Millaisia kesälomasuunnitelmia teillä on?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lapset 1,5v, 3v ja 5v. Käydään Muumimaailmassa ja Väskissä, toinen reissu tehdään Särkänniemeen. Muuten lomaillaan kotosalla, puistoillaan, käydään rannalla, grillaillaan, kolutaan ilmaistapahtumia jne.

Miehellä kesä- ja isyyslomaa ja muita vapaita putkeen sen 9 viikkoa. Vauva syntyy kesäkuun alussa.
Muuten ollaan kotona ja ollaan vaan ja hengaillaan, mutta muumimaareissuun haluan. Mä olen käynyt siellä noin 16 vuotta joka kesä, yks kerta on jääny välistä. Mulla hajoo pää, jos en pääse halaamaan Hemulia kerta vuoteen. :snotty:
Samalla sit varmaan pyörähdetään Helsingissä sukuloimassa ja sellasta, tähän ei saa menemään kuin max 5 päivää.

Ai, ja esikoinen haluaa oppia ajamaan pyörällä ilman apupyöriä ja uimaan. Siinä on haastetta tälle kesälle riittämiin.

Muoks Särkänniemessä olis kiva käydä kans, se olis tavallaan matkan varrella, mut katsoo kuin sopuhenkinen reissuvauva meille tulee.

Viimeksi muokattu:
Tanskan Legoland ja Puuhamaa listalla, muuten ei erityisiä suunnitelmia. Kotipäivinä pyöräillään, tehdään lasten kanssa pihahommia, käydään seikkailupuistossa ja vieraillaan mahdollisesti isovanhempien mökeillä.

Ei vielä mitään tarkkaa. Suomessa pysytään ja max 250 km säteellä liikutaan.

Muumimaailma, Puuhamaa ja Korkeasaari käydään lasten kanssa läpi, lisäksi sitten Turun seudulla pyöritään (Kuralan kylämäki, kasvitieteellinen puutarha, Turun Linna, Vepsä, joku kotieläintila) ja veneillään.

Lapset 3v, 4v, ja 10v.

Haluttaisiin olla kotosalla tulevana kesänä vähän enemmän kuin edellisenä. Ollaan kuitenkin suunniteltu, että käydään ainakin Korkeasaaressa ja Kalajoelta on varattu mökki heinäkuun yhdelle viikonlopulle. Sit varmaan perustivolit ja mitä näitä nyt on. Perheessä 4v ja vähän alta 2v lapset.

hoitovapaalla
Meillä on 5- ja 2-vuotiaat. Mennään Lintsille & Sea Lifeen ja Muumimaailmaan ja ehkä TiTi Nallen taloon ja kylpylään. Voi olla että innostumme tekemään Ruotsin risteilyn.

Muuten ollaan kotona, nähdään ystäviä, uidaan ja ulkoillaan paljon.

lucifer
3v ja 5v penskat. käydään ranualla( jos käydään). muuten menee rehua ja heinää tehdessä. eli normaalia maalaiselämää kuuluu meidän lomailuun. metsikössä ryvetään autoilla, kalastetaan ym.
niin ja ollaan lomalla kesäkuun alusta elokuun loppuun, tosin esikoinen elottaa eskarin ennen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mulla on lomaa 1vko ja miehellä 4vkoa. Mulla loppuu työharjottelu juhannukseen ja sit heinäkuun 1.pvä meen kuukaudeksi töihin. Heinäkuun lopussa alkaa jo sit koulu.

Mennää pohjanmaalle ainaki ja sit isänsä kans on ton 4vkoa ja loput tyttö on sitten kotosalla kavereiden kans tai menee mummolaan. Tyttö 9v.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjäperhe;28334368:
Sesonki kesällä ja pakko se on tienata rahaa että saa laskut maksettua.
Juu juu, olen ennenkin lukenut ketjujasi, provoat tahallasi sillä että olette yrittäjäperhe ja sesonki kesällä blaa blaa.
Luehan hieman tätä ketjua ja katso mitä muut perheen keksivät lapsilleen kesäksi?
Mitä jos ottaisit vähän mallia?
Käy sääliksi lastasi. Laita se vaikka hoitoon johonkin lapsiperheeseen, että saisi nauttia kerrankin kesästä!

[QUOTE="vieras";28334403]Juu juu, olen ennenkin lukenut ketjujasi, provoat tahallasi sillä että olette yrittäjäperhe ja sesonki kesällä blaa blaa.
Luehan hieman tätä ketjua ja katso mitä muut perheen keksivät lapsilleen kesäksi?
Käy sääliksi lastasi. Laita se vaikka hoitoon johonkin lapsiperheeseen, että saisi nauttia kerrankin kesästä![/QUOTE]

Jos kesä on sesonkiaikaa, voitanee kuvitella, ettei kevät, syksy ja talvi ole.

Monenlaiseen tarjoutuu myös näinä muina vuodenaikoina mahdollisuus, joten en ymmärrä ihan näin rajua lynkkausmeininkiä.

yrittäjäperhe
[QUOTE="vieras";28334403]Juu juu, olen ennenkin lukenut ketjujasi, provoat tahallasi sillä että olette yrittäjäperhe ja sesonki kesällä blaa blaa.
Käy sääliksi lastasi. Laita se vaikka hoitoon johonkin lapsiperheeseen, että saisi nauttia kerrankin kesästä![/QUOTE]

En provoa ei vaan ole varaa palkata ketään. Kyllä me tuon 1-2 viikon loman aikana käydään kylpylässä,särkänniemessä ja ehkä risteilyllä. Eipä kukaan ota lasta kesäksi kukaan lapsiperhe.

"vieras"
Jos kesä on sesonkiaikaa, voitanee kuvitella, ettei kevät, syksy ja talvi ole.

Monenlaiseen tarjoutuu myös näinä muina vuodenaikoina mahdollisuus, joten en ymmärrä ihan näin rajua lynkkausmeininkiä.
Olen lukenut kyseisen yrittäjäperheen provoamisia aikaisemmin ja ne ovat osuneet silmään. Kehuskellaan sillä, että lapsi ei pääse viettämään koskaan kesää, on vain kotona yksin. Anteeksi jos viesti tuntui lynkkaamiselta, en vaan ymmärrä miksi pitää kehua ja provota sillä, että lapsi kärsii? Kesä on parasta aikaa tuollaisille 5-vuotiaille,ellei ole kahlehdittuna äitinsä toimistoon!

yrittäjäperhe
[QUOTE="vieras";28334419]Olen lukenut kyseisen yrittäjäperheen provoamisia aikaisemmin ja ne ovat osuneet silmään. Kehuskellaan sillä, että lapsi ei pääse viettämään koskaan kesää, on vain kotona yksin. Anteeksi jos viesti tuntui lynkkaamiselta, en vaan ymmärrä miksi pitää kehua ja provota sillä, että lapsi kärsii? Kesä on parasta aikaa tuollaisille 5-vuotiaille,ellei ole kahlehdittuna äitinsä toimistoon![/QUOTE]

Kun en provoa, laskut vaan on maksettava ja töitä tehtävä.

[QUOTE="vieras";28334419]Olen lukenut kyseisen yrittäjäperheen provoamisia aikaisemmin ja ne ovat osuneet silmään. Kehuskellaan sillä, että lapsi ei pääse viettämään koskaan kesää, on vain kotona yksin. Anteeksi jos viesti tuntui lynkkaamiselta, en vaan ymmärrä miksi pitää kehua ja provota sillä, että lapsi kärsii? Kesä on parasta aikaa tuollaisille 5-vuotiaille,ellei ole kahlehdittuna äitinsä toimistoon![/QUOTE]

Kylpylä, särkkis, ehkä risteily. Ja jouluna myös viikon loma (jolloin varmaan tekevät jotain?).

On tuossa jo enemmän, kuin mitä minä pystyin lapselleni tarjoamaan, kun hän oli 4-5v. Mulla oli kyllä lomaa, mutta ei rahaa mennä kylpylään, särkkikseen tms.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjäperhe;28334426:
Kun en provoa, laskut vaan on maksettava ja töitä tehtävä.
No kuule, niinhän se on kaikissa muissakin lapsiperheissä! Luuletko että muilla rahaa putoaa puista? Silti ovat muut kykeneväisiä järjestämään lapselle kesäloman.

Yhteistyössä