tuotetta ( ja valmistettu totta kai kiinassa)

Uusi pakkaus julkaistaan todennäköisesti vasta viikkoa tai kahta ennen kuin sen jakelu alkaa. Niin oli ainakin vuoden 2007 pakkauksen suhteen. Aiempien vuosien pakkaukset on kai julkaistu jo reilusti aikaisemmin ja kela on saanut tukun kiukkuisia valituksia kun äidit ovatkin saaneet vielä vanhan paketin.

Yhteistyössä