Mille viikoille pahoinvointisi on kestänyt?

Täällä mennään viikoilla 7+6 ja pahoinvointi on aivan hirveää. Kestää ympäri vuorokauden ja oksennan monta kertaa päivässä. Lämmintä ruokaa en ole syönyt ties milloin, pelkkä ajatus saa yökkäämään. Pelkään jo vauvan puolesta vaikka lääkäri sanoi ettei tästä vauvalle ole haittaa.
Apua, koska tämä loppuu!!?? :x
 
Lähes tasan 4 raskauskuukautta! Vaikka mulle sanottiin että loppuu viikolle 12 :LOL:
Ei edes vähentynyt! Mulla oli kurkku ruvella koko ajan ja naama ja rinnus pilkullinen.

Loppuraskaudesta tullu sillon tällön pahoja oloja( harvoin ). Viime aamu-yönä oli raju oksennuskohtaus.. samanlainen kuin alkuraskaudessa. Nyt myös naamakin sellainen turvonnu ja pilkukas>;-(
 
Ensimmäisestä kesti viikolle 16-17 kaikkein pahin vaihe, kun juuri mikään ei kestänyt sisällä. Sen jälkeen helpotti niin etten tarvinnut enää joka päivä oksentaa. Loppuraskaudessa ei enää edes ihan joka viikko.
Nyt odotan toista ja 14. viikko menossa, pahoinvointi oli taas kamalaa mutta nyt on jo vähän helpottanut eli elättelen kovasti toiveita että menisi paremmin kuin ensimmäinen raskaus :saint:
Jos olo tuntuu oikein heikolta niin ota ihmeessä asia puheeksi neuvolassa, hakeudu tiputukseen ja onhan niitä pahoinvointilääkkeitäkin olemassa. Toivottavasti sulla helpottaa pian :hug:
 
Ekasta viikolle 17 saakka yötä päivää oksentelua.. Sitten helpotti!
Toisesta en oksentanut kertaakaan...
Tästä kolmannesta aamupahoinvointia ja aamulla oksentamista 14 viikolle.. Nyt pahoinvointi on tullut takaisin. Yöllä herään oksentamaan! :eek: :eek: :eek:

Onneksi tää on ohimenevää!!

Sipra rv 37+5 :heart: :heart: :heart:
 
Esikoisesta oksensin ekan kerran viikolla 8 ja sitten viikot 10-16. Pari satunnaista oksennusta tuli loppuraskaudesta.

Nyt tästä toisesta olen oksennellut ja voinut pahoin ympäri vuorokauden viikolta 6 alkaen. Nyt 14. viikko menossa, eikä loppua pahoinvoinnille näy.
 
:hug: Unicornis Koita kestää ja ota ihmeessä puheeksi neuvolassa, kuulostaa sen verran rajulta. Ehkä tosiaan tarttet lääkettä tai mennä tiputukseen joksikin aikaa.
Mulla ei ole noin rajua pahoinvointia mutta on kuitenkin. Kannattaa ainakin kokeilla Jaffaa, sokeripitoisia mehuja tai mehujäitä niin saa vähän nestettä kehoon. Ja tietenkin kannattaa yritttää syödä sitä jotain mitä pystyy.

Kyllä tää kamala olo vielä palkitaan! :)

salmis ja massu 10+5
 
Minä olen juuri toipumassa oksentamisesta..nyt menossa 11+6 ja en ole oksentanut viikkoon. Tosin syön lääkkeitä. Oksentelu alkoi rv7 ja jouduin sairaalaan tiputukseen. 5 viikkoa sairaslomalla oltiin. Lääkkeet saatuani pysyi ruoka sisällä jos en liikkunut paljoa.
Oli kamalaa..meinasin aivan masentua 4 seinän sisälle..mutta nyt elämä alkaa voittamaan.
Pientä etomista vielä on..
 
mulla kesti tuohon 12. raskausviikolle ja sen jälkeen sain otta sea-band rannekkeet pois ranteista. nyt iloitsen tästä pahoinvoinnin ja oksentelun poistumisesta :) älkää menettäkö toivoa sillä se paoinvointi ja oksentelu loppuu kyllä, tosin jokaisella vähän eri aikaan. Avuksi suosittelen noita apteeksita saatavia sea-band akupunktiorannekkeita.

Imppu-83 ja Mustikka rv12+1
 
En oksentanut kertaakaan, mutta ympärivuorokautinen (ja pahiten iltaisin) etominen jatkui rv 14 saakka. Söin B-vitamiinia (nyt en muista, pitikö se olla B6 vai B12, mutta neuvolassa ja apteekissa tietävät), saattoi lieventää pahoinvointia. Minulla auttoi riittävä uni, sillä heti väsyneenä tuli paha olo. Paljon päiväunia ja lisäksi raittiissa ilmassa ulkoilua saattaa helpottaa oloa. Ja kannattaa syödä vaan sitä, mikä maistuu. Itselläni esim. jugurtti teki aina ihme kyllä tosi pahan olon. Mustikkakeitto ja maustamaton viili toimivat hyvin aamuisin, samoin suolaiset leikkeleet ja suolakurkku esim. hapankorpun päällä, Jaffa ja suolakeksit.

Tsemppiä sinulle ja muille pahoinvoiville! Kannattaa hakea apua, jos kokee tosi pahaksi, sillä lääkkeitäkin voi turvallisesti kokeilla ja ainakin sairaslomaa. Ja joskushan tarvitsee sairaalassa suonenesisäistä nesteytystä pahimpiin vaiheisiin. Ja vaikka ei itseänikään lohduttanut ajatella, että kestää "ainoastaan" kolme ekaa kuukautta, niin ihanaa on sitten, kun se loppuu!
 
Niinhän siinä kävi että jouduin muutamaksi päiväksi ympärivuorokautiseen nesteytykseen. Suonensisäisesti annettiin. Olin päässyt kuivumaan ihan tosi pahasti ja ilmeisesti sekin vielä pahensi oloa. Tänään on eka päivä pitkästä aikaa kun en ainakaan VIELÄ ole oksentanut...
Vauva ultrattiin ja kaikki oli onneksi hyvin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unicornis:
Niinhän siinä kävi että jouduin muutamaksi päiväksi ympärivuorokautiseen nesteytykseen. Suonensisäisesti annettiin. Olin päässyt kuivumaan ihan tosi pahasti ja ilmeisesti sekin vielä pahensi oloa. Tänään on eka päivä pitkästä aikaa kun en ainakaan VIELÄ ole oksentanut...
Vauva ultrattiin ja kaikki oli onneksi hyvin :heart:
Vauva kyllä ottaa omansa vaikkei itse mitään pystyisikään syömään. Itse olen myös ollut ton oksennuksen takia nesteytyksessä. Tsemppiä sulle!
Vinkiksi sanon, että itse elin ekat 2kk pelkillä jäisillä marjoilla :wave:

 

Yhteistyössä