millaset vierailutavat muissa synnytyssairaaloissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva synnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva synnyttäjä

Vieras
Eli itse olen tosiaan menossa Jyväskylään synnyttämään ja nyt sain tietää, että siellä on ihan törkeen tarkka määräys noista vierailuista.

Osastolla ei saisi vauvaa käydä isän lisäksi katsomassa kuin isovanhemmat 2 tuntia päivässä. Ymmärrän että pitää olla joku vierailuaika, se on ihan hyvä, mutta että vain isovanhemmat?! Mun anoppi ja appi on kumpikin kuolleet, ja mun isä ei asu edes jyväskylässä, niin eikö mulla saa käydä kukaan muu katsomassa vauvaa kun äiti? Mulla on ihana sisko ja ihana veli ja yks ihan bestis kaveri jotka aivan ehdottomasti haluisin käymään tuolla! Mä en vaan ymmärrä mitä hemmetin merkitystä niille työntekijöille on sillä, mitä sukua mun vieraat on vauvalle, jos niitä ei määräänsä enempää kuitenkaan tule?

Lisäks ilmeisesti sanovat että muita voi tavata kahviossa, tosin vauvaa ei tietenkään saa viedä osastolta pois! äh...ihan ihmeellisiä sääntöjä...

Mites muissa sairaaloissa?

onpas outoa. mutta käsittääkseni on sairaaloita joissa ei saa käydä vierailijoita ollenkaan.

TAYSissa saa olla vauvan isä ja sisarukset aamusta iltaan, vierailuaikana saa käydä ketä haluaa. tosin mun mies luuli pitkään että siellä saa olla aamusta iltaan MUN isä ja MUN sisarukset :D

NKL ei muistaakseni ollut sen kummempia sääntöjä. Vierailuaika oli muistaakseni 13-19 (paitsi isälle) ja suositeltiin ettei vieraat tulisi hirveäst huoneeseen vaan tavattaisiin ns."päiväsalissa"(paitsi lähisuku:isä,mummit,papat ym.)
Ja kyllä me käytiin vauvan kanssa kahviossa kun mieheni tuli meitä katsomaan :)

K-HKS ja siellä isot sisarukset ja lapsen isä saa olla 9-19 muistaakseni, muut vieraat 17-19. Osastolta ei saa viedä vauvaa pois ja mielellään vieraiden kanssa yleisissä tiloissa.

KHKS:ssa saa isä ja nuoremmat sisarukset olla klo 9-19, ja isovanhempien vierailuaika on 17-19. Tosin mun siellä ollessa se "isovanhempien vierailuaika" kyllä tarkoitti ihan tavallista vierailuaikaa kelle vaan.

Täällä saa olla isä ja vauvan sisarukset koko päivän. Myöskään täällä ei saa käydä kuin isovanhemmat ja hekin vain illalla olevalla vierailutunnilla. Su oli muistaakseni hiukan jotenkin erilailla..

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
onpas outoa. mutta käsittääkseni on sairaaloita joissa ei saa käydä vierailijoita ollenkaan.

TAYSissa saa olla vauvan isä ja sisarukset aamusta iltaan, vierailuaikana saa käydä ketä haluaa. tosin mun mies luuli pitkään että siellä saa olla aamusta iltaan MUN isä ja MUN sisarukset :D

:D

Joo tuollakin saa vauvan isä ja sisarukset olla vaikka koko päivän, sentään...
Jotenkin kun itse n sellanen että tollaset tapahtumat halutaan heti jakaa perheen kanssa, ja sit ne ei muka saa tulla käymään... Harmittaa lähinnä :(

TYKS:issä sai isä ja sisarukset vierailla mihin aikaan vain, muut vieraat ainoastaan vierailuaikaan.
Omasta mielestäni on HYVÄ, että vierailut on rajoitettuja. Itse kun yritin opetella imetystä osastolla, niin kyllä häiritsi kun kaiken maailman porukkaa ramppasi jatkuvasti huoneessa. Ja sama homma, kun kätilö teki minulle alatutkimuksen siinä huoneessa ja verhon takana oli mies vierailulla. Se EI ollut hauskaa...

Alkuperäinen kirjoittaja :
TYKS:issä sai isä ja sisarukset vierailla mihin aikaan vain, muut vieraat ainoastaan vierailuaikaan.
Omasta mielestäni on HYVÄ, että vierailut on rajoitettuja. Itse kun yritin opetella imetystä osastolla, niin kyllä häiritsi kun kaiken maailman porukkaa ramppasi jatkuvasti huoneessa. Ja sama homma, kun kätilö teki minulle alatutkimuksen siinä huoneessa ja verhon takana oli mies vierailulla. Se EI ollut hauskaa...

Joo, kyllä mäkin tuon vierailuajan ymmärrän, se on ihan hyvä juttu, että tietää millon saa olla ja tutustua itsekseen vauvaan. Ja mun puolesta voi tavata just vaikka niissä oleskelutiloissa, eikä huoneessa. Tottakai haluaa rauhan sille huonekaverillekin. mutta lähinnä protestoinkin tuota, että ketkä saa tulla ja ketkä ei.

Mäkin ajattelin että jos oli vaan vähän tollanen ohje, että ei yli 4 vierasta kerralla, senkin ymmärrän hyvin. Mutta mun kaverilla kun oli ollut sisko vierailemassa, niin kätilö tullut sanomaan että "no on nämä nykyajan mummot nuoria..." ja tiuskassu että vierailuajat on vain isovanhemmille!!! Lisäks sinne oli laitettu sellaset laput joka potilashuoneen oveen, jossa on oikein yliviivaustussilla merkattu että "vain isovanhemmille, muilta vierailta pääsy ehdottomasti kielletty." Jotenkin tökeröä musta....

Ihana toi miesten logiikka :laugh: :D

Mä oon synnyttäny 2005 Jyväskylässä ja ei siellä sillon tuollaisia säätöjä ollu. Kyllä mua kävi kaverikin kattomassa. Ja seuraavana vuonna mä kävin kattomassa tätä samaista kaveria itse vieraan roolissa.

Mä luulisin et sinne potilashuoneisiin ei toivota kauheeta rynnistystä, mut sinne aulaan osastolle saapi tulla muutama vieras kerrallaan. Tai sit on säännöt kovasti tiukentuneet reilussa parissa vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:
Mä oon synnyttäny 2005 Jyväskylässä ja ei siellä sillon tuollaisia säätöjä ollu. Kyllä mua kävi kaverikin kattomassa. Ja seuraavana vuonna mä kävin kattomassa tätä samaista kaveria itse vieraan roolissa.

Mä luulisin et sinne potilashuoneisiin ei toivota kauheeta rynnistystä, mut sinne aulaan osastolle saapi tulla muutama vieras kerrallaan. Tai sit on säännöt kovasti tiukentuneet reilussa parissa vuodessa.

Nää uudet säännöt on tullut joskus viime syksynä tai joulun aikaan, koska ennen sitä mäkin kävin kattoos kaverin vauvaa vierailuaikaan. Nyt tosiaan tuommoset...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timotei:

Nää uudet säännöt on tullut joskus viime syksynä tai joulun aikaan, koska ennen sitä mäkin kävin kattoos kaverin vauvaa vierailuaikaan. Nyt tosiaan tuommoset...

No on kyllä tiukaksi menny :/

mun mielestä ne vieraat ehtii nähdä vauvaa sit kotonakin. Ehkä säännöillä on haluttu helpottaa äidinkin lepoa, on helppo sanoa toisille että tänne ei saa tulla, kuin et sanois "mä en nyt jaksa, haluan levätä". Ja aina kannattaa muistaa et ne huoneet ei oo yksityishuoneita, itsellä oli paikka ovenvieressä ahtaassa huoneessa, joten kaikki muiden vieraat kulki mun sängyn vierestä ja sille puolelle ei saanut edes verhoa... yritä siinä sitten levätä, olin nimittäin aivan uupunut yli vuorokauden kestäneen synnytyksen jälkeen

OYS:ssa on isän ja sisarusten vierailuaikakin rajattu siihen kahden tunnin vieriluaikaan (viikonloppuna kaksivierailuaikaa). :/ Ja isovanhemmat saavat käydä yhdellä vierailulla.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
OYS:ssa on isän ja sisarusten vierailuaikakin rajattu siihen kahden tunnin vieriluaikaan (viikonloppuna kaksivierailuaikaa). :/ Ja isovanhemmat saavat käydä yhdellä vierailulla.

Paitsi että käytännössä isä voi olla paljon enemmän jos se vaan huonetovereille passaa :)

Ja ap, ei niitä sääntöjä vittuillakseen ole tehty, miettisit vähän niitä muitakin äitejä jotka huoneessa on. Niistä ei varmastikaan kovin kivaa ole, jos sulla ravaa kummin kissan kaimat ja kaikki muut mahdolliset siellä. Eri asia sitten kahvihuoneessa.

Tämäkin on naamakohtaista. :kieh:
Nimim. mieheni on ajettu sieltä pois vierailuajan päätyttyä (yhden hoitajan toimesta) :whistle:

Find a few bargains. Consult ones companies. These are possibly experiencing challenging dealing disorders at the moment. Request all of them to offer you many extraordinary bargains, if possible items which you cannot at the moment share. Employ these kinds of deals seeing that higher effect advertising provides, to demonstrate your web visitors that you have great deals regarding Christmas. Which means that your own daily stock options doesn't have to get cheaper regarding Holiday. http://www.listsofbests.com/list/178244-news-on-prentice-capital The same homework is necessary while working with international hedge funds much like hedge money inside your nation connected with source. You need to be certain that you recognize the fact that approaches in the pay for will likely be introduced, what types of assets would be the focus with the deposit, and what sorts of dividends are actually created historically. There are various gifted pay for professionals international, and you'll want to be certain that ones finance has managed by means of a person with the identical degree of knowledge and understanding which you count on using domestic cash. http://michaelzimmermanprenticecapital.blogspot.com/ If you believe that a inventory is going to make a huge move to the actual benefit however there isn't a lot of cash, that is a strategy that will employs major power to provide increases within the multiple digits. Should you be getting telephone choices with risky stocks along with your timing will be accurate, it is possible to double as well as triple your dollars in a evening.

Yhteistyössä