Millaiset kengät kävelemään opettelevalle talveksi?

Ostin tänään dinskosta kengät pirpanalle (täyttää 1v ) kun löysin sellaiset joissa kiinnitys tarralla, karvavuori ja vettäkin näyttäisivät kestävän..mutta mä jäin miettimään tarviiko se nyt sitten jotkut toisetkin :headwall: :LOL:
Kengän pitää olla hirmu tietyn mallinen, että sen saa ylipäätään tytön jalkaan..esimerkiksi Kuomat tms saappaat eivät todella mene.

Auttakees nyt.. :flower:
 
Meillä oli ensin semmoset nahkaset ensikengät. Syyskenkinä ne oli ok, mut talvella ei. Niihin meidän omiin meinaan jäi lumet paakkuina pohjiin kiinni (+ ne ei pitäneet kosteutta).

Ostin tytölle reimatecin nahkanilkkurit sitten joulun jälkeen alesta (siihen asti mentiin noilla). Ne oli hyvät ja niillä mentiin koko kevät (ei ollu itse asiassa ees kumppareita, noi piti vettä riittävästi). Tuki hyvin nilkkaa (älä vain osta kuomia tms. kävelemään opettelevalle). :)
 
Viimeksi muokattu:
"Tiina"
Ostin tänään dinskosta kengät pirpanalle (täyttää 1v ) kun löysin sellaiset joissa kiinnitys tarralla, karvavuori ja vettäkin näyttäisivät kestävän..mutta mä jäin miettimään tarviiko se nyt sitten jotkut toisetkin :headwall: :LOL:
Kengän pitää olla hirmu tietyn mallinen, että sen saa ylipäätään tytön jalkaan..esimerkiksi Kuomat tms saappaat eivät todella mene.

Auttakees nyt.. :flower:
Meillä oli esikoisella vikingin goret ja Kuomat. Kakkosella samankokoinen jalka, joten samat kengät menee eka talven hänelläkin.
 
Meiläl on ollut nimenomaan kuomat kummallakin. Lapsilla on leveä ja korkea jalka, Kuoma on ainoa mikä ei purista.

Mun mielestä noi tiukasti tarroilla kiinnitettävät on kylmät, kuomat taas niin lämpimät ettei villasukkaa välttis tarvii. Itselläkin kuomat talvella ulkoillessa. (Töihin mennessä saapikkaat ja aina saa palella niin pevhanasti...)
 
siis näissä on ihan lampaanvilla sisällä. viime keväänä meillä oli Kavat-ensiaskeleet mut talvella ne ei tosiaan mene. Kuomaa ei tytön jalkaan saa.. on niin pullea jalkapöytä että pitää olla tosi tietynmallinen, ja semmoinen missä läppä tms.
Noissa ei oo irrallista läppää vaan kun tarran avaa ni se varsi vähän löystyy ja sit tarralla sitä "kiristetään" vähän..
tämmöset:
http://images.nilsongroup.com/erez4/cache/Inmapp_DS_238065_A_tif_db370be67bfe1a7b.jpg

mut en tiiä tarviiko jotain muutaki...
 
"dippaduu"
Ekat kävelykengät tietysti kantsii olla tukevat, talvikenkiä tässä itsekin mietin että millaiset...meillä onneksi paras kävelyn opetteluaika osui kesään, niin sai olla kevyin kengin...Kumppareita meitin kävelmään opettelija vierasti kovasti, mutta kyllähän ne syyssateilla alkaa olla tarpeen, että kauppaan vaan muksun kanssa ja sopivat saappaat, mahdollisimman lyhytvartiset että polvi ei taivu niissä ikävästi ja mielellään suht taipuisaa materiaalia. Alkuun oli melkoista ankkakävelyä, ja meni viikkoja ennen kuin suostui kumppareilla meidän touho ottamaan askeltakaan, mutta ajoissa vaan totuttelemaan erilaisin vempaimiin jaloissa.
 
dippaduu: Nää on kyllä semmoiset, että uskoisin olevan ihan passelit..
mut noita kumppareita nyt sit mietin, että mistä mä semmoiset kehitän, että tyttö suostuis niitä edes kokeilemaan ilman hillitöntä kiukkua.
Jännä, muuten kyllä on ihan täpinöissään kun kengät saa jalkaan.
 

Yhteistyössä