Mitä vaunuja suosittelisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnenetsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on käytössä kohta 9v vanhat emmaljungan ne vähän halvemmat (sillon kaikki makso n. 800 euroa, paitsi nuo n. 600 euroa... jotain pientä hienoutta puuttu ja lyhempi takuu oli rungolla). Meillä kankaat on ihan kuin uusia. Kaikki tahrat on aina lähteny pesussa pois, nepparit on ehjät, siis niihin ei ole tehty mitään.

Runkoa on sieltä alhaalta kerran vähän hitsattu, kun varmaan tuossa portaiden pomputtelussa 7v jälkeen ratkes pikkasen yks kohta. Renkaiden keskellä siitä keskiöstä siis on lähteny kahesta renkaasta palanen n. 7v kulutuksen jälkeen, kun on osunut aina ovipieliin.

Eli Emmaljungat on hyvät. Ja tosiaan ne kankaat on ihan ku uusia.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenetsijä;27827549:
Mikä tekee emmaljungan vaunuista niin erikoiset?

Tuossa edelle kirjotin. Mulla ei oo muusta kokemusta ku noista. Mutta tuttu sanoa, että "mitkä vaunut sulla on, ku on niin siistit... siis onko nää ostettu jo esikoiselle" ja ihmetteli kun ykskään neppari ei ole lentänyt mäkeen jne. Sano, että on kyllä tosi hyvät. En kysynyt mitkä hällä oli, mutta sano, että kaikki on menny hajalle.

varmaan miettisin ekana että onko autossa iso takakontti, onko hissiä/portaita joita pitää päivittäin rattaat raahata.
sitten miettisin haluanko kääntyvät eturenkaat vai ns tavalliset rattaat, kiertelisit kauppoja katselemassa.
ja ostaisin käytettynä sen mallin, mihin kaupassa ihastuin :)

Ite en haluais sellasia kömpelöitä vanhanaikaisia yhdistelmiä, oiskohan tollaset Hauck-merkkiset mistään kotoisin?

Olis, erittäin. Minulla oli emmaljungan yhdistelmät kun mummo osti ja olihan ne jykevät mutta hankalat, tuttu käytti myös mutta sitten etsittiin hänelle helpompia, osti Hauckit ja ihan mahtavat ovat olleet, kevyet, menee pieneen tilaan, hyvät renkaat yms.

[QUOTE="Anne";27827638]Olis, erittäin. Minulla oli emmaljungan yhdistelmät kun mummo osti ja olihan ne jykevät mutta hankalat, tuttu käytti myös mutta sitten etsittiin hänelle helpompia, osti Hauckit ja ihan mahtavat ovat olleet, kevyet, menee pieneen tilaan, hyvät renkaat yms.[/QUOTE]

Hauckin sellaiset all in onet hänellä siis. Ja hintakin oli alle 300e kun tilasi suoraan saksasta.

Ite en haluais sellasia kömpelöitä vanhanaikaisia yhdistelmiä, oiskohan tollaset Hauck-merkkiset mistään kotoisin?

Ne on silti toimivat, varsinkin siellä perähikiällä missä te asutte. Suurin osa niistä uudemmista malleista on suunniteltu muihin olosuhteisiin kuin mitä täällä koto-Suomessa on. Tai no jos vaunuilu tapahtuu pääasiassa ostoskeskuksissa niin sitten...

saksalainen Hartan ja ovat yhdistelmövaunut ja tarjouksessa voisi saada tuohon hintaan. HobbyHall ainakin myy edliisesti ABC - yhdistelmiä, naapuri osti ja on ollut tyytyväinen. Netistä tilattuna ulkomailta saa vielä halvemmalla!

[QUOTE="Vieras";27827662]Ne on silti toimivat, varsinkin siellä perähikiällä missä te asutte. Suurin osa niistä uudemmista malleista on suunniteltu muihin olosuhteisiin kuin mitä täällä koto-Suomessa on. Tai no jos vaunuilu tapahtuu pääasiassa ostoskeskuksissa niin sitten...[/QUOTE]

Helsinkiläistä olen kesällä synnyttämässä, jos kaikki menee hyvin.

Halvempia yhdistelmiä istaessa kannattaa kiinnittää huomiota renkaiden laatuun, jousitukseen, siihen miten paljon rikkoutuvia muoviosia. Jos ne kitisee ja nitkuu jo uusina niin ei hyvä. Mieluiten pitäis saada joku 3vuotias mukaan istumaan vaunuihin niin näkisit miten tila riittää ja minkälainen niitä on työntää jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenetsijä;27827692:
ABC Design PramyLuxe- merkkisiä vaunuja olen netistä katsellut ja ne on käsittääkseni aika hyvät ja niillä pitäisi pärjätä myös talviolosuhteissa.

Älä vaan abc:ita osta. Tai googlaa ainakin ensin mitä ongelmia ihmisillä on niistä ollut niin et sitten ylläty. Eikä niillä ole minlkäänlaista jälleenmyyntiarvoa.

Itse lähtisin miettimään vaunujen tarvetta..
- lenkkeiletkö /ulkoiletko päivittäin? Millaisessa maastossa?
- pitääkö mahtua hissiin?
- pitääkö mahtua autoon? Onko auton vaihto ehkä tulossa?
- onko säilytystilaa kotona "ylimääräisille osille"?
- montako lasta ajatuksissa?

Me asuttiin ennen omakotitaloon muuttoa kerrostalossa, jossa oli pieni, vanha ja ahdas hissi. Meillä on koira, joka kaipaa kunnon ulkoilutuksen kerran päivässä. Ja muutenkin liikutaan linja-autolla, joskus omalla autolla.
Se mitä tarkoitan on, että jos ette tarvitse vaunuja paljoakaan ja ette tiedä onko vauvalle tulossa sisaruksia, voitte hyvin ostaa perushalvat vaunut (abc, emma tms), joilla pärjäätte ihan hyvin.
Mutta jos haaveissa on kolme lasta, ulkoilette paljon jne niin kannattaa miettiä laadukkaampia vaunuja (emmaljungat, briot ym), näissä myös jälleenmyynti arvo on hyvä, kunhan pitää vaunuista huolta.
Päädyttiin emmaljungiin ja olen ollut tyytyväinen.

[QUOTE="Vieras";27827709]Se onkin sitten vähän eri juttu. Keskustassa enimmäkseen pyörimiseen ja julkisilla liikkumiseen ostaisinkin jo jotkut muut kun emmaljungat. Kivemman näköisiäkin monet muut mallit on.[/QUOTE]

On Emmaljungallakin näppäriä kaupunkimalleja. Ja mun mielestä ne on paljon nätimpiä, kun jotkun modernit avaruusvaunut, joihin ei yli 1,5v enää edes mahdu.

• Tykkää
Reactions: Salla07
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenetsijä;27827549:
Mikä tekee emmaljungan vaunuista niin erikoiset?

Meillä on ko merkin kuomurattaat kantopussukalla jo neljännellä lapsella päivittäisessä käytössä, eivät nitise tai natise, ainostaan pyörät on uusittu kertaalleen, kaveri tilasi ABC:t ja kestivät yhdellä lapsella juuri ja juuri.

[QUOTE="vieras";27827667]saksalainen Hartan ja ovat yhdistelmövaunut ja tarjouksessa voisi saada tuohon hintaan. HobbyHall ainakin myy edliisesti ABC - yhdistelmiä, naapuri osti ja on ollut tyytyväinen. Netistä tilattuna ulkomailta saa vielä halvemmalla![/QUOTE]

Meillä on nuo HobbyHallista ostetut ABC:t (pramylux, primolux mikä lie) eikä ole valittamisen aihetta nyt vuoden käytön aikana ilmestynyt. Suht halvalla voi saada mun mielestä hyvätkin vaunut :) Tietty käytettynä voi saada näitä emmaljungia ja brioja hyvinkin edullisesti jos tuuri käy.

Sekä meidän että kaverin abc:t on kestäny ilman vikoja. Kaveri on vielä todella aktiivinen lenkkeilijä ja vaunut aktiivikäytössä pari tuntia päivässä nyt yli vuoden päivät.

[QUOTE="Vieras";27827720]Älä vaan abc:ita osta. Tai googlaa ainakin ensin mitä ongelmia ihmisillä on niistä ollut niin et sitten ylläty. Eikä niillä ole minlkäänlaista jälleenmyyntiarvoa.[/QUOTE]

Onko omaa käyttökokemusta? Kyllä mäkin luin netistä vaikka mitä kakkaa noista, mut otettiin riski ja hyvät on ollu.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä