Maha ei kasva!? Muita samassa tilassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tatskattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älyttömiä on minusta nuo osa jotka alkaa jo kymppiviikolla puhumaan että "ei voi peitellä enää mahaa". Minulla turposi maha heti nelosviikolla ja on turvoksissa vieläkin mutta on ihan ehtaa läskiä ja turvotusta. Käsittääkseni vauvamaha on se kun maha on niin iso että vauva sen pyöristää?! Ite olen nyt 14. viikolla ja jos sikiö on alle 10 cm pitkä niin en todellakaan odota mahan näkyvän. Ehkä sitten parin kuukauden päästä,,,

Ja vielä lisäyksenä: äitini sanoi ainakin että ekaa odottaessa se maha saattaa näkyä vasta jopa 6. kuulla! Ei kannata stressata noin kauheasti tuollaisesta seikasta, se stressikään kun ei ole vauvalle hyväksi. Olet jo varmasti ultrassa käynyt ja vauva on todettu terveeksi, joten nauti nyt siitä ja murehdi sitten jos on oikeasti aihetta, älä etukäteen. Huomisen murheita et voi murehtia tänään koska ne tapahtuvat vasta huomenna (näin on joku viisas sanonut).

täällä myös masun kasvua sai odottaa tuskasen kauan! vielä rv20 ei huomannut. mulla on profiilissa kuva rv 25 edestä ja samalla kertaa sivulta otettu kuva on tuolla loppupuoliskon masukuvapinossa. edestä päin näyttää isolta tuo profiilin kuva, mutta käyppä kattomassa tuolta pinosta se mun sivukuva..ei paljon näy! vasta tuolloin siis alkoi pullahtaa vauvamasuksi ja nyt se sitä jo vihdoin on. :heart: ja sf-mitta mulla mennyt nyt ihan keskikäyrillä, viimeksi jopa himpun alapuolella.

vastauksista päätellen ei siis huolta! :hug:

suhveli rv27+1

Joo ei tosiaankaan kannata huolestua. Itsekin kuulun tähän "mahattomaan" joukkoon, ja olen myös siitä saanut kuulla eikä se aina tunnu kivalta. Kyllähän sitä on ollut huolestunut että missä mättää kun muilla on mielettömän kokosia kumpuja, mutta itsellä ei näy yhtään mitään.
Oletko pitkä? Itse olen ~176cm pitkä, ja kohdulla on paljon enemmän tilaa kasvaa ylöspäin kuin 10-20cm lyhyemmällä ihmisellä. Tästä johtuen se masu ei sieltä niin aikasin pullahdakaan vaikka sf-mitta huiteleekin komeasti yläkäyrillä.

Älä huoli, kyllä se sieltä vielä jossain vaiheessa pompsahtaa!! Itsellä alkaa nyt vasta näkyä ulkopuolisille vaatteidenki päältä jonkinnäköistä kumpua. Laitoin vielä linkkinä kuvaa omasta masusta rv 23+jotain.

Mimskeli &Pätkä rv 28+1

http://irc-galleria.net/view.php?nick=mimskeli&image_id=81287369

En ole edes pitkä vaan 169cm.
Oloani huojentaa todella nämä vastaukset, luulin tosiaan olevani ainoa mahaton, kun kaikki vaan hehkuttaa isoja mahojaan :ashamed:

Ja ma on sitten rakenneultra jossa selviää pienen papun kasvun tilanne :heart:

Rinzessa ja papu rv.19+1

juu, näin oon ymmärtäny et toi kohdun taaksepäin olo olis osa tekijä, mut aattelin et ei se näin paljoo vaikuttais, mut näköjään vauva mahtuu viel kasvaa ilman, et tarvii masua venyttää. Ja kyllä papu onneksi potkii, muuten oisin kyl jo rynnänny jonnekki 4D-ultraan kattoo et onx kaik hyvin.

Rinzessa ja papu rv.19+1

Rinzessa: Mä just eilen illalla miehelle tuskailin sitä, ettei maha tunnu kasvavan ollenkaan. Kyllä siellä kumpu tuntuu, varsinkin iltaisin makuulla, mut ei näy vielä ulospäin. Mulla on ollu hirvee huoli siitä, et jos tuo vaavi ei olekaan kasvanut niinkuin pitää. Mutta jospa se sieltä alkais näkymään. Mittaillut olen mahaa heti plussattuani ja nyt pari viikkoa sitten ja pari senttiä on tullut lisää, joten kaipa siellä jotain tapahtuu. Painoa mulle ei oo tullu ku 100g alusta.

Serkkutyttö sanoi, että sillä alkoi vasta puolen välin jälkeen näkyä maha, se odottelee ensimmäistään (la taitaa olla ihan näinä päivinä heillä). Mulla on (samoin kuin serkulla) hieman tuota vararengasta tuossa vatsan seudulla, eli voi johtua siitäkin, ettei vauvamasu vielä näy.

Jospa tää ketju rauhottais sua ja muitakin jotka tän asian kans tuskailee. Tää ekan odotus on kai vaan sellaista jännittämistä, kun ei tiedä mitä odottaa tulevalta.... Luotetaan siihen, että kaikki on mahassa hyvin ja pienet kasvaa niinkuin pitääkin.

-JennyAdelina & pieni 18+4-

Moi,
mulla rv37 ja vasta nyt olen siirtynyt omista paidoistani mammapaitoihin. Masu on kasvanut ihan alakäyrillä koko ajan, sf-mitta kahdesti jo neuvolassa jäänyt edellisviikon lukemiin.
Neuvolalääkäri pisti mut heti ekasta "nollatuloksesta" äippäpolille ultraan, jossa tarkistettiin että kaikki on hyvin (tarkistivat mm että napasuonen virtaukset ok ja istukka toimii). Siellä ollaan nyt käyty 4 viikon välein tarkistuksissa. Meille ei ole tulossa jättiläisvauvaa, mutta miksipä kaikille pitäisi tulla? Pääasia, että vauva kasvaa hyvin masussa -vaikkakin sitten alakäyrällä.
Mulla ei ole koskaan itelle kertyny masua, kaikki ekstrapaino menee aina lantioon ja reisiin ja niin se on mennyt nytkin. Äippähousuihin jouduin vaihtamaan ekan ultran jälkeen, mutta masu sinänsä on ollut pieni.

Ei tosiaan ole mukavaa kuulla kaikilta, että onpa sulla pieni maha. Olen pahoittanut siitä mieleni monia kertoja -viimeksi synnytysvalmennuksessa, jossa vieras neuvolatäti sitä kommentoi.... Mutta toisaalta, oma olo on ollut aika hyvä kun on pystynyt liikkumaan ym.

Puhu asiasta neuvolassa, jos se mietityttää. Ja luota, että jos jotain oikeesti on pielessä, niin kyllä neuvolasta lähetetään eteenpäin.

Hondis ja pikkumasu 36+5

Kaivoin sulle kuvia mun viime raskaudesta eli ekaks viikot 24+6...

Sitten viikot 30+jotain...

Ja vielä viikot 37 tasan!

Ja vielä sen verran että minä kerroin sukulaisille vasta rv 24, eikä sitä ennen olis kukaan tienny mitään ellen ois kertonu, tuolloin rv 24 alkoi vasta näkyä. Ja töissä sanoin vasta kun oli se pakollinen 2 kk äippälomaan, eikä pomo oikein heti hokannu että mä olen niin pian jäämässä pois, eikä kukaan muukaan... Sekin oli vähän järkyttynyt että kun ei mistään huomaa :D Olisin laittanut kuvia jo aiemminlta viikoiltakin mutta kun meillä ei kuvattu vielä silloin kun ei ollut mitä kuvata :laugh:

Mulla nyt menossa rv 20+1 ja masu on sen kokoinen, että ei sitä raskaudeksi ulkopuoliset tunnista. Profiilissa on kuva 18 viikolta. Rakenneultrassa kävin jo ja sielä kaikki koon puolesta ok. Itsekkin paljon stressasin tuota kokoa mutta ultran jälkeen helpotti olo.
Paino noussut alusta 2 kg.

ole kuule onnellinen...ehdit kärsiä vielä nukkumis- yms vaivoista kun puolet raskautta vielä jäljellä. itselle maha tuli ehkä n heti kun testi näytti plussaa ja näin kolmatta tehdessä voisin mahani vaihtaa jonkun pienimahaisen kanssa ihan vain turvatakseni kunnon yöunet!!! kun tässä vaiheessa heräät yöllä joka kerta kun käännyt, niin alkaa univajetta kerääntymään oikein kunnolla...niin ja selkävaivoista puhumattakaan!! onnea odotukseen ja kyllä se maha siitä kasvaa!!

Juuh, kiitti. Selkävaivoja mulla tosin rupes olee jo viikol 8+ joten niistä oon siis saanut kärsiä. :/ Ne on ihan hulluja, et jalat menee alta. Lääkäri vaan sit sano, et kohtu taaksepäin nii painaa heti jotain hermoa...

Rinzessa ja papuPrinssi rv.21+3

Yhteistyössä