Millaiset häät jos ei halua olla "keskipisteenä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ujo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä nyt ajattele noin. Mulla tulee mieleen ihan just joku ihana pikku kirkko, muutamia ihmisiä, morsiuspari(morsian ihan oikeassa hääpuvussa). Sitten juhla jossain kivassa paikassa, esim.ravintola, paljon hyvää ruokaa ja juomaa, rento meininki.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Entä jos kutsutte vain molempien vanhemmat ja sisarukset kirkkoon ja sen jälkeen ravintolaan? Olis vähän enemmän syytä hankkia hääpuku ja kampaukset jne kuin että pelkästään sinä ja miehesi näette ne.

toki olisi ihanaa pukea nätti puku, mutta tuntuisi tyhmältä sekin jos paikalla on vain tyyliin 5 vierasta. ehkä sitten voisi laittaa jonkun "välimallisen" hääasun, että ei ainakaan mitään prinsessahörhelöä.

Ne on SUN ja sun miehen häät. Jos haluat kauniin prinsessapuvun niin siitä vaan. Ei kukaan ajattele että onpa tyhmää laittaa kaunis puku kun on vaan 5 vierasta. Se puku on sua varten, ei vieraita. Sinuna laittaisin hääpuvun, meikit ja hiukset ja varaisin jonkun pienen kirkon minne menisitte pienellä porukalla ja sen jälkeen jonnekin ravintolaan syömään. ja vaikka ujostuttaa niin suosittelen käymään jossain kuvaamossa kuitenkin, että jää muistot kuvinakin, muuten voi joskus myöhemmin harmittaa.

Kyllä kirkkohäät voi pitää pienelläkin porukalla, ja isot häät vaikka maistraatissa vihittäis. Mä en myöskään ymmärrä tota että kirkkohäät yhdistetään aina isoihin häihin. Mun kaveri meni naimisiin kirkossa mutta piti pienet häät, ihan vaan lähipiiri. Meilläkin oli pienet häät, maistraatissa vihittiin ja paikalla oli vaan meidän lapset, 2 todistajaa ja kuvaaja, muut vieraat tuli suoraan juhlapaikalle.

No miltä kuulostaisi esim.

- käyn meikissä, kampaajalla ja hommaan hääpuvun
- mennään johonkin pieneen kirkkoon, paikalla lähiomaiset + lähimmät muut sukulaiset (esim. miehelle tärkeä kummitäti)
- hommataan valokuvaus (haluan toki muistoja mutta inhoan kun minua kuvataan muuten, mutta kyllä mä valokuvaajalle voin poseerata)
- juhla voisi olla jossain kodikkaassa pienessä paikassa? Tässä on ongelma kun miehen vanhemmat on uskovaisia, eivät käytä lainkaan esim. alkoholia.. minä ja mies taas ollaan "rennompia" ja tykättäisi tanssia ym..
- hääyöksi sviittiin
- myöhemmin häämatka lapsen kanssa :)

?

Yks vaihtoehto olis mennä ulkomailla, jossain merenrannalla naimisiin, Mauritiuksella tai mitä näitä paikkoja on, yhdistettynä häämatkaan. Tai Suomessakin voi vihkiä muualla kuin kirkossa, vaikka teillä kotona.

Jos taas mies haluaa isommat juhlat ja sinua ujostuttaa ihmisten valokuvaus niin mitä jos tilaisitte juhliin yhden kuvaajan joka ottaisi kuvat, nykyään dokumentaarinen hääkuvaus näyttää olevan suosittua. Tottuisit pian siihen että yksi ja sama ihminen räpsii kuvia teistä ja vieraista, ja sitten vieraat voisi jälkikäteen ottaa nettigalleriasta itselleen haluamansa kuvat eikä heidän tarvitse kuvata itse häissä.

Moikka!!

Minäkään en halunnut olla keskipisteenä, vaikka väistämättä morsiamena siihen tilanteeseen kyllä joutuu....kaasoille ja bestmanille sanoimme, ettemme tahdo mitään leikkejä, sen he hoitivatkin hienosti, leikkejä tosin oli, mutta niihin osallistuivat kaikki, emme siis kaksin/yksin kökkineet kaiken kansan nähden kertaakaan...Häävalssia ei kukaan tietysti voi puolestanne tanssia, mutta meillä se meni lähinnä keskenämme hihitellessä (ollemme surkeita tanssioita ) Kirkkoa jännitin kaikista eniten, mutta enpä jännittänyt alttarilla, vieraat kun on selän takana, niin kummasti helpotti, kun niitä ei näe....

Onnea vihkimiseen, kyllä kaikki hyvin menee, katsot vain tulevaa puolisoasi :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

- mennään johonkin pieneen kirkkoon, paikalla lähiomaiset + lähimmät muut sukulaiset (esim. miehelle tärkeä kummitäti)
- hommataan valokuvaus (haluan toki muistoja mutta inhoan kun minua kuvataan muuten, mutta kyllä mä valokuvaajalle voin poseerata)
- juhla voisi olla jossain kodikkaassa pienessä paikassa? Tässä on ongelma kun miehen vanhemmat on uskovaisia, eivät käytä lainkaan esim. alkoholia.. minä ja mies taas ollaan "rennompia" ja tykättäisi tanssia ym..
- hääyöksi sviittiin

?

Kuulostaa tosi kivalta ja tunnelmalliselta. Jos vaikka menette jonnekin ravintolaan ensin syömään ilman alkoa, ja sitten miehesi vanhemmat voivat illemmalla vaikka poistua ja te jäätte juhlimaan ja vähän tanssimaankin?

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

- hääyöksi sviittiin

?

ne on TEIDÄN häät. voitte ihan itse päättää, millaiset ne on.

Toi sun oma ehdotukses ap kuullostaa mukavalta. Mä ehkä lisäisin tohon vaikka kavereille tai sille suvulle myöhemmin pidettävät rennot kemut vaikka mökillä tai takapihalla, normaaleissa vaatteissa ja ilman mitään perinteistä hääjuhlajuttua.

Me tehtiin niin, että mentiin lähisuvun kesken (30 hlöä) naimisiin perinteisesti kappelissa, sen jälkeen tarjottiin ravintola-ateria samalle porukalle ILMAN mitään ohjelmaa tms. Parin kuukauden kuluttua juhlittiin kavereiden kanssa yhtenä iltana vanhalla purjejaalalla purjehtien, asusteena ihan säänmukaiset tyyliin verkkarit ja villapaita... Tarjolla yksinkertaista mutta maittavaa ruokaa.

Teette just niin kuin teistä itsestänne tuntuu hyvältä, ette siten miten muut ehkä odottavat!

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Yks vaihtoehto olis mennä ulkomailla, jossain merenrannalla naimisiin, Mauritiuksella tai mitä näitä paikkoja on, yhdistettynä häämatkaan. Tai Suomessakin voi vihkiä muualla kuin kirkossa, vaikka teillä kotona.

Jos taas mies haluaa isommat juhlat ja sinua ujostuttaa ihmisten valokuvaus niin mitä jos tilaisitte juhliin yhden kuvaajan joka ottaisi kuvat, nykyään dokumentaarinen hääkuvaus näyttää olevan suosittua. Tottuisit pian siihen että yksi ja sama ihminen räpsii kuvia teistä ja vieraista, ja sitten vieraat voisi jälkikäteen ottaa nettigalleriasta itselleen haluamansa kuvat eikä heidän tarvitse kuvata itse häissä.

Ulkomailla vihkiminen olisi kyllä ihana. Mutta onko se varmasti "virallinen" vihkiminen? tuntuisi hämärältä mennä jossain etelässä naimisiin, eli hoituuko se virallistaminen helposti Suomessa?

Ja tosiaan nuo leikit yms, niin sinänsä tykkään tanssimisesta ym., mutta en todellakaan "uskalla" olla erityisesti esillä ja kaikkien töllisteltävänä.. toiseksi en ole mikään "supliikki-ihminen" joten jos juhlissa on paljon porukkaa niin todennäköisesti törötän vain ujona omassa pöydässä.

Jotkut matkatoimistotkin hoitaa noita vihkimispaketteja ulkomailla, mutta myös omatoimisesti voi niitä järjestää, Suomesta pitää vaan olla englanninkielisenä esteettömyystodistukset mukana. Hääfoorumeilla on enemmän tietoa noista, esim. naimisiin.infon keskustelufoorumilla.

Yhteistyössä