E
eipaljooo
Vieras
Oletetaan että lapsi haluaa peruskoulun jälkeen ammattikouluun. Mitä linjaa suosittelisit hänelle ja mitä et? Onko enää ammattikoulutusta joka johtaa edes jossakin määrin varmasti kestävään työhön?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Aina ihmiset hoidetaan - eli lähihoitaja , tai ihmiset syö aina - eli ruokapuolelle.
mulla on vasta yks ammatillisessa koulutuksessa ja se keksi sen ite
keksintö oli mielestäni hyvä niin oon koittanu kannustaa ja auttaa
Et nyt viittis kertoa mikä ammatillinen koulutus on hyvä? Sitä vartenhan tämä ketju on avattu...
no mun mielestä pojille sopii kaikki perinteiset tekniikan alan koulutukset
Huono vastaus.
Hmmm, en oikeasti tiedä.
Varmaan ottaisin selvää sen hetken ja tulevaisuuden työllisyysnäkymistä kullakin alalla.
Sen voin kuitenkin varmaksi sanoa, että hoitoalaa en tule koskaan suosittelemaan enkä varmaan voisi salata pettymystäni, jos lapsi lähtisi lähihoitajaksi opiskelemaan.
Ei siksi, että olisi jotenkin noloa vaan siksi, ettei koulutuksen laajuus vastaa mielestäni (usein aika helvetin yksinkertaista) työnkuvaa ja palkkaus on todella kehnoa verrattuna siihen, kuinka fyysisesti raskas ja aikaavievä työ on.
En haluaisi, että oma lapseni olisi sellainen naimisissa jossain kotihoidossa ja senttejä laskisi vielä keski-ikäisenäkin.
Hmmm, en oikeasti tiedä.
Varmaan ottaisin selvää sen hetken ja tulevaisuuden työllisyysnäkymistä kullakin alalla.
Sen voin kuitenkin varmaksi sanoa, että hoitoalaa en tule koskaan suosittelemaan enkä varmaan voisi salata pettymystäni, jos lapsi lähtisi lähihoitajaksi opiskelemaan.
Ei siksi, että olisi jotenkin noloa vaan siksi, ettei koulutuksen laajuus vastaa mielestäni (usein aika helvetin yksinkertaista) työnkuvaa ja palkkaus on todella kehnoa verrattuna siihen, kuinka fyysisesti raskas ja aikaavievä työ on.
En haluaisi, että oma lapseni olisi sellainen naimisissa jossain kotihoidossa ja senttejä laskisi vielä keski-ikäisenäkin.
Mistä mun siis pitäisi ottaa selvää?
Siitä, että lähihoitajat tienaa huonosti? Siitä, että työajat on perseestä (tyyliin illasta aamuun, yhden päivän vapaita jne.)?
Työvoimaa liian vähän ja työ täten liian usein liian kuormittavaa?
Henkisesti myös usein raskasta, ainakin jos on yhtään empatiakykyinen ihminen ja omaa jonkinlaisen moraalin (esimerkiksi joutuu laittamaan vanhuksen yöpuulle klo 18 tai jopa aikaisemmin tietäen, että seuraavan kerran häntä tullaan katsomaan aamulla klo 8 ja siihen saakka vanhus makaa sängyssään kykenemättä liikkumaan).
Kuka haluaisi omalle lapselle tuollaista elämää?
Saati jos lapseni haluaisi joskus omia lapsia, niin miten sekin sitten onnistuisi, jos hän olisi fyysisesti (ja henkisesti) raskaassa vuorotyössä paskalla palkalla..