Millaiset kengät noin 1,5-vuotiaalle talveksi?

Kertokaa ihmeessä, millaisia aiotte omille lapsillenne ostaa tai suositelkaa muuten vaan, jos tiedätte hyviä.

Mieluiten semmoiset kengät, jotka on helppo laittaa jalkaan. Lapsella on ehkä vähän pullukka jalka, ei saa olla siis kapea malli. Tietysti pitää olla lämpimät.

Tämmöiset vaikuttaa ihan kivoilta, mutta tukeekohan tarpeeksi jalkaa? Kengät | Kamik: Snowfall NK9002 navy - Osta ne sivulta Brandos.fi

Nää kans Kengät | Sorel: Snow Commander Toddler NC1805-010 bk,charcoal - Osta ne sivulta Brandos.fi

Mites ihan Kuomat, onko tarpeeksi tukevat? Kiitos etukäteen. :)
 
"vieras"
Jos jalka ei ole ihan sirommasta päästä, voisin suositella Kavatin talvikenkää, joko saapasmallista tai nilkkuria. Nilkkuria meillä ollut saman ikäisillä. Kenkä on tosi lämmin ja vaikka se ei ole varsinainen goretex-kenkä, se pitää hyvin myös kosteutta. Meillä on vuotta vanhemmalla lisäksi leudompien kelien gorenilkkurit.

Kuoma on ihan ok pakkaskenkä jos sillä ei mennä koko talvea, mutta pienen lapsen ykköskengäksi ei minusta paras. Meillä ollut niitä enemmän yli 4-vuotiailla ja silloinkaan ei ainoina kenkinä.
 
"vieras"
Meillä oli märille keleille ja pikkupakkasille Vikingin Goret, joista tykkäsin kovasti, ja kovemmille pakkasille huopikkaat jotka nekin olivat viime talvena aika ehdottomat.
 
Meillä on tammikussa 2v täyttävlle kuomat ja pionin waterproof talvikengät. Kuomat on kyllä aivan yhtä tukevat varmasti kun noi kahdet linkittämäsi.

Kuomat sai fysioterapeutin siunauksen ja fyssari sanoi että jos lapsella terveet jalat niin niistä ei mitään haittaa.
 
"vieras"
Meillä on tammikussa 2v täyttävlle kuomat ja pionin waterproof talvikengät. Kuomat on kyllä aivan yhtä tukevat varmasti kun noi kahdet linkittämäsi.

Kuomat sai fysioterapeutin siunauksen ja fyssari sanoi että jos lapsella terveet jalat niin niistä ei mitään haittaa.
Kuomat ei itseasiassa ole lainkaan tukevat, sen voi helposti kokeilla vetämällä ne kaupassa jalkaan. Mun mielestä ne tuntuu siltä kuin olisi kengänpohja ja siinä kangasvarsi vaan ympärillä ja sellaisethan kuomat oikeastaan onkin :)

Mutta nykyään ei hirveästi huudella enää tukevuuden perään vaan liiasta tukevuudesta voi olla haittaakin. Hyvän lastenlengän tunnista hypistelemällä: pohja joustaa, kantakuppi on tukeva, pohja luistamaton ja lesti suora. Joku tuki olisi hyvä olla nilkan seudulla, mutta ei saa olla liian jämäkkä. Aika moni talvikenkä on liian jäykkä pohjaltaan.

Kuomissa on mun mielestä aika paksu pohja pienelle lapselle ja varressa sitä tukea ei ole yhtään. Ekoiksi kävelevän lapsen talvikengiksi ostaisin jotkut muut, mutta ei lapsi siitä pilallekaan mene jos kuomissa kävelee :) Lämpimät ne ainakin on, meilläkin vanhemmilla lapsilla parhaat pakkaskengät.
 
"annika"
kuomat oon ajatellu pakkaskengiksi, varmaan eccon goret perustalvikengiksi.
viimetalvena oli silloin 1v4kk tytöllä alkuun vikingin kengät, en tiedä oliko vaan meidän tytölle huonot vai, mikä niissä oli, kauhean jäykät, (muutenkin tytölle oli aika kova järkytys kun lumet tuli ja kävely vaikeutui vaikka oli pitkään jo kävellyt) mutta kun ne jäivät pieniksi niin ostettiin ecco light goret tilalle ja niissäpä alkoi juosta ja lliikkua paljon paremmin.
 
[QUOTE="vieras";24611934]Jos jalka ei ole ihan sirommasta päästä, voisin suositella Kavatin talvikenkää, joko saapasmallista tai nilkkuria. Nilkkuria meillä ollut saman ikäisillä. Kenkä on tosi lämmin ja vaikka se ei ole varsinainen goretex-kenkä, se pitää hyvin myös kosteutta. Meillä on vuotta vanhemmalla lisäksi leudompien kelien gorenilkkurit.

Kuoma on ihan ok pakkaskenkä jos sillä ei mennä koko talvea, mutta pienen lapsen ykköskengäksi ei minusta paras. Meillä ollut niitä enemmän yli 4-vuotiailla ja silloinkaan ei ainoina kenkinä.[/QUOTE]

Esim. tämmöinenkö Kengät | Kavat: Lillån 83212-11 Black - Osta ne sivulta Brandos.fi :)

Pitää miettiä, ostaisiko kahdet kengät, Kuomat ja sitten jotkut toiset.
 
"vieras"
Kääk, pitää vaikka illalla paremmalla ajalla perehtyä talvikenkien, goretexien ja pakkaskenkien laajaan maailmaan. :D Ehdotuksia saa toki laittaa tämmöiselle yhden lapsen äidille, joka ei oikein tiedä, mitä kaikkea lapsi tarvitsee. :)
 
No niin, palaan vielä asiaan. :)

Ovatko nämä Sorelin kengät nyt sitten paremmat pakkasella kuin loskalla? Sorel | Toddler Snow Commander Ovat kyllä vettähylkivät (vai jopa vedenkestävät). Tarravarrelliset Kuomat voisi olla kans vaihtoehto.

Entäs sitten kengät loskakelille. Onkohan nämä vk- vai talvikengät? Kengät | Viking: Penguin GTX - Osta ne sivulta Brandos.fi Tai nämä Kengät | Viking: Play Gtx - Osta ne sivulta Brandos.fi

Mä yritän ajoissa miettiä näitä, ettei tule kauhea kiire, talvi yllättää kuitenkin. ;)
 
Meillä on ollut jo monet SuperFitit, niin syys- kun talviversionakin. Hyvin oli karvan vaille kaksivuotiaalla jalat lämpimät viime talvenakin niissä. Ja talvikengissä on tosiaan Gore-kalvo, pitävät täysin vettä (testattu on).
Nyt on jääneet pieneksi ja pienemmälle sisarelle on nuo vanhemman viime talviset vielä isot, joten ajateltiin ostaa molemmille talveksi uudet.
 
"hyy"
mulla on aina ollu nkaikilla lapsilla 1v alkaen vikingin gore tex talvikengät ja kuomat.keskimmäisellä oli tosin talvena jolloin oli 1v-1,5v, tepsut joissa oli vuorena aito lampaankarva. ne oli kyllä ihanat.
 
[QUOTE="hyy";24615305]mulla on aina ollu nkaikilla lapsilla 1v alkaen vikingin gore tex talvikengät ja kuomat.keskimmäisellä oli tosin talvena jolloin oli 1v-1,5v, tepsut joissa oli vuorena aito lampaankarva. ne oli kyllä ihanat.[/QUOTE]

Nuo Tepsut on kyllä törkeän söpöt. :heart:

Mä pistän noita kenkäsivuja kirjanmerkkeihin ja pähkäilen asiaa pari kk. Kiitos kaikille! :)
 
"heh"
Kääk, pitää vaikka illalla paremmalla ajalla perehtyä talvikenkien, goretexien ja pakkaskenkien laajaan maailmaan.
Mä kyllä väittäisin että esim. Vikingin goretex kengät ei ole parhaat mahdolliset alle 2-vuotiaalle. Meillä ainakin siinä vaiheessa kun liikkuminen oli vielä aika vähäistä tuntui aina olevan varpaat kylmät. Ne kun ei ole hirveän paksut. Mutta pitävät kyllä jalat lämpimänä sitten kun itse liikkumalla tuottaa vähän lisää lämpöä. Eli ehkä 4-vuotiaasta lähtien ovat vallan mainiot pakkasellakin.
 
[QUOTE="heh";24615363]Mä kyllä väittäisin että esim. Vikingin goretex kengät ei ole parhaat mahdolliset alle 2-vuotiaalle. Meillä ainakin siinä vaiheessa kun liikkuminen oli vielä aika vähäistä tuntui aina olevan varpaat kylmät. Ne kun ei ole hirveän paksut. Mutta pitävät kyllä jalat lämpimänä sitten kun itse liikkumalla tuottaa vähän lisää lämpöä. Eli ehkä 4-vuotiaasta lähtien ovat vallan mainiot pakkasellakin.[/QUOTE]

Poika ulkoilee kyllä jo niin, että on koko ajan liikkeessä, paitsi välillä istuu hiekkiksellä/kiikussa. Toivon mukaan talvella ei lumi hidasta menoa. Jos ostaisi nuo Sorelin kengät (joissa siis kumia, eli ei ihan heti kastu), ja sitten tarpeen mukaan kunnon goretex-kengät. :)
 
bjökö
Sorelien pohja ei taivu milliäkään, mikä on huono homma lapsen jalalle. Oikeastaan mitkään muut tuskin taipuu kuin Superfitit. Itse neulottua villasukkaa et saa tungettua kuin Kuomiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bjökö;24615488:
Sorelien pohja ei taivu milliäkään, mikä on huono homma lapsen jalalle. Oikeastaan mitkään muut tuskin taipuu kuin Superfitit. Itse neulottua villasukkaa et saa tungettua kuin Kuomiin.
No plöh. Jään miettimään asiaa, pitää katsella ja kokeilla myös liikkeissä.
 
"vieras"
Superfitissä kannattaa huomioida, että lesti on parempi kapeampaan jalkaan. On kyllä hyvä merkki, en ol yhtään huonoa kenkää vielä löytänyt. Myös Ecco on hyvä, mutta sopii myöskin parhaiten kapeaan jalkaan.

Vikingejä on joka lähtöön, meillä ainakin pikkulasten gorenilkkureiden pohja taipuu hyvin. Samoin Tepsujen ja Kavtien pohja taipuu riittävästi, mutta Kavateissa on myös sandaaleja ja syyskenkiä, joissa on liian jäykkä pohja.

Mä ostaisin yhdet tosi lämpimät kengät (Kavat, tepsut, Kuomat) ja lisäksi yhdet goretex-kengät (Superfit, Viking jne). Niillä pärjää koko talven. Jos ostat goret ja jotkut loskasaappaat, koville pakkasille ei ole sopivia kenkiä lainkaan.
 
joulupuu
No kyllä suosin nahkaisia talvikenkiä; nahkahan on ihan paras kenkämateriaali. Kaikenmaailman gorekauheudet reikätekstiileineen on kyllä rumat... :( KAuneus on toki katsojan silmässä, mutta kai kaikki tykkää että nahka on hyvä kenkämateriaali? Tykkään ostaa itelle vain nahkaisia kenkiä, paitsi jotkut kesätennarit tms ja varvastossut ja tietty kumisaappaat, mutta muuten nahkaiset.
On monia kivoja merkkejä, joiden nahkaisissa talvikengissä on esim.se tex-kalvo. Esim Rapin kenkiä löytyy jo SUomestakin nettikaupasta, meidän 1,5 v sai sellaset. KArvakumisaappaat on sitten näille keleille, kun esim.nyt sataa vettä vaakatasossa...
http://www.pikkujalat.fi/product_details.php?p=681
http://www.pikkujalat.fi/product_details.php?p=418
 

Yhteistyössä