millanen maha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikavaityttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kait se meni niin, että tyttömaha on leveä ja poikamaha kapea. Itselläni oli kapea maha, jossa tumma viiva melkein rinnan alle ja koko raskauden masu oli ns. korkealla. Melkein kaikki olivat sitä mieltä, että selvääkin selvempi poikamaha... ja kas, tyttöhän sieltä tuli.

rv22 alkamassa ja moni on sitä mieltä, et tyttöö olen tekemässä. Maha on ns. sivulla kans. En tiedä onko ne nyt ne jenkkakahvat tai mitä. Saas nähdä sit tammikuussa. Olis kiva tietää jo ennemmi mut mies haluu, et se on sitten yllätys :)

Itse kuulin lääkäriltä, että vauvan sukupuolesta ei ole mahan muoto kiinni (yllätysyllätys!! :) vaan siitä, mihin kohtaan kohtua istukka kiinnittyy... Itselläni kuitenkin maha suoraan edessä (siis oikein tyypillinen poikamaha) ja poikaahan tässä odotellaan.. :)

Esikoiselta oli selvä ns. tyttömaha. Massu oli leveä joka suuntaan. Tyttöhän sieltä tulikin.

Nyt toista odotellessa, olin jo itse aika varma massun mallista päätelleen, että poika tulee, mutta ultraaja-setä sanoi, että tyttöhän tämäkin on. Poikaa ei kuulemma saa tästä massusta tekemälläkään =) Poikamaha minulla kuitenkin on: kapea ja puöreä, kuin olisi vesimelonin nielaissut..

Yleensä samalla odottajalla on lähes aina samanmallinen se maha. Mahan malli riippuu kropan mallista. toisilla maha tulee eteen toisilla leviää sivuilta ja tälläisestä mahasta etenkin pöyreillä ihmisillä ei osaa aina sanoa onko vaan lihonut vai raskaana, kun maha tulee eteen se on niinkuin erillään siitä kropasta ja huomaa että raskaana sitä ollaan.

Vissiin se kohdun asento vaikuttaa paljon siihen miten näkyvä raskaus on ja kuinka esille se massu tulee.

Toi poika ja tyttö maha on ihan taikauskoinen juttu, mutta hauska kuitenkin, joskus menee kohdalleen ja joskus ei.

Mulla on ""poikamaha"". Vatsa on semmonen pallo terävänä tossa edessä, myös ""poikaviiva"" menee ihan alhaalta rintojen alle asti.
Poikaolo on ollut ihan alusta asti ja on vieläkin mutta saas nähdä kumpi tulee. Molempi parempi, meillä ei toivota kumpaakaan joten en usko että siitä johtuu tuo poikaolo:)

menossa rv 36

En usko minäkään noihin tyttö/poikamaha juttuihin...Minulla on kaksi tyttöä ja poika, kaikissa raskauksissa ollut tismalleen samanlainen ""poikamaha"", vyötärökin tallella=)

Mulla ekassa raskaudessa vatsa kuin odottaisin poikaa ja kaikki uskoivat vakaasti pojan sieltä tulevan. Vatsa eteenpäin työntynyt, ettei raskautta takaapäin edes erottanut, mutta tyttöhän sieltä tuli vaikka viivatkin oli ja kaikki. Joku kertoi, että jos tuntee vauvan pissaavan vatsassa niin se on kuulemma tyttö. Itse tunsin, mutta en uskonut tätä silloin!

On olemassa myös sellainen uskomus, että jos äitiä närästää paljon raskausaikana, sieltä on tulossa pitkähiuksinen vauva, tämä piti myös meillä paikkansa;)

Eka raskaus masu oli leveä,viiva ylettyi yli navan, tyttö tuli.

Nyt maha suoraan edessä,pallosivuilta kapea viiva ei laisinkaan,useat läkärit katsoneet pojaksi.

Jos mahan muoto olisi kropasta kiinni olisihan molemmissa raskauksissa mahat olleet samanmalliset.

Joku ketjussa kertoi istukan paikan viittaavaan sukupuoleen? edellisessä raskaudessa istukka oli takaseinässä nyt etuseinässä...

Mulla oli poika odotuksissa..ultra äänessä sanoivat kysyessäni, ettei näy pojan juttuja alapäässä ;)
Maha on levinnyt sivuille ja viiva on ihan koko vatsan pituinen. Varmaan tytsy tulee.

Esikoisen kanssa samanlainen juttu. Vatsa levisi kuin leivinuuni ja viiva samanlainen.
Mä olen 160 senttinen ja kuulemma kapealanteinen lääkärin mielestä, että se leviäminen johtunee siitä.
Mutta tytsy tulee varmana..olen jo uskaltanut hankkia tytön keltaiset pinnasängyn pehmusteet. käy ne pojallekin :)
Parin viikon päästä selviää kumpi tulee.

mulla on menossa rv 30, ja maha ei näy takaapäin ollenkaan. eikä oo masussa viivaakaan. eteenpäin pollottava mollukka vaan.. ;) kumpaakohan vois ootella tän perusteella...? ;)

siis tottahan se on että mahasta ei sitä nää kumpi tulee ihan oikeesti järkikin sen sanoo, mutta toi on vaan tollainen vanhan kansan uskomus. Joku täällä sanoi että maha on ollut erilainen eri raskauksissa, joskus voi olla niin, mutta yleensä samalla ihmisellä on on aina maha suunnilleen samanmallinen.

Mulla ainakin mahan muoto muuttui, kun vauva asettui raivotarjontaan. Sitä ennen kaikki povasi tyttöä, kun maha oli leveä. Nyt se on ""jalkapallomaha"", ja yhtäkkiä kaikkien mielestä odotankin poikaa;)

Mä en usko, että sukupuolta voisi ennustaa mahan muodosta, joka varmaan riippuu odottajan ruumiinrakenteesta ja vauvan asennosta. Samoin viivajuttu, että ylettyykö se napaan vai yli: mulla ei ole mahassa viivaa ollenkaan, ja uskoisin kuitenkin vauvalla jompikumpi sukupuoli olevan..:P

Yhteistyössä