Millaisia ne on, ne raskausmyrkytykseen liittyvät näköhäiriöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 37+3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 37+3

Vieras
Leikin lapsen kanssa ja yht äkkiä silmissä vilisi valopilkkuja - kuin tähdenlentoja, kirkkaita tummin reunoin. Kävin tähän sohvalle maate ja nyt ei näy enää mitään.

Kirkkaita pieniä viliseviä pisteitä. Mulle on noita tullut niin raskaana, kuin ei raskaanakin ja itseasiassa silloin ei tullut yhtään, kun mulla oli raskausmyrkytys. Kerrasta en huolestuisi, jos muuten kaikki on ok.

Ei ne tollais aoo... noita on niitä... "elohopeapalluroita", en mä tiedä mitä ne on oikeesti.

Raskausmyrkytyksessä näet sahalaitakuvioita kuten migreenissä. Ja pitäis olla päänsärkyä, verenpainetta jne tossa myrkytyksessä

Kyllä yleisempiä on tuon kaltaiset valopilkut jotka etenee näkökentässä. Mulla sen sijaan n ollu myrkytysnäköhäiriöinä sahalaitakuvioita, joita väitettiin sitkeästi migreeniksi, vaikkei mulla oo koskaan migreeniä ollutkaan, kunnes näkivät labratuloksista että myrkytys on päällä. Eikä ne näköhäiriöt näykään koko aikaa, vaan kuuluu asiaan, et poistuvat välillä. Saatko verenpaineita mitattua?

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Ei ne tollais aoo... noita on niitä... "elohopeapalluroita", en mä tiedä mitä ne on oikeesti.

Raskausmyrkytyksessä näet sahalaitakuvioita kuten migreenissä. Ja pitäis olla päänsärkyä, verenpainetta jne tossa myrkytyksessä

Minulla on päänsärkyä ja verenpaine kohonnut normaalista. Proteiineja ei virtsassa ole paljoa, mutta vähän koholla kyllä. Sappiarvot myös vähän koholla, alat ja asat vielä viikko sitten ainakin ihan ok. Ylävatsakipua ei varsinaisesti, vähän tukala olo vain.

Olen siis varsin tarkassa seurannassa ollut, mutta en silti koskaan ole tajunnut kysyä MILLAISIA näköhäiriöitä tarkoitavat, kun ovat kysyneet...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kyllä yleisempiä on tuon kaltaiset valopilkut jotka etenee näkökentässä. Mulla sen sijaan n ollu myrkytysnäköhäiriöinä sahalaitakuvioita, joita väitettiin sitkeästi migreeniksi, vaikkei mulla oo koskaan migreeniä ollutkaan, kunnes näkivät labratuloksista että myrkytys on päällä. Eikä ne näköhäiriöt näykään koko aikaa, vaan kuuluu asiaan, et poistuvat välillä. Saatko verenpaineita mitattua?

Verenpaine 140/80. Illalla oli 150/85, eli vähän on kyllä laskenut. Tosin yleensä on raskauden aikana ollut 100/60 linjaa...

Mulla kun synnytyksen jälkeen nousi myrkytys niin näin valopalloja. Olen verenpaineiden ollessa korkealla nähnyt myös mustia haituvia. Ehdottomasti soittasin polille!

Minulla oli raskausmyrkytyksen aikana muutaman kerran näköhäiriöitä. Useimmiten näkökenttään ilmestyi sokeita pisteitä, näkökentän vääristymää (esim. toinen käsi näytti suhteettoman suurelta yms.), sahanlaitaa jne. Luulenpa, että eri ihmisillä voi ilmetä eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Soitin synnärille. Kerran saa kuulemma nähdä kummia, mutta jos toistuu, pitää mennä näytille. Toistaiseksi ei siis hätää. :)

Jos olo tuntuu huonolta niin mene sinne näytille äläkä kysele. Mäkin soitin sillon kun oli näköhäiriöitä, synnärillä oltiin sitä mieltä et lisää vaan verenpainelääkettä ja käy neuvolassa äläkä tänne soittele tai tuu. Menin sit neuvolaan saman tien, sain läheteen äippäpolille, ottivat labrakokeet ja sit mentiinkin jo vauhdilla leikkaussaliin sektioon ku myrkytys oli niin pahana...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Soitin synnärille. Kerran saa kuulemma nähdä kummia, mutta jos toistuu, pitää mennä näytille. Toistaiseksi ei siis hätää. :)

Jos olo tuntuu huonolta niin mene sinne näytille äläkä kysele. Mäkin soitin sillon kun oli näköhäiriöitä, synnärillä oltiin sitä mieltä et lisää vaan verenpainelääkettä ja käy neuvolassa äläkä tänne soittele tai tuu. Menin sit neuvolaan saman tien, sain läheteen äippäpolille, ottivat labrakokeet ja sit mentiinkin jo vauhdilla leikkaussaliin sektioon ku myrkytys oli niin pahana...

Voi kurjuus! No, seurailen tässä oloa ja jos huononee, lähden käymään.

Sattui vaan taas kohdalle eräs "tuttu" kätilö - lääkevastainen sektio- ja käynnistysvastustaja, jonka mukaan vauvat pitäisi suurinpiirtein synnyttää saunassa, vaikka vuoden yliaikaisena, jos niikseen tulee. Olen asioinut hänen kanssaan ennenkin...

Jos joku uusi oire on ilmaantunut niin lähtisin kyllä käymään. Se myrkytys on tosi salakavala. Itse menin viimesellä kerralla polille mielestäni turhaan. Verenpaineet oli vain vähän nousseet edellisestä ja ihan hyvin voin. Yllätys oli suuri kun labrojen mukaan tilanne oli jo paha (hyvin kävi kuitenkin). Siksikin kehoitan sinne menemään jos vaan jotain uutta tulee, vaikka tuntuis vähän turhaltakin.

Yhteistyössä