Millaiset on parhaat yhdistelmävaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petomamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 2222:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Meillä oli/on Carenat. Edullinen merkki mut ihan ok teknisesti. Ne on kumminkin VAIN vaunut. Mutta tosi vähälle käytölle jääneet, sillä ekat kuukaudet käytin melkein pelkästään kantoliinaa, sitte ostin matkarattaat ja nyt hiljattain ostin avorattaat. Eihän sitä esikoista odotellessa osannu etukäteen kuvitella ihan tarkkaan, mikä on kätevintä.

Mutta jos nyt tulisi toinen, niin ostaisin lisää kivan värisiä kantoliinoja (säästän nykyisetkin tulevaa tarvetta varten ), ja sen mitä vauvaa kärryttelisi, pistäisin pienempänä kantokopan matkarattaisiin ja tosissaan istujalle, taaperolle joka välillä kävelee rattaiden vieressä ja taas kyytiin, nuo avorattaat on kaikkein kätevimmät

Mä en liputa yhdistelmien puoleen lainkaan, ainakin meillä oli ihan turha ostos (paitsi se kantokoppa oli kiva matkapeti pienelle )

Osti mitkä vaunut/rattaat tahansa, katso pyörät! Jos kulkee muualla kuin kaupungin asfalttikaduilla, kannattaa ottaa aika isopyöräiset

nii että kun vauvan päiväunet kestää 3-4h ni sä vaan kannat lasta..eikö tuo oo ihan väärin lapselle?ei siinä liinassa oo niin hyvä olla ku vaunussa..selkä menee..on tarkotettu lyhytkestoiseen käyttöön..ei tunneiksi..

Vauvahan on nimenomaan hyvinkin ergonomisessa asennossa kantoliinassa, kasvot äitiin päin

ja selkä suorassa vai??

Liinassa voi lapsi olla rauhassa niin pitkiä aikoja kuin itse viihtyy. Selkä nimenomaan ei ole suorassa vaan hiukan kaarella eli ei ole huono asento. Ja ai miten hyvää se tekee pienen lonkille. Lonkkaluksaatiovauvan äitinä osaan arvostaa sitäkin.

ja uuri ennenvanhaan sitterissä ei saanu istuttaa pitkää aikaa ku selkä oli kaarella...eli makuasioitahan nää taitaa olla kaikki...ite en vauvan selkää tuhoisi tuolla kapistuksella mutta jokaisen oma asiahan se tietty on.

teutonian funit.

http://www.vauvatavara.net/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=1001

ihan mielettömän hyvät.en ole katunut ostostani päivääkään. eivät paina mitään,näppärät ja hyvännäköiset. saan ne yhellä kädellä taapero(15kg) toisessa kainalossa nostettua rattaina lähijunaan jossa portaat. siis en kasattuna. ja vielä oli tavaratila täynnä kamaa.. enkä oo mikään bodari.
en osaa varmaan enää työntääkään muita vaunuja kun näitä ei tarvii nostella ja kääntää ja puskee kun ns lipuvat itsekseen eteenpäin.. suosittelen..
niin ovat olleet meillä 2006 marraskuusta lähtien käytössä ja kaikki loskat yms ollaan menty ja kaupunkiajossa maailman parhaat..

ja uuri ennenvanhaan sitterissä ei saanu istuttaa pitkää aikaa ku selkä oli kaarella...eli makuasioitahan nää taitaa olla kaikki...ite en vauvan selkää tuhoisi tuolla kapistuksella mutta jokaisen oma asiahan se tietty on.

Höpö höpö. Kantoliina on mitä ergonomisin kapistus sekä lapselle että äidille. Ja vauvaahan voi liinassa kantaa monissa eri sidonnoissa. Älkää sotkeko kantoliinoja ja kantoreppuja mihinkään epäergonomisiin rintaroikottimiin eli rintareppuihin. Niistä ei ole hyötyä äidille eikä vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Höpö höpö. Kantoliina on mitä ergonomisin kapistus sekä lapselle että äidille. Ja vauvaahan voi liinassa kantaa monissa eri sidonnoissa. Älkää sotkeko kantoliinoja ja kantoreppuja mihinkään epäergonomisiin rintaroikottimiin eli rintareppuihin. Niistä ei ole hyötyä äidille eikä vauvalle.

no roikkuu se kaikissa noissa mainitsemissasi ihan luonnottomasti silti...eli ei kiitos!!tolasista kantoliinassa roikutetuista vauvoista ei tuu itsenäisiä lapsia ikinä..kun aina mamma on vieressä ja lähellä,opitaan luottamaan siihen..julmaa mutta totta!!et miettikääpäs ihan oikeesti..

Alkuperäinen kirjoittaja weary:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:

no roikkuu se kaikissa noissa mainitsemissasi ihan luonnottomasti silti...eli ei kiitos!!tolasista kantoliinassa roikutetuista vauvoista ei tuu itsenäisiä lapsia ikinä..kun aina mamma on vieressä ja lähellä,opitaan luottamaan siihen..julmaa mutta totta!!et miettikääpäs ihan oikeesti..

ei sitä lasta siinä kantoliinassa 18vuotiaaksi asti kanneta..
pyhpyh..

"no roikkuu se kaikissa noissa mainitsemissasi ihan luonnottomasti silti...eli ei kiitos!!tolasista kantoliinassa roikutetuista vauvoista ei tuu itsenäisiä lapsia ikinä..kun aina mamma on vieressä ja lähellä,opitaan luottamaan siihen..julmaa mutta totta!!et miettikääpäs ihan oikeesti.."

Heh, tämä on oikeasti hauska kirjoitus.
Oma poika on ainakin tosi itsenäinen 3 v, vaikka kantoliinassa ja Patapumissa häntä vauvana ja taaperona kannoinkin.

Mutta yhdistelmistä: halvalla ei tosiaan saa hyvää. Kannattaa ennemmin ostaa laadukasta käytettynä. Mutta mikään pakko ei ole olla yhdistelmiä, etenkään kovalla kopalla. Hyvin pärjää myös laadukkailla kuomurattailla (pidempi käyttöikä) ja kantokassilla.

Ostaisin sellaiset rattaat, johon saa laitettua pehmeän tai kovan kopan. Turha sinun on ostaa useita ajopelejä (vaunut ja rattaat). Sinun ei tarvitse ostaa peitteitä, hoitolaukkua tai koppaa samalta merkiltä vaan voit ostaa ne edullisemmin. Myös ulkomailta voi tilata ja katsastaa merkit kotimaassa.

Rattaat ovat :
* hyvät ajaa (jos ulkoillaan paljon, niissä on isot pyörät, ne pystyy säätämään oikealle ajoasennolle, niitä voi työntää yhdellä kädellä)
* mahtuvat autoon/hissiin/kotiin ja sinusta ne on ok kasata ja koota
* niissä on kuomu
* selkänoja menee makuuasentoon
* niissä saa jotain pientä kuljetettua mukana

Käytettynäkin voi ostaa.

Mulla on Gesslein swing FI ja minä olen tyytyväinen. Kannattaa ostaa tälläiset käytettynä.

Halvalla saa hyvät jos ei desingistä väliä. Itse ostin käytettyinä todella hyvät brion kuomurattaat. Vauvalla käytin kantokoppaa ja täällä maalla niillä kulkee todella hyvin. Isot pyörät. Jos ostat esim. huutonetistä kannattaa käydä koe lykkäämässä. ITse en missään nimessä ostaisi yhdistelmärattaita, kaikki turhat varustelut pois.

Meidän yhdistelmät maksoi uutena nettikaupasta alle 300 euroa. Oli kevyet, vankat ja vallan hyvät kaikin puolin (heittoaisa, pehmeä kantokassi, portaaton selkänojan säätö jne.). Ei mitään moitittavaa. Mulle maksimi oli myös 500e (vaikka mummi vaunut ostikin ja olisi saanut maksaa mitä vaan), jotenkin olisi tuntunut typerältä maksaa maltaita vuoden "kertakäyttötavarasta", meille kun ei näillä näkymin lisää lapsia ole tulossa. Vaunut on nyttemmin lahjoitettu moitteettomassa kunnossa lastenklinikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Meidän yhdistelmät maksoi uutena nettikaupasta alle 300 euroa. Oli kevyet, vankat ja vallan hyvät kaikin puolin (heittoaisa, pehmeä kantokassi, portaaton selkänojan säätö jne.). Ei mitään moitittavaa. Mulle maksimi oli myös 500e (vaikka mummi vaunut ostikin ja olisi saanut maksaa mitä vaan), jotenkin olisi tuntunut typerältä maksaa maltaita vuoden "kertakäyttötavarasta", meille kun ei näillä näkymin lisää lapsia ole tulossa. Vaunut on nyttemmin lahjoitettu moitteettomassa kunnossa lastenklinikalle.

Minä kyllä ajattelin käyttää omia yhdistelmiä ainakin tämän kolmannenkin vuoden (samalla mukulalla). Miksi niitä käytetään vain yksi vuosi?

Onko muilla valmistajilla kun emmaljungalla luonnonvalkoisia (tai muuten ihan vaaleita) yhdistelmiä mallistossa nyt? Mä olen yrittänyt etsiä netistä, mut en ole muilta löytänyt.
Ja sit niis pitäis olla vielä isot ilmakumipyörät(4 kpl) kun asutaan täällä metsässä ja on noita sorateitä melko paljon.
Kenen valmistajan vaunut mahtoi olla ne kaksplussan vaunujutussa olleet, siinä heti ekana semmoset beessi/luonnonvalkoiset?

Itse mitä olen vaunuja käynyt katselemassa, niin ollaan päädytty Ora saaga vaunuihin. Tarpeeksi korkeat pitkällekkin vanhemmalle, vauvalle hyvin koppatilaa. Hyvät renkaat lumisillekkin ja soraisille teille jne. Brion vaunut minusta oli jotenkin älyttömän pieniä kopaltaankin.

Hintaa näyttäs olevan oran saaga vaunuilla paikasta riippuen 569-649?.

on se, että jotkut neropatit vieläkin vertaavat euroja mummonmarkkoihin. Hitsi vieköön, euroihin siirryttiin jo useita vuosia sitten ja sen aikaiset markkahinnat eivät tietenkään ole missään nimessä suoraan verrattavissa tämän päivän eurohintoihin!!!

Minusta on aika mielenkiintoista tässäkin keskustelussa se, että jotkut oikeasti näkevät vaunut kertakäyttötavarana, joiden ei tarvitsekaan kestää kuin se yhden lapsen käyttö. Joten voidaan hyvin ostaa halvat romut, kun ei tarvita kuin yhdelle lapselle. Ja mihin ne sitten laitetaan, kaatopaikalleko?
Olisikohan kuitenkin fiksumpaa ajatella niin, että jos ostaa laadukkaat, ne löytävät uuden käyttäjän jostain toisesta perheestä, jos itsellä ei ole tarvetta. Tai jos ei ole varaa tai halua laittaa 800 euroa vaunuihin, ostaa hyväkuntoiset käytetyt esim. 300 eurolla.
Ihmeellistä tämä nykyajan tuhlaus ja kertakäyttöajattelu.

Meillä on Briot ja on olleet todella hyvät! Ostettiin alesta edellisen vuoden kuosilla, joten maksoi yhteensä 450 euroa, mukana oli sadesuoja ja hyttysverkko. Isot pyörät on ihan ehdoton, samoin heittoaisa ja iso tavarakori niinkuin joku jo sanoikin. Meillä kova koppa, ja tänään vasta muutettiin ratasosaan, poika on 7,5 kk.

Mielestäni vaunujen tulee kestää, ja olla tukevat. Niitä käytetään meillä päivittäin ja säässä kuin säässä, joten mitään pskaa en suostunut harkitsemaankaan. Kaupassa kokeillessa huomasi selvästi eron laadukkaampien (Brio, Emmaljunga) ja halpisten välillä esim. tukevuudessa. Ja onhan takuutkin ihan eri luokkaa. Itse en ostaisi ihan valkoisia vaunuja, koska niitten kanssa saa olla tosi tarkkana kun pienikin lika näkyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs mieltä ootte brioista? Ku sellaset kombit vähän himottais, onko kokemuksia?

brio kombit meillä, ostettu uutena viime marraskuussa vauvattaren alesta, 449 euroa. toimineet ERINOMAISESTI meillä ja varmasti toimivat vielä ratasiän loppuunkin.

Meillä oli mielestäni hintalaatu suhde kohdallaan korreloituna vaunujen käyttöön. Yhdistelmä vaunut siis oraan jovi airit. Kova kantokoppa, isot ilmakumi pyörät, hyvä kori alla, säädettävä työntöaisa, lapsen menosuuntaa pysty vaihtamaan näppärästi kun vaihtoi ratasosan toisin päin. Tuuletus luukku kuomussa. Hyvät kestävät, pestävät osat.
Tosin ovat jämäkät eli painoa löytyy jos tarvitsee paljon nostella vaunuja.
Hintaa en osaa sanoa mut löytyy vauvattaren sivuilta.

Moikka vaan kaikki!
Itse kiertelimme paljon eri liikkeitä kunnes löysimme ozbabysta lapsellemme Brio Sing yhdistelmävaunut. Hyvää vaunuissa on ollut niiden kompakti koko ja vaivattomuus kaupunkiympäristössä. Ostimme myös Brion Primo turvakaukalon, jonka saa kätevästi runkoon kiinni. Se helpottaa paljon esim ostosreissuilla jolloin Nikon saa suoraan autosta vaunuihin ilman suurempaa vaivaa. Hintakin oli iha siedettävä; noin 500 euroa. Brion toinen Go malli oli esim paljon kallimpii eikä niinkään paljon parempi..

Hyvää syksyä kaikille :) :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä