Millaset seinät keittiöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mä en usko että pelkälle maalilinjalle lähdetään, mutta mitkä on vaihtoehdot sen rinnalla? Lasikuitutapetti? Joku muu tapetti, mikä? Panelointi ( se ei kyllä hirveesti houkuta ). Apua..... Hyviä ja huonoja puolia saa kertoa omista seinämateriaaleista. Otan ilolla kaikki vinkit vastaan...

Meillä seiniä peittää enimmäkseen kaapit mutta siellä missä ei ole kaappia on tapettia. Sellasta minusta kodikkaan lämmintä kermanvaaleaa jossa harvakseltaan pieniä vaaleita kukkia. Perinteistä.

Meillä on maalatut seinät, jos laittaisin tapettia niin sit sellaista mikä kestäis pyyhkimistä, keittiössä ku tunnetusti voi rapatessa roiskua.. Puolipaneelista en mäkään tykkää.

Paneli on vähän vanhanaikainen ja semmonen... äh.

Maalillakin voi tehdä paljon juttuja.

Keittiöihin myydään kanssa semmosia tapetteja, jotka kestää pyyhkimistä.

Muistaakseni sä ap tykkäsit maalaisromantiikasta? Eikö se teidän talokin ollut aika vanhahtava? Silloin keittiöön sopisi tosi hyvin valkoiseksi maalatut puolipaneelit ja yläosa sitten jollain kauniilla värillä maalattuna.

Onko monta seinää? Voisiko yksi olla ns. tehosteseinä ja muut "tavallisia" seiniä? Miten olisi joku maalaamalla toteuttetva kuva seinälle? Tai kuvatapetti? Sellainen vaatii kyllä tilaa ympärilleen, jotta pääsee eerrottumaan eduksi. Paneeleistakin voi kehitellä vaikka mitä. Sellainen 90-luvun puolipaneeli on aika out, mutta miten olisi koko seinän mittainen sormipanelointi, kuningaspaneeli tai hirsipaneeli? Ne vois käsitellä jollakin sävyllä? Tai sitten struktuuripinta? JOllakin sienellä esim. maalataan seinä, jolloin siihen tulee hauskaa kuviointia? Tai magneettimaalia johonkin seinään, jolloin seinä toimii muistitauluna ja tuo siten hieman eloa seinään. Tai perinteinen maalaaminen ja taulujen ripustaminen seinälle, kagastaulu tai kehystetty kuva? Entä jonkin seinän laatoitus tai vanerointi? Ideoita on netti pullollaan! Onnea työhön!

Meillä on keittössä valkoseks maalattu puolipaneeli ja yläosa maalattu harmaaks. on hyvän näköinen.

On olemassa keitiötapetteja. Todella paksua tapettia ja pestävää.

Yhtään kokonaista seinää ei ole: kahdella seinällä on ovet, yhdellä kaapistot, yhdellä ikkuna... Ja muutenkin: katseenvangitsejoiksi on suunniteltu pariovia ulos, joten mitään kovin erikoista ratkaisua en oo hakemassa. Lähinnä siis kaunista ja helppohoitoista.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Meillä on maalattava tapetti ku niitähän saa vaikka millä kuvioinnilla nykyään :) on siis eri asia ku lasikuitutapetti, joka on tarkotettu kosteisiin tiloihin.

Okei, mä olen kuvitellut ett on sama. No anyway: mun mies oli vähän huolissaan aikataulusta, että meneekö ihan seinille jos ensin tapetoidaan ja sitt maalataan... :whistle:

Yhteistyössä