Millaista päiväohjelmaa teillä on kotona olevan vähän alle 3-vuotiaan lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä tämä tilanne, sisarus tulossa ensi keväänä enkä ole menossa tässä välissä töihin.

Millaisia harrastuksia teillä on?
Oletteko paljon tekemisissä muiden lapsiperheiden kanssa?

Olen kotona 3v ja 8kk kanssa. Me lähdetään aamulla leikkipuistoon, tai muskariin tai jumppaan. n. klo12 lounas, päivälepo ja klo 15 välipala. Iltapäivisin vielä ulkoillaan tai kyläillään. Ohjelmaa riittää jopa liikakin välillä :)

Alkuperäinen kirjoittaja äitylix2:
Olen kotona 3v ja 8kk kanssa. Me lähdetään aamulla leikkipuistoon, tai muskariin tai jumppaan. n. klo12 lounas, päivälepo ja klo 15 välipala. Iltapäivisin vielä ulkoillaan tai kyläillään. Ohjelmaa riittää jopa liikakin välillä :)

Meillä on ollut muutama harrastus syksystä kevääseen, mutta tapaamme vain yhtä toista lapsiperhettä. Välillä tuntuu että on liian vähän seuraa ja aktiviteetteja.
Täytyisi jotain kautta löytää lisää tuttavia...

Itsellä esikoinen oli 2,5 vuotta, kun keskimmäinen syntyi. Ohjelmaa kyllä oli. Aamupäivällä oli puistotädillä, tai sitten käytiin kaikki yhdessä perhekahvilassa. Puolenpäivän aikaan syötiin, päivälevot, minkä jälkeen välipala, ulkoilua/treffattiin muita lapsiperheitä/käytiin puistossa ja siinäpä se alkoi päivä olemaan silloin pulkassa, päivällinen minkä jälkeen joko oltiin perheen kesken tai tavattiin muita ennen nukkumaanmenoa.

Aika samaa rataa meni päivät kolmannenkin tultua, silloin tietysti sillä erotuksella, että keskimmäinen oli pikkasen vajaa kaksivuotias ja isommilla sisaruksilla oli toisistaan seuraa.

Me käydään perhekahvilassa pojan 2v5kk kanssa ja ulkoillaan yhden toisen äidin/lapsineen kanssa. Joskus leikitään ihan kotosallakin vain tai mennään mummolaan. Aika useasti myös vieraillaan puolin jos toisin ystäväperheiden luona.
Tietenkin aina silloin tällöin on tylsääkin mutta mielestäni meillä on ihan riittämiin tekemistä ja ohjelmaa.
Toinen lapsi syntyy jouluna ja esikoisen täytettyä 3v pääsee aloittamaan MLL:n kerhon joka on kaksi kertaa viikossa :D

meillä la kuukauden päästä ja poika 2v 8kk.

aamut ollaan puistossa ja nyt kesällä myös läheisellä rannalla.
iltapäivät päiväunien jälkeen samat kuviot tai kaupungissa käymistä tms.

myös käydään kävelyillä, eläintiloilla, huvittelupaikoissa, eri puistoissa, uimahallissa.. ystävillä..

joskus ollaan kotona aamu- tai iltapäivää..
ajattelin että poika tykkäis temppukerhosta. jonka voisi aloittaa syksyllä ja sit kun vauva kannattelee päätään hyvin niin sisarusuintiin..
ai niin ja skeittaamassakin käydään läheisessä skeittipuistossa ja eläintarhan skedepuistossa.

että paljon ollaan ulkona näin kesällä. samoin talvella. pakko päästää poika purkamaan energiaa jonnekin tai mulla menee hermot.

ei ole perhekerhoja?
ei ole ystäväperheitä lähellä joissa ois suht saman ikäluokan lapsi kotona? :/

lapsi 2.5v ja mietin et onko mun "pakko" hommata sille joku virikehoitopaikka :(

Alkuperäinen kirjoittaja entäs kun:
ei ole perhekerhoja?
ei ole ystäväperheitä lähellä joissa ois suht saman ikäluokan lapsi kotona? :/

lapsi 2.5v ja mietin et onko mun "pakko" hommata sille joku virikehoitopaikka :(

Onko edes naapurissa lapsia? Puistossa? Jos ei, niin meidän samanikäinen tylsistyisi kyllä varmaan puolikuoliaaksi.

Asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä on aamuisin leikkipuistossa ihan tyhjää. Muiden lasten vanhemmat käyvät töissä. Ei ole perhekahvilaakaan eikä kahviloita missä istuskella. Tuttua lapsiperhettä nään ehkä kerran kuussa. Ja tosiaan, lapsi 2v 8kk kyllästyy sisällä ja ulkona kun ei ole leikkikavereita. Minulla on hoidettavana myös pikkuveli 1 kk tuossa sivussa, joten alkaa vähän ideat loppua.

Aamupäivällä 9-11 leikkipuistossa. 11.30 ruoka ja sen jälkeen nukkumaan. Iltapäivällä ulkoilua, kyläilyä, kaupassa käyntiä, kaupungilla tms. Leikkipuistossa on kavereita ja kerran viikossa iltapäivällä "harrastus".

Yhteistyössä