million mies mukaan neuvolaan?

Eihän sinne miehen ole pakko tulla ollenkaan, mutta me on käyty yhdessä ihan siitä ekasta käynnistä asti. Onhan se helpompaakin, kun mies kuulee heti samat jutut kuin sinä ja myöhemmillä käynneillä on varmasti kiva isänkin kuulla sydänäänet.
 
Meillä ei oo ikinä ollut, eikä tule olemaan nytkään =) Lasten kanssa käyn. Miehellä menee ainakin tunti matkoihin sen 30min neuvolakäynnin takia, niin turha MUN miehen on olla koulusta/töistä sitä aikaa.
Synnärille on kyllä tullut, mutta synnytyksen olen hoitanut ilman miestä (siis ponnistamisen). Meille hyvä ratkaisu tämä :)
 
Ei ole tullut edes mieleen, että "huolisin" miehen mukaan neuvolakäynneille. Ultrassa tietysti ollut mukana (2kpl.) Itsestä ainakin tuntuu, että neuvolatädin kanssa jutellaan niitä "naisten juttuja", eikä ne varmasti miestä kiinnostakaan...
Tuntuisi kyllä hassulta, jos omaa miestäni sinne olisin "raahaamassa", mutta toki jos mies sinne vaatimalla vaatisi päästä, niin mukaan saattaisin ottaa hampaat kiristäen.... Itse en halua kaikilla alapäävaivoilla ym. miestä järkyttää, eiköhän se synnytystapahtuma riitä...
 
Esikoista odottaessa tais olla kaks kertaa mukana, ei ainakaan kolmea enempää. Toisesta ei oo tähän mennessä ollu kertaakaan, nyt puoliväli menossa....eihän sinne miehen oo pakko tulla kertaakaan, naisella siellä enemmän "tekemistä" on :)
 
Meillä mies on ollut mukana alusta asti, ihan omasta tahdostaan :) Sanoi jo ennen kuin raskaus alkoi, että yhteinen juttuhan tämä on, ja aikoo käydä mukana niin usein kuin vain pystyy.
Kai se tulee miehellekin jotenkin konkreettisemmaksi se odotus, kun on mukana. Ei tietenkään kaikkia huvita käydä neuvolassa, eikä kaikki äiditkään edes halua miestä mukaan, mutta kyllä minusta on ollut mukava siellä yhdessä käydä. On saanut molemmat kysyttyä suoraan th:lta mieltä askarruttavat kysymykset.
Ainoastaan nyt loppuraskaudessa on jäänyt pari kertaa käymättä, kun ei olla saatu neuvolaan sellaista aikaa, että miehen työvuorojen takia onnistuisi (tekee vuorotyötä).
 
Meillä esikoisen odotusaikana mies halusi neuvolaan mukaan viimeisellä äitiysneuvolakerralla. Ei ollut muilla kerroilla mukana enkä kaivannutkaan. :) Nyt kakkosta odottaessa ei ole ollut kertaakaan, eikä haittaa minua ollenkaan. Ihan mielellään käyn esikoisen kanssa nuo neuvolareissut. Eipähän tarvitse miehen olla poissa töistäkään sen takia.

Kun esikoinen syntyi, niin mies oli mukana muutamalla ekalla vauvan neuvolakäynnillä. Varmaan samalla tavoin tulee mukaan nytkin pikkukakkosen neuvolakäynneille, niillä kerroilla kun pääsee alussa isyys- ja kesäloman aikana. Tuskin sitten myöhemmin on töistä poissa neuvolan takia. Kiva niitä kuulumisia on kerrata sitten kotonakin. :)
 
meillä mies oli ekalla käynnillä ja sen jälkee yrittäny aina töiden mukaa päästä tulemaa... mut ultriin on kyllä mukaan tullu, halunnu pienen nähdä, et yhdessä ultrassa ei ole ollu... ja tosiaan ei sinne ole pakko miehen tulla olleskaa, meilläki mies ajatteli et mitä hän niillä terveyden hoitajan käynneillä tekee kun ei siellä puhuta kun minusta ja tulevasta vauvasta enimmäksee, niin hänen mukaan minä voin jutut kertoa sit hänelle... :D eipä meillä ainaka amies siitä syystä ole siis töistä pois ollu,ja äitipolikäynneillä hän kyllä lähtee mukaan aina...
 
Mun mies oli mukana ekalla käynnillä ja ultrassa. Ekalla käynnillä oli ihan hyvä että isukki oli mukana, kun kyseltiin suvussa tai itsellä olevia sairauksia ja myös miehen piti tehdä päihteidenkäyttökysely. Ultraan halusi itsekin tulla mukaan ja mukavahan hänenkin oli nähdä vauva. Muilla neuvolakäynneillä hän ei kuitenkaan ole ollut mukana.
 
Meillä mies oli mukana jo ekalla kerralla ja sen jälkeen on ollut, jos on ehtinyt. Ihan ite se haluaa sinne tulla, ei ole tarvinnut erityisemmin houkutella. Johtuu ainakin osittain siitä, että on ite terveysalalla töissä ja haluaa nähdä läheltä, miten raskaus neuvoloineen yms. etenee niin osaa sitten töissäkin paremmin neuvoa asikkaitaan jne. - muutenhan miehet eivät kokemusta näistä "naistentaudeista" oikein saa... Ja eka lapsi tulossa, sekin vaikuttanee asiaan.
 
Kahdesta raskaudesta mies on ollut ehkä yhdellä tavallisella neuvolakäynnillä mukana :) Kyllähän se neuvolatäti yritti kovasti miestä ottaa mukaan, mutta niin se vaan on, että ei siinä sille miehelle oikein ole mitään... Tai ehkä joku tykkää, mutta mulle ainakin sopii oikein hyvin, että mies ei tällaisilla tavallisilla käynneillä ole mukana!Synnytystapa-arvioissa ja tällaisissa äitipolireissuilla on ollut ja ultrissa on aina ollut mukana.
 
Meillä vasta alkuraskauden ultra ja ensimmäinen neuvola takana. Molemmissa mies on ollut mukana. Ja jatkossa tulee myös mukaan jos vain työt sattuvat niin että mahdollista päästä. Eikä sitä ole tarvinnut pakottaa, ihan itse haluaa tulla mukaan =)
 
En ole kokenut tarpeelliseksi ottaa neuvolaan miestä mukaan, eikä se työssäkäyvälle miehelle sovikaan, kun neuvola-ajat ovat päivällä. Minusta on kiva käydä siellä ihan yksin. Ykstyisen ultrissa mies on toki mukana.
 
Minulla mies oli esikoista odottaessa mukana silloin kun sydänäänet kuunneltiin ekaa kertaa. Silloin meilläpäin oli vain rakenneultra joten oli kiva saada mies mukaan kuvioihin jo aiemminkin ja olikin varsin mielellään. Nyt tästä toisesta mies ei ole ollut neuvolassa mukana kun ollaan käyty lisäksi np-ultrassakin. Ultrissa mies on siis ollut mukana ja esikoisen synnytyksessä myös ja tulee olemaan tälläkin kertaa.
 
Yhden kerran esikoista oottaessani on ollut mukana ja sitten ne synnytysvalmennukset.Esikoisen ultraäänessäkin oli,siinä npultrassa.Muissa raskauksissa en ole ottanut mukaan.Ihan syystääkin,hän on joko töissä tai joutuu tulemaan toisten lasten kanssa kotiin esim.lääkärineuvolan ajaksi.Tavisneuvolat olen käynyt lasten kanssa...
 
Taitaa nuoret äidit enimmäkseen ottavan miehen mukaan neuvolaan joka käynnillä. Voi olla, että itsekin olisin niin tehnyt, jos 17v sitten olisin raskaana ollut =)

Kyllä meilläkin esikoista odottaessani mies oli synnytysvalmennuksessa mukana ja polilla.

Vauvelihaave:

Tiedätkö lapsen sukupuolta? Näyttää kyllä pojalta =) Meillä 4d-ultrakuvan mukaan rv 20, poikamme näytti ihan pojalta, vaikka emme sukupuolta varmasti tienneet.
 
Mies oli mukana ensimmäisellä neuvolakäynnillä, mutta muuten hän ei ole ollut mukana neuvolassa. Päätös on yhteinen, mietimme, että mies ei saa neuvolakäynneistä irti edes sitä vähääkään minkä minä, on hänen turha käydä siellä istumassa kanssani. Ultrissa mies on ollut mukana ja hän on tulossa synnytykseen mukaan. En ole edes ajatellut, että olisi mitenkään miehen velvollisuus olla neuvolassa, ei vaikka tämä onkin eka lapsi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Taitaa nuoret äidit enimmäkseen ottavan miehen mukaan neuvolaan joka käynnillä. Voi olla, että itsekin olisin niin tehnyt, jos 17v sitten olisin raskaana ollut =)

Kyllä meilläkin esikoista odottaessani mies oli synnytysvalmennuksessa mukana ja polilla.

Vauvelihaave:

Tiedätkö lapsen sukupuolta? Näyttää kyllä pojalta =) Meillä 4d-ultrakuvan mukaan rv 20, poikamme näytti ihan pojalta, vaikka emme sukupuolta varmasti tienneet.

Jep, kyllä on sukupuoli tiedossa =) Tosin viime viikon polikäynnillä siellä ultrannut lääkäri sanoi, ettei enää pysty sanomaan, onko vauva samaa sukupuolta kuin aikaisemmissa ultrissa on sanottu :D Mutta kahden viikon päästä la, joten pianhan se selviää B)
Ja usko pois, et ole ihan ensimmäinen, joka tuon kuvan perusteella on sanonut, että (isänsä näköinen) poika näyttää olevan :D Noh, on joku tytönkin näköiseksi häntä sanonut. Kenellekään ei tosin olla vielä sanottu sukupuolesta mitään puoleen eikä toiseen :LOL:
 
Meillä on yksi neuvolakäynti takana. Mies oli mukana ja aikoo tulla myöhemminkin, jos vain työt ja opinnot antavat myöten. Ei todellakaan ole tarvinnut "raahata" mukaan, yhteistä lastahan tässä odotellaan. Mielestäni onkin hyvä, että mies kuulee kaikki asiat samalla kun minäkin ja voi myös itse esittää kysymyksiä, jos jokin mieltä askarruttaa. Mielestäni ei ole kuitenkaan äidin tehtävä yksin päättää osallistuuko mies vai ei, vaan ratkaisut on tehtävä yhdessä.

Meirami: En koe itseäni nuorimmasta päästä olevaksi (27v.), ilmeisesti kuitenkin nuorempi kuin sinä. En usko iällä olevan niinkään merkitystä, vaan odottavan perheen persoonallisuuksilla. Joku mies haluaa osallistua enemmän kuin toinen, mutta kukin toimikoon tavallaan.
 

Yhteistyössä