Millaista kaakaota teillä juodaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sally"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sally"

Vieras
Meillä juotiin lapsuudessa aina maitokaakaota, miehen kotona taas lähes kokonaan vesikaakaota jossa vain pieni loraus maitoa.

Nykyään meillä juodaan aikalailla niin että kuumaa vettä puolet, ja toinen puoli maitoa. :)

Mites teillä?
 
vesikaakao jos juodaan lämpimänä, mutta oboy tai dumle kaakao on jo itsessöön niin hyvää että ei nihin maitoa tarvitse kuin loraus sekaan jäähdyttämään kaakaota. Ei sitä tulikuumana voi juoda.
Lapsilla se loraus usein tarkoittaa puolikupillista ja kun kaakao tehdään isoon noin 4dl motiin nin kyllä siihenkin sitä maitoa paljon tulee
 
Maito keitetään ja tätä
yaPH.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: ilaria
Tänään join pitkästä aikaa maitokaakaota. O'boyta tietenkin. :heart:

En ole koskaan oppinut juomaan aitoa kaakaojuomaa, sokeri-imellettyä O'boyta vaan litkin.
 
Höh, tuleepa nyt pätkittäin tää mun juttu. Siitä tuli mieleen toi iso peltipurkki, olisko ollu kilon purkki, kun meillä kotonakotona oli aina kans Oboyta ja punaisen maidon kans sitä juotiin. Joskus kun oli oikein makeannälkä, niin otettiin lusikallinen pelkkää jauhetta. (Opin sen isoveljiltäni!) :D
 
Höh, tuleepa nyt pätkittäin tää mun juttu. Siitä tuli mieleen toi iso peltipurkki, olisko ollu kilon purkki, kun meillä kotonakotona oli aina kans Oboyta ja punaisen maidon kans sitä juotiin. Joskus kun oli oikein makeannälkä, niin otettiin lusikallinen pelkkää jauhetta. (Opin sen isoveljiltäni!) :D

Mä olen onnistunut opettamaan lapsillekin että mahdottomaan makeannälkään hierretään o'boyta margariiniin niin paljon kuin saa menemään, ja lusikalla naamaan.
 
Kylmänä useimmiten eli rasvatonta maitoa ja Pirkan reilun kaupan sokeroitua kaakaojauhetta.

Lämpimänä lähinnä hiihtoretkillä. Silloin kiehautan maitoa ja van houtenia.
 
Soijamaitokaakao kermavaahdolla ja maitosuklaarouheella ?
Ennen laitoin suklaarouheen sijaan nomparelleja, mutta ne jäivät kun ystäväni näytti että kannattaa raastaa suklaahippusia kermavaahdon päälle. Minulla kaakaohetket ovat suuria nautinto- ja rentoutumishetkiä.

Kasvissyöjänä siis teen kaakaoni soijamaitoon, joka sopiikin siihen paremmin makeutensa vuoksi (siis tämä tietyn merkkinen soijamaito on hieman makeahkoa)
 
[QUOTE="Maitokaakao";29454276]Soijamaitokaakao kermavaahdolla ja maitosuklaarouheella ?
Ennen laitoin suklaarouheen sijaan nomparelleja, mutta ne jäivät kun ystäväni näytti että kannattaa raastaa suklaahippusia kermavaahdon päälle. Minulla kaakaohetket ovat suuria nautinto- ja rentoutumishetkiä.

Kasvissyöjänä siis teen kaakaoni soijamaitoon, joka sopiikin siihen paremmin makeutensa vuoksi (siis tämä tietyn merkkinen soijamaito on hieman makeahkoa)[/QUOTE]

Joo, siis näiden kysymysmerkkien tilalla kuului olla sydän, mutta ei palsta tunnistanut niitä sitten. :)
 
Lämmitän mukillisen maitoa mikrossa ja sekoitan siihen Lidlin kaakaojauheen. Taivaallisen hyvää. On muuten 100 kertaa parempaa kuin O'boy, jota join ennen, liukeneekin heti.
 
[QUOTE="Saru";29454328]Lämmitän mukillisen maitoa mikrossa ja sekoitan siihen Lidlin kaakaojauheen. Taivaallisen hyvää. On muuten 100 kertaa parempaa kuin O'boy, jota join ennen, liukeneekin heti.[/QUOTE]

Jos oikein haluan herkutella, niin päälle vielä töräys Lidlin kermavaahtoa truutasta.
 

Yhteistyössä