Moi,
mulla rv37 ja vasta nyt olen siirtynyt omista paidoistani mammapaitoihin. Masu on kasvanut ihan alakäyrillä koko ajan, sf-mitta kahdesti jo neuvolassa jäänyt edellisviikon lukemiin.
Neuvolalääkäri pisti mut heti ekasta "nollatuloksesta" äippäpolille ultraan, jossa tarkistettiin että kaikki on hyvin (tarkistivat mm että napasuonen virtaukset ok ja istukka toimii). Siellä ollaan nyt käyty 4 viikon välein tarkistuksissa. Meille ei ole tulossa jättiläisvauvaa, mutta miksipä kaikille pitäisi tulla? Pääasia, että vauva kasvaa hyvin masussa -vaikkakin sitten alakäyrällä.
Mulla ei ole koskaan itelle kertyny masua, kaikki ekstrapaino menee aina lantioon ja reisiin ja niin se on mennyt nytkin. Äippähousuihin jouduin vaihtamaan ekan ultran jälkeen, mutta masu sinänsä on ollut pieni.
Ei tosiaan ole mukavaa kuulla kaikilta, että onpa sulla pieni maha. Olen pahoittanut siitä mieleni monia kertoja -viimeksi synnytysvalmennuksessa, jossa vieras neuvolatäti sitä kommentoi.... Mutta toisaalta, oma olo on ollut aika hyvä kun on pystynyt liikkumaan ym.
Puhu asiasta neuvolassa, jos se mietityttää. Ja luota, että jos jotain oikeesti on pielessä, niin kyllä neuvolasta lähetetään eteenpäin.
Hondis ja pikkumasu 36+5