Millaiset kengät laitetaan viihteelle eli baariin?

• Viestiketjun aloittaja maalaisjuntitar
  • Ensimmäinen viesti
relax
Ei kai se sulta pois ole jos ehdottaa pikkumustaa ;)

Vai harmittaako sua kun et koskaan farkkujesi ja strassitennariesi kanssa pääse niiden suositumpien joukkoon?
Eihän se pois ole mutta kun tosiaan ei kaikille sovi ja on, anteeksi nyt vain, aika tätimäinen nuorekkaalle ihmiselle kuten ap joka viihtyy farkuissa.
Mulla ei ole strassitennareita, mutta voisin hommata. En käytä aina farkkuja, välillä on hametta ja mekkoakin mutta ei sillä tunnu olevan mitään väliä mitä päällä on, koska seinäruusuksi ei ole koskaan tarvinut jäädä ;) Harmittaako sinua se, että jotkut ovat suosittuja pukivat he päälleen mitä vain? ;)

Toimii aina
Eihän se pois ole mutta kun tosiaan ei kaikille sovi ja on, anteeksi nyt vain, aika tätimäinen nuorekkaalle ihmiselle kuten ap joka viihtyy farkuissa.
Mulla ei ole strassitennareita, mutta voisin hommata. En käytä aina farkkuja, välillä on hametta ja mekkoakin mutta ei sillä tunnu olevan mitään väliä mitä päällä on, koska seinäruusuksi ei ole koskaan tarvinut jäädä ;) Harmittaako sinua se, että jotkut ovat suosittuja pukivat he päälleen mitä vain? ;)
Sori mutta mielikuva joka mulle tulee strassitennareista, on...no aika koominen. Ja jos susta vaatekaapin klassikko on tätimäinen niin olet väärässä. Se pitää vaan osata valita iän mukaan.

Sori mutta mielikuva joka mulle tulee strassitennareista, on...no aika koominen. Ja jos susta vaatekaapin klassikko on tätimäinen niin olet väärässä. Se pitää vaan osata valita iän mukaan.
Missä ihmeen baareissa te pikkumustissa käytte? Omistan useammankin pikkumustan, mutta en kyllä moista ihan tavalliseksi baari-illaksi laita päälleni.

"vieras"
Ballerinat tai tennarit on hyvä valinta, farkkujen kanssa voisi laittaa vaikka hiukan pidemmän ja tyköistuvamman ohuen viskoositopin, jonka alle tarvittaessa esim. spaghettiolkaiminen toppi.

"vieras"
Farkut, yksi- tai kaksivärinen toppi ja sitten kaulaan kesäinen huivi. Jos railakas mieli niin neonväriä! Hiuksiin väriä esim pinneillä tai pannalla, halvalla henkkamaukasta. Pikkulaukulla saa myös väriä asuun.

Jalkaan citytennarit tai ballerinat. Jos sulla on pillifarkut niin itse kallistuisin tennareihin ennemmin. Kengät ei sieltä lattianrajasta juuri näy niin tärkeintä on että niillä on mukava tanssia!

Ja sitten: älä anna kavereiden meikata sinua, ainakaan pikkupäissään. Et tunne oloasi omaksi itseksesi. Älä anna kenenkään muuntaa sinua muuksi kuin olet. Omana itsenäsi, mutta vähän biletetympänä versiona, on kaikkien hauskinta :)

relax
Oikeestaan mihin vaan. Tosin käyn todella harvoin missään baareissa. Ravintolaillallisella ja pikkujouluissa käytin viimeksi. Joskus laitan pikkumustan tilalle hameen ja silkkipaidan.
Noniiin mä vähän ajattelinkin, tää selittää kaiken :D Ok, pidä sä vaan tyylikäs aikuinen tyylisi silkkipaitoinesi ;) Tiedätköhän sä edes mitä tarkotetaan tässä tapauksessa baari-iltaa ja bilettämistä?

"isipappa"
Tietääkseni naisillekin on myynnissä ihan perusmallin kävelykenkiä. Ovat sieviä, eivätkä mitään korkohirvityksiä. Jos ei muita jalkineita löydy kuin kumisaappaat ja lenkkareita, niin eiköhän olisi aika hankkia semmoiset? Ihan itsensä kannalta. Sievät, moneen paikkaan ja ennenkaikkea omaan jalkaan sopivat.

Siistit farkut on baari- iltaan vallan kelpo asuste. Ns. fiinimpään paikkaan mennessä eivät välttämättä ne soveliaimmat, mutta kaikki on mahdollista.

Kaveri kertoi aikanaan, että olivat menossa oliko nyt Kaivohuoneelle, niin matkalla häneltä repesivät housut haaroista (taisi olla alkoholilla osuutta asiassa) Ovella kysyi portsarilta, että sopiiko pitää takki päällä, etteivät sukukalleudet vilku. Portsari vastasi, että hyvä herra, katsomme olevamme niin tyylikäs paikka, että meidän ei tarvitse kiinnittää huomiota asiakkaidemme pukeutumiseen.

maalaisjuntitar
Tännehän oli tullut vastauksia, kiitosta... :)

Viikonloppuna suuntaan vaateostoksille, ehkä minä jotain sopivaa löydän. :)

Niin ja tuli tässä jonkun laukkupuheista mieleeni kysymys, missä siellä kuljetetaan sitä käteistä matkassa..? :D Eikai sitä laukkua raahata sinne baarin puolelle mukaan, minähän unohdan sen johonkin jos siis semmoisen ostan ja sitä käytän (minulla ei siis ole laukkuakaan, ainoa on marimekon kassi jossa kulkee matkassa tyttären varavaipat ym.). :D Otetaanko sinne vaan pankkikortti tai käteistä taskuun vai miten..? Jos laitan mekon niin eihän minulla ole edes niitä taskuja..? :D

Plaaah... Apua... On mullakin ongelmat. Kauhean vaikeaa tämä. :D

Jo pienenä tiesin, että ravintolaan ei mennä lenkkarit jalassa (sama koskee minusta myös tennareita). Onhan niitä muitakin kenkiä maailma pullollaan, mitä voi laittaa: kävelykenkiä, korkokenkiä, saappaita... matalia, korkeakorkoisia. Ballerinatkin ok, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa että kangaskengät yökerhossa joko likaantuu tai sitten tuntuu ihanalta, kun joku miehenkuvatus astuu varpaille :x :D

Käsilaukkuja on naisilla melkein kaikilla. Mutta minkä laukun valitsetkaan, niin pliiiiiis älä sellaista pientä missä on pitkä hihna :D No joo, makuasioita. Minulla on ollut viime kertoina kirjekuorilaukku. Ja jos olen ollut oman miehen kanssa, niin se on saanut taskuissaan kantaa minunkin pankkikortin ja puuterin.

Millainen vartalon malli sulla on? Mä kävin just kans pitkästä aikaa etsimässä ns. biletoppia ja kaikissa kaupoissa (mm.vero moda, JC, BikBok, Vila yms.) oli hirveesti tarjolla niitä tosi ohutta kangasta olevia neliön mallisia paitoja. Ne näyttää ihan kivalta jos olet 180cm malli mut kun itsellä on enempi tiimalasi ja isot ryntäät niin näyttää vielä isommalta!
Kannattaa myös pitätyä vähän hillitymmissä malleissa, t-paitamalliset ja just pitkähihaiset kuvassa olevat on turvallisia jos on vähääkään ylimääräistä (jota en tietenkään siis oleta...). Pahinta on kuitenkin liian pienet trikootopit ja näkyvät olkaimet. Antavat heti juntin vaikutelman.

Kyllä ns. biletennareissa voi ainakin täällä pääkaupunkiseudulla mennä baariin, tietenkin sit jos sopii muuten asuun. Isot korvikset on aina hyvä valinta, koska sit ei tarvi laittaa vältämättä kaulakorua eikä haittaa jos paita on sit muuten vähän yksinkertaisempi.
Ota joku pieni hihnaton laukku tai sit sellainen jossa on ihan ohut hihna. musta on aina helppo valinta.

Mä oon ollu yökerhossa- ja baarissa aina tennarit jalassa. Kukaan ei ole sanonu mitään ja seuraa oli silti aina. Farkut jalkaan, joku kiva t-paita/toppi, joka vartalon myötänen ja tennarit, tossapa tuo mun asusteeni.

"Vieras"
Huomaa myös, että kaikkien olemukseen ei sovi wannabe-35v-pissis-stadilainen vaatetus. Kaikkien kauniiden naisten ei tarvitse pyntätä ja käyttää isoja korviksia vaikka niitä olisi wannabe-style-lehdet täynnä.

Hankit mustan istuvan kotelomekon, mustat korkkarit (hillityillä koroilla ja harjoittelet niillä ennen h-hetkeä), ja sun kasvojen väriin sopivan huivin. Lisäksi tukka hyvin esim nutturalle ja hillitty meikki. Korvikset saa olla isot.

Suosittelen Vilaa, Zaraa tai Mangoa.

noohho
Hankit mustan istuvan kotelomekon, mustat korkkarit (hillityillä koroilla ja harjoittelet niillä ennen h-hetkeä), ja sun kasvojen väriin sopivan huivin. Lisäksi tukka hyvin esim nutturalle ja hillitty meikki. Korvikset saa olla isot.

Suosittelen Vilaa, Zaraa tai Mangoa.
24-vuotiaalle?!
Itse pukeutuisin noin vain työtilaisuuteen, kokoukseen tai asiakaslounaalle. Ehkä myös drinkeille illalla, jos muu seurue on täyttänyt 20 v. 90-luvun puolella.

maalaisjuntitar
Noniin, ostin mustat ballerinat ja tilasin kukallisen nätin kesämekkosen netistä. Käyn vielä ostamassa jonkun kivan nätin paidan varalle, jos en uskallakaan mekkoa pistää tai on vielä parin viikon päästä niin kylmät ilmat ettei mekossa voisikaan lähteä.. :D Kiitos kuvasta, taidan ostaa jonkin tuon tyyppisen pitempi hihaisen paidan. Niissä narutopeissa en osaa olla mitenkään päin. :)

Vartalotyyppiä joku kysyi ja olen mielestäni ihan tämmöinen normaali, 168 cm ja 56 kg. Tissit aika pienet... :D

P.S. Mikä se on se Kielletty hedelmä- elokuva? :D

"isipappa"
Jo pienenä tiesin, että ravintolaan ei mennä lenkkarit jalassa (sama koskee minusta myös tennareita). Onhan niitä muitakin kenkiä maailma pullollaan, mitä voi laittaa: kävelykenkiä, korkokenkiä, saappaita... matalia, korkeakorkoisia. Ballerinatkin ok, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa että kangaskengät yökerhossa joko likaantuu tai sitten tuntuu ihanalta, kun joku miehenkuvatus astuu varpaille :x :D
Just näin. Lenkkarit lenkkipolulle, kumisaappaat marjanpoimintaan ja sadekelille. Ravintolaan ja iltaelämään jotain muuta.
Varpaille tallomista vastaan voi suojautua. Sievin jalkineen mallistossa on nykyään metallittomia, kevyitä turvajalkineita- sandaaleja. Osa ihan vaikka iltaelämään kelpaavia. Ei haittaa vaikka kuvatuksella olisi piikkarit jalassa.
Tämä ei ole maksettu mainos, mutta ainakaan kymmeneen vuoteen en ole muun merkkisiä jalkineita käyttänyt. Kerran kokeilin ja jalkaan jäivät. Ovat hieman kalliimpia ja harvoin tarjouksessa, mutta ovat kymmenen kertaa pitkäikäisemmät. Ja ennenkaikkea, muilla jalkineilla saan jalkani tai selkäni kipeäksi.

Lisäksi teepaidat ja vastaavat ovat alusvaatteita. Niissä ei mennä ravintolaan eikä juhlimaan.

"vieras"
Balleriinat on hyvät, sopivat kaiken kanssa. Itse käytän baarissa siroa pientä laukkua johon mahtuu lompakko, avaimet ja puhelin ja jossa menee hihna olkapään yli, oon kans semmonen tohelo että toisenlaisen hukkaisin välittömästi.

Mulla oli kerran hihaton poolokaulustoppi, suorat leveät ohutta kangasta olevat mustat housut ja maiharit.

Sit saattaa olla farkku"kotelomekko", sukkahousut, säärystimet ja maiharit.

Tai ne ballerinat.

Pääasia on että susta TUNTUU hyvältä, sit sä myös näytät siltä.

"tii-"
Farkut on hyvät. Kengät voi olla balleriinat tai siistit tennarit, varmaan voisit mennä niillä kukkatennareillakin. Tuskin kannattaa opetella ekana baari-iltana niiden korkkareiden käyttöä. :D Itse laitan yleensä hienomman paidan, mutta miksei joku peruspaitakin käy. Valkkaan mieluummin myös sellaisia paitoja, joissa ei heti näy hikiläntit kainalossa (jos hikoilee herkästi, baarissa voi olla kuuma). Koruiksi valkkaan jotain mitä ei ihan joka päivä pidä: en siis välttämättä mitään arvokkaita, vaan ehkä jotain isompia/näyttävämpiä koruja, jotka ei sovi joka tilaisuuteen.

Pieneen laukkuun rahat, puhelin yms.

Onnela ei ole oikeasti mikään superhienopaikka. Jotkut pukeutuu hienosti, mutta perussiistillä pukeutumisella et erotu joukosta negatiivisesti, sulaudut massaan.

Yhteistyössä