Millaista on raskauspahoinvointi?

  • Viestiketjun aloittaja hilma
  • Ensimmäinen viesti
hilma
Kertokaas omista raskauksistanne ja myös siitä jos ei ole ollut ollenkaan pahoinvointia. Mihin aikaan päivästä pahoinvointia yleensä on? Vaikuttaako jotkut ruuat jotenkin esim. voiko kaikkea syödä tms. Kertokaa raskautta suunnittelevalle, ehkä jo raskaana olevalle :)
 
Semmosta vellovaa, etovaa oloa mulla oli. Jokaisessa (4 ) raskaudessa ollu. Jos ei syöny, niin tuli entistä pahempi olo, ja silti sai syödä tosi pieniä annoksia, ja vähän kerrallaan, kun eto ruokapöydässä niin paljon. Kahvi ja kala on tehny jokaisessa raskaudessa pahaa, sit semmosia omimeneviä ällötyksiä on ollu joitakin. Koirien ruoka, se oli viimeisimmässä raskaudessa pahimmanhajusta, se sai jo laatan lentää, jos tarpeeks hyvin haisto.
 
Kummassakin raskaudessa mulla on ollut pahoinvointia. Ja sitä kyllä oli ihan yötä päivää. Monta kertaa päivässä sai oksentaa. Alussa en pystynyt muuta syömään, kuin mehujäätelöitä. Kummallakin kerralla loppui siinä rv 16
 
hilma
Voiko olla niin, että ensimmäisissä raskauksissa on pahoinvointia, mutta sit tavallaan tottuu ja useamman jälkeen ei enää ole pahoinvointia? Ja onko se esim. niin että jollakin se pahaolo tulee joka raskaudessa ja toisella ei välttämättä koskaan vai onko joka raskaus erilainen samallakin ihmisellä?
 
Vieras
Mulla ei ollut minkäänlaista raskauspahoinvointia. Myös mitkään ruoat eivät etoneet. Tunsin olevani ainoastaan raskaana, kun vauva potki... Ihan raskauden lopussa närästi viikoilla 40-42. Olin ylipainonen (painoindeksi 32) ja painoin 7 kg vähemmän pari viikkoa synnytyksestä kuin ennen raskaaksi tuloa. Kävelin joka päivä 5-10 km ja minulla oli seisomatyö. Voin suoraan sanottuna loistavasti. Yksi lapsi.
 
Esikon kanssa oksensin jonkun kerran päivässä rv 12 asti. Vuorokaudenajalla ei mitään väliä.

Nyt tokan kanssa en ole oksentanut kertaakaan mut olo oli eteenkin alussa sellanen kuvottava pitkin päivää. Nyt menossa rv 24 ja vieläkin välillä sellanen kuvottava olo, esim. tänään aamulla.

Miehen afrikkalaisten ruokien haju ärsytti eskikoisen kanssa, nyt en enää reagoi niihin millään tavalla. Tulin raskaaksi kesällä kun oltiin Nigeriassa kolme kuukautta joten muuta ruokaa ei edes sillon ollu tarjolla. Tosin kun mies toissapäivänä keitteli itselleen lehmänmahaa niin pakko myöntää et siitä meinas muutaman kerran yökkäämisrefleksi tulla.
 
Ekassa raskaudessa ehdin kärsiä siitä vain parisen viikkoa, kun raskaus meni kesken. Kuvotus oli kokopäiväistä, mutta en oksentanut kuin kerran. Makeaa ei tehnyt mieli. Sain pahoinvointikohtauksia, tai siis semmoisia, että meinasi taju mennä, menin kalpeaksi, hikoilin jne.

Nyt tässä raskaudessa taas...Alkoi joskus ennen rv7 todella rajuna, oksensin yli 10 kertaa yhden päivän aikana. Sen jälkeen jatkui tasaisempana, oksensin 1-4 kertaa viikossa, vaikka pahoinvointi oli jokapäiväistä. Aamut olivat pahempia, en kyennyt syömään mitään, muuten lensi oksennus. Rv15 jälkeen en ole tainnut oksentaa.
 
MLL
Vissiin se niin on, että jokainen raskaus on erilainen, samallakin ihmisellä. Mulla oli ekassa keskenmenneessä raskaudessa tosi etova ja väsynyt olo koko ajan, niinkun krapulassa oisi ollut, oksua ei tullut kuin pari kertaa. Tässä meneillään olevassa raskaudessa oksensin useemman kerran päivässä ja oli veto pois sen takia, mutta ei nukuttanut tai ollut krapulainen olo niinku ekassa. Ennemminkin kun oisi ollu oksutaudissa. Molemmissa raskauksissa nää olot loppui vk 12 mennessä ja alkoi jossain vk 6 tienoilla.
 
mm
mulla oli ilta pahoinvointia, iltasin olo oli ku krapulaisella, väsytti ja oksentelu alkoi rv10->16. krapulaolon viikkoja en oikee enää muista. mut ei ihan alussa kuitenkaa.. aamusin olin ihan teräkunnossa, ei huonoo oloo.
 
äitimuori
Mulla kahdessa ekassa raskaudessa pahoinvointi kesti kolmisen kuukautta, kolmannessa paljon vähemmän aikaa. Ja kun sitä pahoinvointia oli, se kesti ympäri vuorokauden. Se tuntui mulla jatkuvana kuvotuksena, ihan kuin olis oksennustauti aluillaan tai joku kestokrapula päällä. Raskauksien ajan on ollut myös erinäisille hajuille herkistymistä, joka saattaa laittaa yökkäyttämään.
 
mi
kokoajan kuvotti... aamulla herätessä piti heti syödä jotain tai muuten sai olla pönttöä halailemassa :/ kesti rv 18 saakka ja nyt rv 34 tullut takaisin :/ ei onneks yhtä voimakkaana kuitenkaan
 

Yhteistyössä