Millaisia kesälomasuunnitelmia teillä on?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
yrittäjäperhe
[QUOTE="vieras";28334439]No kuule, niinhän se on kaikissa muissakin lapsiperheissä! Luuletko että muilla rahaa putoaa puista? Silti ovat muut kykeneväisiä järjestämään lapselle kesäloman.[/QUOTE]

Muut ovat työntekijöitä heillä on eri tilanne.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjäperhe;28334445:
Muut ovat työntekijöitä heillä on eri tilanne.
Toivottavasti lapsella sentään naapurustossa kavereita? Vai yksinko hän "tuossa pihalla ja toimistossa" leikkii?

Laita lapsi mummolaan, jos et itse pysty antamaan hänelle yhtään omaa aikaasi.

yrittäjäperhe
[QUOTE="vieras";28334458]Toivottavasti lapsella sentään naapurustossa kavereita? Vai yksinko hän "tuossa pihalla ja toimistossa" leikkii?

Laita lapsi mummolaan, jos et itse pysty antamaan hänelle yhtään omaa aikaasi.[/QUOTE]

Tuttavaperhe käy aina välillä kylässä ja lapsi käy mummon kanssa puistoissa yms mummo ei jaksa koko aikaa pitää, hänellä on sairauksia.

vitun sairas oot
[QUOTE="vieras";28334458]Toivottavasti lapsella sentään naapurustossa kavereita? Vai yksinko hän "tuossa pihalla ja toimistossa" leikkii?

Laita lapsi mummolaan, jos et itse pysty antamaan hänelle yhtään omaa aikaasi.[/QUOTE]

Joo,joo,voit jo lopettaa,kateutesi tuli selväksi,vähemmälläkin ois jo uskottu :(

"vieras"
Kreetalle heinäkuussa, Linnanmäellä, ehkä Särkänniemessä. Ja Tallinnan reissu, mökkeilyä. Lomaa 5 viikkoa, joten ohjelmaa oltava.....ei pelkästään lapsen takia, vaan itsekkin haluan nauttia lomasta.

halipupu harmaana
Lapset 6v ja vajaa 9v. Mökkeilyä lasten ja äitini kanssa. Koko perhe ollaan kolme yötä lomapaikassa, jossa ei tartte laittaa ruokaa. Äitini kanssa olen menossa Savonlinnan oopperajuhlille ja mies reiluksi viikoksi työleirille. Yhteistä lomaa koko perheen kanssa on aika vähän, kun pitää saada koululaisen lomaan muutakin kuin leiriä leirin perään. Mutta näin molemmilla vanhemmilla on sekä yhteistä että omaa lomaa ja omaa aikaa lasten kanssa. Ja tuo yhteinen miniloma niin ettei tartte tehdä ruokaa itse on sitten oikeaa laatuaikaa koko perheen kesken.

yritäjäperhe
[QUOTE="vieras";28334504]En ole kateellinen, vaan ajattelen lapsen parasta. En ymmärrä että oma ura ja raha vievät voiton , ja lapsi "unohdetaan" jonnekin toimistoon kesäksi.
Mutta jokainen tyylillään.[/QUOTE]

Ei ole kyse urasta ja rahasta vaan meidänkin on syötävä ja maksettava laskumme.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28334504]En ole kateellinen, vaan ajattelen lapsen parasta. En ymmärrä että oma ura ja raha vievät voiton , ja lapsi "unohdetaan" jonnekin toimistoon kesäksi.
Mutta jokainen tyylillään.[/QUOTE]

Onhan se surullista siellä kateellisena työttömänä huudella :( Sääliksi käy sinua ja perhettäsi.

lucifer
[QUOTE="vieras";28334403]Juu juu, olen ennenkin lukenut ketjujasi, provoat tahallasi sillä että olette yrittäjäperhe ja sesonki kesällä blaa blaa.
Luehan hieman tätä ketjua ja katso mitä muut perheen keksivät lapsilleen kesäksi?
Mitä jos ottaisit vähän mallia?
Käy sääliksi lastasi. Laita se vaikka hoitoon johonkin lapsiperheeseen, että saisi nauttia kerrankin kesästä![/QUOTE]oletko ajatellut että esim. maataloissakin on "sesonki" juuri kesällä, todella harvon maalaistalojen penskat pääsee lomailemaan kesällä samoin kuin muut. tietenkin poikkauksiakin on, mutta harvassa ovat. tuskin se lapsen onnellisuus siitä huononee vaikka ei minnekään hurvittelemaan pääsekään niin kuin KAIKKI muut.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
yrittäjäperhe
Viime kesänä käytiin muumimaailmassa,särkänniemessä ja peukkulassa. Mummo vei liikennepuistoon ja puistoihin. Oli n.1,5 viikkoa lomaa mutta lapsi oli ihan onnellinen.

Minulla lomaa vain 2,5 vkoa ja sinä aikana käydään Ruotsissa n.viikon ajan ja kotimaan kylpylässä n.3- 5vrk.
Isän kanssa sitten varmaan rannoilla käyvät ja ainakin yksi viikonlopun yli isä-lapsi- leiri heillä tiedossa :)
Linnanmäki tänä vuonna, mutta se on tuossa vieressä.

toinen yrittäjäperhe
lomaa pidetään 2 - 3 vko josta 2 vko rantalomalla Turkissa ja sitten risteily Tallinnaan ainakin, meillä poika 8v. Ei tosiaan ole varaa lomailla kuin max.3 viikkoa.

Keittiönoita
Tarkoitus olisi pitää kesäkuussa 3 viikkoa lomaa. Katsotaan, onnistuuko. Lomalla puutarhahommia, toreilla käymistä, laiskottelua ja loppulomasta tulee vieraita. Noita tosin teen, vaikkei olisikaan lomaa tuolloin. Heinäkuussa voisi jonain viikonloppuna käydä Tallinnassa, kiinnostaisi virolaiset kirppikset :)

Mä olin suunnitellut lähteväni kuopuksen kanssa käymään elokuussa New Yorkissa, mutta päätettiinkin mennä katsomaan Manhattanin jouluhulinoita.

Niin ja lapset 26 ja 21 v.

omat tapansa kullakin
Meilläkin on vain 1 viikko lomaa kesällä ja lapset koko muun kesän hoidossa. Eipä ole vääryttä huutaneet. Onko tosiaan lapselle parempi olla 4 viikkoa lomalla kesällä ja muun vuoden eli 48viikkoa hoidossa vai niinpäin kuin meillä että ovat hoidossa aika pitkälti maalis-lokakuun kokonaan mutta sitten lomailevat marras-helmikuun kokonaan, josta vähintään se kuukausi jossain lämpimässä läträämässä meren rannalla.

Enpä usko että kukaan lapsi jää paitsioon jos ei muumimaailmaa tai muita huvipuistoja näe vuosittain tai vaikkapa koko lapsuudessaan. Kyllä ne taitaa kuitenkin olla enemmän sitä vanhempien oman tunnon pönkitystä kiireisen vuoden jäljiltä.

endless harmaana
Meidän suunnitelmat ei ole lähellekkään valmiit, mutta toistaiseksi on varmaa: pitkä viikonloppu Orlandossa ja 2-3 viikkoa Suomessa.

Lapset 10 ja 12 vuotiaat.

meillä
Muksut saavat lomailla kesä- ja heinäkuun. Pihaa pitäs laittaa, suuria reissusuunnitelmia ei ole. Trampoliini on luvattu ostaa:D. Varmaan pari viikonloppumatkaa Ouluun, Ranualle yms. Nuuten mökkeillään ja tehdään päiväretkiä laavulle, rantsuun yms yms.

meillä
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;28361441:
Muksut saavat lomailla kesä- ja heinäkuun. Pihaa pitäs laittaa, suuria reissusuunnitelmia ei ole. Trampoliini on luvattu ostaa:D. Varmaan pari viikonloppumatkaa Ouluun, Ranualle yms. Nuuten mökkeillään ja tehdään päiväretkiä laavulle, rantsuun yms yms.
niin ja lapset 3 ja 5

"vieras"
Appivanhempien "mökille" aurinkorannalle mennään varmaan pariksi viikoksi, he kun mökkeilevät vain talvella eli se on tyhjillään. Tallinnassa ja / tai Gdanskissa pidennetty viikonloppu suunitelmissa jos molemmat niin toinen vain aikuisten kesken. Muuten varmaan ollaan kotona tai mun vanhempien mökillä tässä lähistöllä, keleistä riippuen.

majanen
tyttö 5v lomalla kesällä 6 vko. Varmasti käydään ainakin särkänniemessä ja ehkä muumimaailmassa. Korkeasaaressa ehkä myöskin mummon ja papan kanssa. Ei laiteta kauheasti rahaa kesään,suunnitelmissa ensi talvena ulkomaan reissu johonki lämpimään.

"vieras"
Opiskelen koko kesän, aikuikoulutuksessa missä olen ei tunneta kesälomia, joten siinä on suunnitelmat. Valmistun sitten lokakuussa niin voidaan lomia miettiä sen jälkeen, jos töihin en heti pääse, jos pääsen niin kertyy lomia sitten sen ohella. Tämä kesä mennään näin ja vuoden päästä voidaan sitten paremmin suunnitella.

....
särkänniemi yhtenä päivänä. Sitten pakataan autoon retki kamppeet ja suunnataan auton nokka kohti pohjoista reissussa ollaan 1-2 viikkoa. Katotaan miten jaksetaan teltan kanssa olla. Lapset 5 ja 8 v.

Matkailuautolla tarkoitus tehdä viikonloppureissuja lähiympäristöön ja loppukesästä, kun ollaan koko perhe lomalla niin lähdetään varmaankin Kalajoen suunnalle ja Powerparkkiin. Ei tehdä kovin tarkkoja suunnitelmia, vähän ideoita ja katsotaan minne nenä näyttää. Lapset pian 10-v. ja 13-v. kulkevat matkassa mukana.

Yhteistyössä