Kestän tosi huonosti:
-just näitä, kellä punainen lanka hukassa ja pahasti. Anoppi on ääriesimerkki.
-turhan hössöttäjiä. Jälleen anoppi.
-keskustelun "jyriä", jotka puhuvat päälle ja monopolisoivat keskustelun koskemaan itseään. Lisäksi yleensä vähättelevät muiden kokemuksia ja mielipiteitä.
-idiootteja, jotka esittelevät mielipiteitään totuuksina, vaikka faktat eivät ole lähellekään oikein. Esim. maahanmuuttokiihkoilijat, kiihkouskonnolliset.
-ihmiset, jotka lankeavat helposti salaliittoteorioihin tms. ja kuvittelevat olevansa ensimmäisiä, jotka havahtuvat näkemään "totuuden. Valitettavasti mieheni kuuluu tähän hyväuskoisten hölmöjen porukkaan.
-ihmiset, jotka sanovat ensin: "No, kaikki ihmiset ja perheethän on erilaisia enkä mä haluais yleistää, MUTTA MEILLÄ..." ja sitten seuraa viikko paasausta siitä, miten heillä no tehty ja mikä nyt tietysti on oikea tapa toimia. Se, että joka lause höystetään tuolla alkuvirkkeellä, on vain naurettavaa. Tätä kautta olen saanut tietää paljon esim. kertojan seksielämästä, lasten kasvatuksesta, perhepedistä ja taaperoimetyksestä sekä siitä, ettei lapsia saa koskaan milloinkaan laittaa päiväkotiin. Yleensä ei tee mieli soitella tälle tyypille, koska osaa siis puhua tasan näistä asioista ja tuohon sävyyn.
Mutta mielenkiintoinen kysymys on tuo, että mitä ärsyttävää itsessä on. Mä olen itse välillä liian äänekäs ja liikaa äänessä, etenkin isommassa porukassa. Olen koittanut hiljentää tietoisesti, sekä esim. palavereissa koitan yleensä olla vain hiljaa, etten alkaisi pälpättää mun mielestä asiaan kuuluvia, mutta yleensä toisten mielestä toissijaisia juttuja. Itse korostan välillä liikaa omaa henkilökohtaista kokemustani totuutena, vaikka tiedostan, ettei se sitä olekaan. Syyllistyn paasaamiseen välillä. Sen sijaan "käännytykseen", jota joku jo kuvasikin, en syyllistyisi suurin surminkaan. Puhun välillä liian suorasanaisesti, vaikkei keskustelukumppani olisi mulle kovin tuttu. Olen huono smalltalkissa, en pysty käymään kokkareilla jne. koska en vain osaa puhua nätisti paskaa.