[QUOTE="vieras";25070289]Riippuu, onko muita joilta poika tulee saamaan lahjoja? Jos olette ainoat, jotka lahjovat, niin kuulostaa ok:lta mutta jos saa vielä mummin, kummin jne. lahjat niin mitä lapsi tekee tuolla kaikella krääsällä? Onko jotain, jota ilmankin pärjäisi?
Itseäni hirvittää tämä jokajouluinen tavarahysteria. Onko se ihan oikeasti tarpeellista??
Meillä tyttö 3v. saa vanhemmilta yhden lahjan: lääkärilaukun ja poika 1v. brion pattereilla toimivan veturin, jolla saa sitten leikkiä isosiskon (käytännössä yhteisen) junaradalla.
Niistäkin olisivat varmaan ikionnellisia ja iloa riittäisi kauan, mutta saavat lisäksi lahjat mummeilta, kummeilta, tädeiltä, kavereilta jne.
Ja itse jo mietin, mihin tuon kaiken tavaran taas mahduttaisi ja mitä sillä kaikella tehdään....[/QUOTE]
Mikä tossa nyt oli niin hirmusti krääs,ää...pyjama ja tossut on vaatetta, koru ei ole lelu, lukeminen on hyödyllistä, 1 PELI ja koneeseen kotelo joka auttaa säilyttämään sen, tussit on kehittäviä...pehmolelu on sitten varmaan se krääsä? ja jso tulee vielä jokunen lahja niin tuskin nekään nyt on ihan pelkkää krääsää...eiköhän nää ole nitä kestäviä lahjoja ja mietiityjä lajhoja..se että lapset saavat vain yhden lahjan ei tee kenestäkään parempaa tai lapsista onnellisempaa..itse köyhänä panostan jouluna siihen että saavta juuri mieluista vaatetta , pelejä , askartelujuttuja ja jonkin mieluisan lelun jota ehkä kaveripiirissäkin löytyy ja näin ollen joulu tuntuu extralta , saavat muutaman lahjan j amyöskin hyödykkeitä joihin minulla ei muuten ole niin varaa..esim lautapelejä en osta sen mukaan että toi ois kiva ostetaan se vaan ekstrana jouluksi kun niitä tykkätään pelata.