Millasen hytit otatte kun lähdette risteilemään?

• Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Vähän loukkaannuin, kun miehen kaveri alkoi ihmettelemään miksi me säästetään jossain hytin hinnassa kun lähdetään risteilemään. Mentiin siis a-luokan hytissä, (mikä mulle c-luokkaan tottuneelle on suorastaan luksusta) mutta oltais voitu ottaa joku luxus-hyttikin, joka ois tullu noin 100 euroa kalliimmaksi. Myös mieheni oli samaa mieltä että oltais voitu ottaa vähän parempi hytti ja maksaa enemmän. Mun mielestä se ois ollu rahan haaskausta, kun siellä hytissä ollaan niin vähän aikaa kuitenkin.

No kuitenkin, millasen hytin te muut otatte kun lähdette reissuun? Me loppujenlopuksi päädyttiin a-luokan hyttiin ja mun mielestä se oli ihan riittävän hyvä.

"vieras"
Yleensä Siljalla Commodore tai Deluxe, Vikingillä minisviitti tai lux/lyx. Hytissä oma jääkaappi on kiva ja jos lasten kanssa matkustaa, hytissä oleva tila on erittäin positiivinen juttu.

Ollaan me välillä oltu siljalla commodore- ja (silloisessa) silja class -hyteissä, mutta kun useimmiten se laiva on meille vain kulkuväline Ruotsiin ja jatketaan siitä sitten eteenpäin, niin otetaan a- tai b-hytti. Viikkarilla niitä saa välillä todella edullisestikin, tyyliin 7:- hytti.

Minä ja mies otetaan aina halvin mahdollinen :D Ei me siellä käydä muutakuin nukkumassa ja viemässä ostoksia :) Laivalla on niin paljon kaikkea muuta puuhaa, että hölmöähän se olis istuskella vaan siellä hytissä :)

Näin
Meilläkin vaihtelee sen mukaan missä porukassa mennään.. Bileporukassa C- tai B-hytti, teinien kanssa b- tai a-hytti, pienten lasten kanssa ollaan pari kertaa oltu sviitissä ja parisuhderisteilyllä delux on ihan mukava.

Pienten lasten kanssa ja parisuhderisteilyllä tulee hytissäkin enemmän aikaa vietettyä..

Jos lasten kanssa ollaan niin otetaan LUX tms, et on enemmän tilaa ja viihtyisämpi hytti, siellä kuitenkin ollaan suht paljon. Jos mennään kaksin otetaan myös LUX tms
Kavereiden kanssa sitten A-hytti kun ei siellä hytissä pahemmin olla, vaan lähinnä baarissa tms.

Yhteistyössä