Millaista ruokaa lapsenne syövät pph:lla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Meidän likka 4v. on aina tosi nälkäinen tullessaan hoidosta. Tietysti päiväkin on pitkä, mutta monesti sanoo, että oli pahaa ruokaa.... Pph ei koskaan sano mitään ellen kysy joka päivä että onko syönyt hyvin. Ja yleisin vastaus on että "hyvin on syönyt". Olis kiva tietää, että mitä syövät kun en sitä asiaa viitsi tädiltä nyhtää ..... Tyttö kyllä viihtyy hoidossa, joten uskon asioiden olevan muilta osin ihan kunnossa. Voihan hän tietysti nirsoillakin, mutta voinko "vaatia" hoitajalta esim. ruokalistaa?

Jos mennään ihan kaikkien sääntöjen mukaan, niin eiks se ruokalista pitäis olla siel näkyvis..? Mun esikoinen oli pph:lla n. 3-4 vuotiaana, reilu 10 vuotta sitten. Ja siel oli aamupalalla aamusta toiseen Atrian Karjalanpiirakka, ne oli silloin tääl usein tarjoukses 3pss/10mk.

voit vaatia ruokalistan. joko eteiseen näkyville tai paperiversio sulle kouraan. mulla oli lista eteisessä, ja siinä kiertävä merkki, et missä oltiin menossa. 5 viikon lista oli.

Itse annan vanhemmille aina ruokalistan nähtäväksi. Minulta ei tarvitse ainakaan vaatia, kun se on itsestään selvää että annan listan :-) Käytän itse päiväkodin ruokalistaa.

T: pph

voithan kysyä onko mahdollista saada ruokalistaa, koska et haluaisi että lapsi syö mahd.samaa ruokaa kahdesti päivässä. Niin ei pph välttämättä ajattele et miks hitos toi kyselee... tai kyttää tms. En tiedä ajatteleeko niin, mut luulen et helposti niin voi käydä. Itse myös jos olisin pph ehdottomasti antaisi ruokalistan ja mielestäni sellainen pitäis olla pakollinenkin...

Meil taas tuo 1v7kk ikänen oli nälkänen, kun tuli kotiin päiväkodista, mut nyt ku on jälleen pph:lla ni illalla ei taho ruoka maistua, kun päivän mittaan on syöny niin hyvin!
Mein pph sano, et laittaa sellasta ruokaa mistä lapset tykkäävät, mut monipuolista kuitenkin ja antaa ihan kunnon välipalat (päiväkodissa oli välipalana usein keksejä tms). esim. mein mä en ole saanu tuota meidän neitiä syömään kalaa (maistaa kerran, mut toista kertaa ei suostu ottamaan), ni pph sano, et on tarjonnu sille kalaa ja huomannu ettei maistu, et ku laittaa muille kalaa ni antaa sit meiän neitille jotain muuta!
Kysy ihmeessä mitä laittaa ruuaksi!!

Mun tuttu pph tarjosi uransa alkuaikoina noita listoja vanhemmille, mutta kun ei niitä kukaan halunnut, niin ne on sitten jääneet. Yleensä kertoo sitten ihan päivittäin, että mitä oli ruokana ja välipalana ja miten on lapselle maistunut.

Kysy ihmeessä, koska kyllä se taitaa olla ihan velvollisuus, että olisi nähtävillä.

Silloin kun poika oli pph:lla hoitaja käytti ihan netistä tulostettua kolujen ja päiväkotien listaa.siellä oli aamupala,lounas ja välipala.Listan sai itsekin kaupungin sivuilta tulostettua.