Millaisesta perheestä kasvaa näitä ns. pissiksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molemmat sanoisin. Joissain on hyvät ominaisuudet jo valmiiksi, jotka tarvii vain viimeistelyn. Usein se tapahtuukin vanhempien (myös pissiksiä) toimesta.
Toisista ei koskaan semmoisia voi tulla, vaikka kasvatettais kuinka kieroon tai puettais Linukseen ja Lottaan.

Olen sitä mieltä, että vanhemmat antavat lapsilleen tietyn kasvatusperiaatteen. Ostetaan koko ajan jotain, mitään ei tarvitse tehdä, kaikki tulee tarjottimella.... Anteeksi vaan, mut ystäväni lapsi on pissis ja kaiken aina saanut helposti. Ostetaan kahdet 120 euron farkut ilman mitään ehtoja, kun ne on vaan niin muodikkaat ja se haluaa ne. Itse jouduin nuorena tekemään levis farkkujenkin eteen paljon kotitöitä, ett sitten sain ne!

Ei mikään. Vai mikä on mennyt kasvatuksessa pieleen, jos teinistä tulee punkkari, hevari, gootti, skeittari ja mitä kaikkea niitä nyt onkaan? Kaveripiirillä on varmaan suurempi vaikutus kuin kasvatuksella. Kun saman perheen lapsistakin yks voi olla pissis, toinen gootti, kolmas ekonuori jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei mikään. Vai mikä on mennyt kasvatuksessa pieleen, jos teinistä tulee punkkari, hevari, gootti, skeittari ja mitä kaikkea niitä nyt onkaan? Kaveripiirillä on varmaan suurempi vaikutus kuin kasvatuksella. Kun saman perheen lapsistakin yks voi olla pissis, toinen gootti, kolmas ekonuori jne.

Näinhän se menee. 80-luvulla ei edes tiedetty mistään pissiksistä, mutta juppihippipunkkaria kyllä löytyi joka kylästä B)

On siinä mun mielestä vähän eroa, onko esim. ekonuori vai pissis...

Mä voin jo omasta kokemuksesta sanoa että pelkkä ominaisuus ja tyyli on olla pissis. Itse olin vielä amis aikana melko pissis ja tämä alko yläasteella. kasvatuksella ei ollu asian kans mitään tekemistä.. Kuitenkin se pisseys jäi ajan kans,nyt oon vaan ihan tylsä tavis =D

Alkuperäinen kirjoittaja piukee:
No miten nämä saman perheen lapset on mielestäsi sitten kasvatettu väärin? Ja kumman kohdalla kasvatus meni pieleen? Kun kuitenkin samanlaisen kasvatuksen sai kumpikin.

Heh :D no kyllä me oltiin yläasteella kaikki ylpeinä pissiksiä perhetaustoista riippumatta.. Oltiin niin cool ja maailma jalkojen alla,eiköhän tuo kuulu ihan normaaliin murkkuvaiheeseen,vuosikymmenen muotivillityksiä ja trendejä mukaillen :) Pissiksiä on ollut aina,nimitys vaan on ollut eri.

Alkuperäinen kirjoittaja piukee:

No on,mutta eihän siitä voi silloin kasvatusta syyttää jos samasta perheestä löytyy molemmat. Riippuu pitkälti hyvin paljon siitä mitkä "aatteet" nuori kokee omakseen,millaisessa kaveriporukassa liikkuu ym..

Yhteistyössä