Millaisista astioista syötiin, kun olit lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vuoristoradalla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Arabia arctica oli arkikäytössä(nyt nuo lautaset on mulla), ja ruokavälineinä oli savoniat. Juhlakäytössä en muista mitä kaikkea oli, mut ainakin iittalan kastehelmeä lautasina, kulhoina jne.

[QUOTE="Vieras";26895990]Ennen astiat saatiin häälahjana ja niitä yksiä samoja astioita sitten käytettiin. Jos vanhempasi ovat saaneet jotain muuta lahjaksi, eivät ole välttämättä itse intoutuneet astioita keräämään.[/QUOTE]

Tää on totta! En minä lapsena tiennyt syöväni Arabian astioista ja tokkopa aina äitikään muisti. Nyt vasta mitä olen niitä katsellut -kaikki on tallessa, paitsi särkyneet yksilöt- niin järjestäänhän ne on olleet Arabiaa. Osa vanhempien, osa jo isovanhempien häälahjaksi saamia.

Meillä oli arabian joku sinireunallinen astiasto arkikäytössä ja perus savoniat. Paremmat oli äidin nuoruudesta keräämäät Ruskat, jotka vieläkin katetaan joulupöytään :D ja me lapset vihataan niitä edelleen, selkäkarvat nousee siitä raapimisesta! Nyt äidillä on punanen Taika arkikäytössä ja musta se on todella kaunis katettuna.

Mulla on valkoset Arabiat arkena ja Pentikin Ainot pyhänä. Tykkään molemmista.

Yhteistyössä