Millasilla painoilla treenaatte?

Esim. käsipainot, kyykyt, paljonko nostat penkistä?

saa kertoa myös millasia sarjoja teet?

Mulla:
käsipainot n.15-17kg ja teen 3*15 sarjaa
kyykkään 40kg painon kanssa ja teen 3*20 sarjaa
penkistä nostan 65(tavoite olis 90kg)
 
"hmm"
Mä en tällä hetkellä treenaa salilla, vaan teen pelkästään kotijumppaa kun olen aika vasta synnyttänyt. Teen siis kyykyt ilman painoa, tosin pitkillä sarjoilla (30-40 toistoa). Kahvakuulalla ja käsipainoilla teen käsiliikkeitä. Esim. hauisliikkeessä 12 kg kahvakuula ja ojentajissa 8 kg kahvakuula. Punnerrukset ovat myös tehokkaita ja niihin riittää (ainakin mulla) ihan oma paino. En jaksa kuin muutaman miestenpunnerruksen.

Aikoinaan kun treenasin salilla kyykkäsin tuon 40 kg (sulla aika pitkät sarjat, jaksaisit varmasti huomattavasti enemmän lyhemmilllä sarjoilla?). Mulla silloin sarjat 6-10 toistoa. Penkistä nostin joku 35 kg. Mut mun on tosi vaikee saada lihaksia, olen hoikkarakenteinen (kestävyyttä on sitten senkin edestä).
 
Pääasia et on kivaa
No mää en tee kyykkyjä enkä nosta penkistä.. :D
Mulla on muutama tehty ohjelma, mutta nykyään teen useimmiten tällästä:
Lämmittely 10min crossari tms
Jalkaprässi 140kg 3x10
Yläselkää 50kg 3x10
Etureidet 30kg 3x10
Sit se tuota edellistä vastaava takareisille 32,5 kg 3x10
Alaselkä 35kg 3x15
Vatsa 35kg 3x15
Hauikset sellasella taljalla(?) 15kg 3x12
Ojentajat tuossa samassa höskässä kuin hauikset 17,5kg 3x12
Olkapäät edelleen samassa 15kg 3x12

Sit teen usein vielä rintalihaksia 27,5kg-30kg 3x10
Ja sekalaisia vatsaliikkeitä

Oon siis 1,5vuotta nyt käynyt salilla ja olis kyl aika päivittää ohjelmaa. Käyn myös kahvakuulassa olen laajentanut body pumpiin.

Ja kuten huomaa, en tiedä laitteiden nimiä..suurinpiirtein tiedän mihin ne vaikuttaa. :D
 
[QUOTE="hmm";28517831]Mä en tällä hetkellä treenaa salilla, vaan teen pelkästään kotijumppaa kun olen aika vasta synnyttänyt. Teen siis kyykyt ilman painoa, tosin pitkillä sarjoilla (30-40 toistoa). Kahvakuulalla ja käsipainoilla teen käsiliikkeitä. Esim. hauisliikkeessä 12 kg kahvakuula ja ojentajissa 8 kg kahvakuula. Punnerrukset ovat myös tehokkaita ja niihin riittää (ainakin mulla) ihan oma paino. En jaksa kuin muutaman miestenpunnerruksen.

Aikoinaan kun treenasin salilla kyykkäsin tuon 40 kg (sulla aika pitkät sarjat, jaksaisit varmasti huomattavasti enemmän lyhemmilllä sarjoilla?). Mulla silloin sarjat 6-10 toistoa. Penkistä nostin joku 35 kg. Mut mun on tosi vaikee saada lihaksia, olen hoikkarakenteinen (kestävyyttä on sitten senkin edestä).[/QUOTE]
mä jaksaisin painavammalla kyykätä, mut polvi ei kestä enempää, ton 40kg se kestää polvituen kanssa, ennen kyykkäsin 60kg painon kanssa.
 
"hmm"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;28517841:
mä jaksaisin painavammalla kyykätä, mut polvi ei kestä enempää, ton 40kg se kestää polvituen kanssa, ennen kyykkäsin 60kg painon kanssa.
Onko sulla varmasti oikea tekniikka? Vai tuliko polviongelmat jostain muualta? Koska oikealla tekniikalla kyllä polvet kestää kyykkäämistä (veljeni harrastaa punttailua eikä ole koskaan tullut vammoja vaikka painot todella isot). Kyykyssä pitäisi jalkojen olla aika lähellä toisiaan ja sojottaa kunnolla sivulle. Liikkeessä sitten polvien myös liikkua sivuille. Jos polvet on liian suorat saattaa polvet vaurioitua.

Tässä hyvä tekniikkavideo: How to Squat properly - YouTube
 
"vieras"
Jalat riippuen liikkeestä 40-90kg, pitkät sarjat 4*20
Käsipainot on vaan vipareissa ja pystypunnerruksissa 6-11kg, 4*15
Muissa käsiliikkeissä (haukkari, ojentaja, olkapäät, rinta) 10-35kg, 3-4 sarjaa toistoja 15
Vatsat hooveri 4*2min, taljassa ja rutkistukset 40kg 4*20
Selkä riippuen liikkeestä 40- 80kg 3*10-20

Aerobiset aina päälle crossarilla.
 
[QUOTE="hmm";28518083]Onko sulla varmasti oikea tekniikka? Vai tuliko polviongelmat jostain muualta? Koska oikealla tekniikalla kyllä polvet kestää kyykkäämistä (veljeni harrastaa punttailua eikä ole koskaan tullut vammoja vaikka painot todella isot). Kyykyssä pitäisi jalkojen olla aika lähellä toisiaan ja sojottaa kunnolla sivulle. Liikkeessä sitten polvien myös liikkua sivuille. Jos polvet on liian suorat saattaa polvet vaurioitua.

Tässä hyvä tekniikkavideo: How to Squat properly - YouTube[/QUOTE]

mulla on polvi leikattu aikoinaan, eikä ole koskaan kestänyt kunnolla, eikä nytkään. Tekniikka on oikea.
 

Yhteistyössä