Millasen kastikkeen teette kanan koipireisien kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Laitin siis ihan pellille että tulee rapsakka kuori niin ei varmaan sitä nestettäkään kerry niin paljon eli haluisin jonkun maukkaan kastikereseptin teiltä, kiitos. :)

cyrrykastikkeen oon tehny, niitä kaupan valmis pusseja ja voita sekaan, niin tulisuus menee hiukan pois ja toinen on että laitat vettä broikkuje sekaan, sekin menee kastikkeena kanan kanssa, siis se rasvaliemi joka kanasta tulee....
ja valk. kastike varmaan ois kans ok

Sulta rasvaa kattilassa ja lisää siihen curryä ja anna hetken tummua, sitten vehnäjauhoja ja lisää vesi, mausta vielä lihaliemellä/kanaliemellä (jos koivista tulee sitä nestettä niin sitä voi laittaa myös sekaan) ja lopuksi purkki ranskankermaa :p

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Oon laiska kastikkeen tekijä tuollaisissa, niin teen yleensä pussista curry- tai bearnaisekastikkeen.

Hyi yök kun mä mä en voi lainkaan sietää noita valmiskastikkeita, kerran koitin ja syömättä jäi kaikilta. Taidan tehdä sitten ihan rasvalla, jauhoilla, currylla jne. eiköhän siittä sitten hyvä tulis.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei minkäänlaista koska meillä ei koskaan syödä kanan koipia/koipireisiä, vain rintaleikkeitä...

Me ei olla laitettu noita piiiiiitkään aikaan niin nyt aattelin tehdä kun vähän alkoi tekemään mieli niitä. Mä kanssa olen niitä hunajamarinoituja rintaleikkeitä ostellu välillä ja on ne kyllä tosi maukkaita juu. :)

1 rkl rasvaa kattilaan, 1 tl currya perään, lisää 2 rkl vehnäjauhoja ja kypsyttele hetki (älä ruskista), maitoa perään kunnes sopivan vahvuista (rasvatonkin käy, saat vähärasvaisempaa), mausta pippurilla ja suolalla.

1 rkl rasvaa kattilaan, 1 tl currya perään, lisää 2 rkl vehnäjauhoja ja kypsyttele hetki (älä ruskista), maitoa perään kunnes sopivan vahvuista (rasvatonkin käy, saat vähärasvaisempaa), mausta pippurilla ja suolalla.

Meillä menee yleensä ilman kastiketta. Siinä ne rasva kuitenkin on. Mutta tuo currysoosi kermaan tehtynä on namia. Tosin sekin parempi, jos kanan hauduttaa siinä joukossa että saa makua.

minä oon ruvennu kypsentämään koivet paistopussissa jonne kaadan myös vähäiset marinadit ja pilkon 1 tai kaksi sipulia ja nakkaan sekaan myös pari valkosipulin kynttä.

Neste keräytyy pussiin eikä koivetkaan kuivu. Pussin pohjalta neste vaikka siivilän kattilaan ja riippuen nesteen määrästä n.2 lusikallista jauhoa ja kiehautetaan n.10-15min ja halutessa lisäksi kermaa. Näin tulee hyödynnettyä kaikki niin ei tarvii maukkaita nesteitä hukkaan nakata ja meillä 5v poikaki tykkää =)

Yhteistyössä