Millaisia palapelejä tekee teidän muiden noin 2,5-vuotiaat?

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Meillä jäbä tekee 12 - 24 palan palapelejä, ja oon pitänyt sitä ihan normaalina touhuna. Nyt viikonlopun aikana vaan kohtasin ihmettelijöitä, on kuulemma älyttömän taitavaa, suorastaan poikkeuksellista. Mä en usko, kertokaa te!

Tähän asti tehny jopa 30 palan nuppipelejä, nyt alettu yhdessä tehdä noita "tavallisia". Vähän haussa homma vielä, mut eiköhän tuo opi.Kiinnostunut on ainakin ja suht kärsivällinenkin.

Mun poikaa ei kiinnosta palapelit lainkaan, pakon edessä päiväkodissa tekee nuppipalapelejä ja helpohkoja palapelejä (6-10 palaa). Mutta esikoinen teki 2 v neuvolassa koulukypsyyskokeeseen kuuluvan palapelin tuosta vaan :D ja muutenkin väsäsi isoja, jopa 60 palan palapelejä ihan itsekseen ja vaivattomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Meillä jäbä tekee 12 - 24 palan palapelejä, ja oon pitänyt sitä ihan normaalina touhuna. Nyt viikonlopun aikana vaan kohtasin ihmettelijöitä, on kuulemma älyttömän taitavaa, suorastaan poikkeuksellista. Mä en usko, kertokaa te!

Tosi taitava on, kieltämättä! Meillä oikeat palapelit ei kiinnosta, mutta jospa joskus innostuu.

Meillä teki myös tuon ikäisenä tuollaisen kokoisia. Ei jokainen sen ikäinen osaa, mutta eipä ole tarviskaan :)

Nyt toi meiän herra täyttää just 3v ja tekee sujuvasti 45 palan palapelejä. Isosiskoa ei ole koskaan palapelit kiinnostaneet, mutta onpa tulleet nekin lahjaksi saaneet palapelit nyt käyttöön..

Meillä ei kumpaakaan oo palapelit kiinnostaneet pätkän vertaa :snotty: Pienempi on nyt himpun vaille 2v. ja nuppipelit menee sujuvasti palojen määrästä riippumatta, mutta tavallisia palapelejä ei edes suostu katsomaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun poikaa ei kiinnosta palapelit lainkaan, pakon edessä päiväkodissa tekee nuppipalapelejä ja helpohkoja palapelejä (6-10 palaa). Mutta esikoinen teki 2 v neuvolassa koulukypsyyskokeeseen kuuluvan palapelin tuosta vaan :D ja muutenkin väsäsi isoja, jopa 60 palan palapelejä ihan itsekseen ja vaivattomasti.

JUST JOO JA LEHMÄTKIN LENTÄÄ!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

???
Ei sun tarvitse uskoa... :hug:

Meillä poika teki tuon ikäisenä pääasiassa vain nuppipalapelejä. Yhtäkkiä tuossa kesällä innostui tavallisista palapeleistä ja nyt 3 v 2 kk poika tekee jo 30 palan pelejä.

Meillä 3v on tehnyt pitkän aikaa 24 palan palapelejä ja nykyään menee jo 45 palaisetkin ilman aikuisen apua. Toisaalta lapsi on tosi innostunut palapeleistä eikä muuta haluaisi tehdäkään. Esim. piirtäminen on ihan olematonta eikä oikein osaa vieläkään kiipeillä sillain, että pääsisi esim. puuhun. Jokainen tekee sitä, mistä on innostunut. Eiköhän kaikilla lapsilla ole omat erityistaitonsa, joissa ovat ehkä aavistuksen keskivertoa edellä ;)

Kyllä meilläkin tyttö teki 2-vuotiaana 60 palaisia pelejä, että ihan uskottavaa tuo on.

Meillä 3v on tehnyt pitkän aikaa 24 palan palapelejä ja nykyään menee jo 45 palaisetkin ilman aikuisen apua. Toisaalta lapsi on tosi innostunut palapeleistä eikä muuta haluaisi tehdäkään. Esim. piirtäminen on ihan olematonta eikä oikein osaa vieläkään kiipeillä sillain, että pääsisi esim. puuhun. Jokainen tekee sitä, mistä on innostunut. Eiköhän kaikilla lapsilla ole omat erityistaitonsa, joissa ovat ehkä aavistuksen keskivertoa edellä ;)

Sama juttu mun esikoisellani: häntä kiinnosti yhteen aikaan vain ja ainoastaan palapelit, teki toki muutakin mutta palapelien parissa oli aina kun vaan mahdollista. Yksivuotiaasta saakka, joskus useamman tunnin päivässä. Sitä kesti noin 3-vuotiaaksi asti. Ei juurikaan osannut piirtää, väritti vaan sotkua, eikä osannut esim. ottaa keinussa vauhtia tai polkea kunnolla pyörää.
Nykyään tyttö piirtää ihan ikätasonsa mukaisesti, polkee fillaria kuin mikäkin vauhtihirmu, saa karmeat vauhdit keinussa istuen tai seisten jne, mutta palapelit ei juurikaan enää kiinnosta.
Ja kuopus taas ei tosiaankaan ole osoittanut vielä mitään kiinnostusta palapeleihin. Legot ovat hänen juttunsa, hän on tosi taitava rakentamaan niitä :)

Meillä poika innostui palapeleistä 1v8kk ja kuukauden harjoittelun jälkeen meni tuollainen 15-20 palainen. Kuitenkin poika on pitänyt myös taukoa tuossa, kesällä vain pyöräiltiin ja pelättiin jalkapalloa. nyt 2v4kk ja ei kuitenkaan paljon yli 30 palainen mene vielä. Isompiin tarvitsee apua. Mutta on taas innostuttu asiasta.

Yhteistyössä