Millainen vanhempi olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huolehtijavanhempi
Haluat pitää pienokaisesi kaukana suuresta, pahasta maailmasta. Nukkuisit kuitenkin levollisemmin, jos et kantaisi huolta kaikesta.

Hyvät puolet: helppo ja turvattu lapsuus.
Huonot puolet: helppoa ja turvattua aikuisuutta ei ole. Miten siitä selviää, ellei saa lapsena harjoitella?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Boheemivanhempi
Suhtautumisesi lapsen kasvattamiseen on melko huoletonta. D-vitamiini jää silloin tällöin antamatta, mutta toisaalta lapsi osaa viisivuotiaana mennä kavereiden luokse bussilla. Lapsi ei ole sinulle syy tehdä erityisempiä elämänmuutoksia: hän kulkee mukana vaikka Roskildeen, jos matka sinne vie.

Hyvät puolet: lapsesta tulee itsenäinen.
Huonot puolet: oletko ihan varma, että lapsi tykkää Roskildesta?

:laugh: :laugh: :laugh: Tuo ei kyllä pitänyt oikeastaan juuri lainkaan paikkaansa, mutta kun niissä kysymyksissä ei ollut yhtään sellaista vastausvaihtoehtoa, joka tosiasiassa olisi ollut mun valintani, niin valitsin sitten vähiten mönkään menevän vaihtoehdon. JOten siihen nähden tuo on tietysti ihan oikea tulos =)

aikalailla samanlaista.... Mutta en minä Roskildeen menossa olisi...
Kun kaikkeen piti valita vaikka ei yksikään vaihtoehto ollut oikeasti sopiva.
vai ollaanko me kuitenkin pohjimmilamme tuota? kannustetaan lapsia itsenäisyyteen mutta ei oppikirjojen mukaan ole kasvatettu vaan maalaisjärkeä soveltaen ja tilanteen mukaan (mutta kuitenkin ne säännöt)

Tämä ei kyllä ihan tasan pidä paikkaansa kun noissa ei ole sopivia vastausvaihtoehtoja niin valkkaa niistä sitten se lähimmäks osuva ja sekin on vielä kaukana totuudesta

Huolehtijavanhempi

Haluat pitää pienokaisesi kaukana suuresta, pahasta maailmasta. Nukkuisit kuitenkin levollisemmin, jos et kantaisi huolta kaikesta.

Hyvät puolet: helppo ja turvattu lapsuus.
Huonot puolet: helppoa ja turvattua aikuisuutta ei ole. Miten siitä selviää, ellei saa lapsena harjoitella?

Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
No jestas, vastailinkohan nyt ihan rehellisesti..? Tämä tuli:

Luomuvanhempi
Uskot, että lapsen kanssa pärjää, kun on oma itsensä ja tekee asiat sekä vaistonvaraisesti että luonnonmukaisesti. Onnellinen lapsuus ei mielestäsi ole kiinni materiasta, tärkeämpää on vanhemman aito läsnäolo. Tätä filosofiaa haluat väittää lapselle myös kulutusvalinnoissasi.

Hyvät puolet: lapsi oppii moniarvoiseksi.
Huonot puolet: joskus olisi kiva leikkiä legoilla käpylehmien sijaan.

:D :D

Tää tuli mulleki. Oli vähän huonot vastausvaihtoehdot.

Boheemivanhempi
Suhtautumisesi lapsen kasvattamiseen on melko huoletonta. D-vitamiini jää silloin tällöin antamatta, mutta toisaalta lapsi osaa viisivuotiaana mennä kavereiden luokse bussilla. Lapsi ei ole sinulle syy tehdä erityisempiä elämänmuutoksia: hän kulkee mukana vaikka Roskildeen, jos matka sinne vie.

Huonot puolet: oletko ihan varma, että lapsi tykkää Roskildesta? B) B) B)

Virikevanhempi
Uskot, että lapsessa on mahdollisuuksia mihin tahansa, jos hän vain saa mahdollisuuden kokeilla. Kannustat häntä aktiivisuuteen, itsensä toteuttamiseen ja ulospäin suuntautumiseen. Lapsi on sinulle elämän tärkein projekti.

Hyvät puolet: lapsesta tulee aktiivinen, kilvoitteluhenkinen ja ulospäin suuntautunut.
Huonot puolet: elämän ei tarvitse olla suorittamista.

Boheemivanhempi

Boheemivanhempi

Mitäköhän mä oikein vastailin?!?! Mä en koskaan käy festareilla (okei kerran olen ollut yhden päivän Ruissockissa 12 vuotta sitten), saatikka että lähtisin sinne lapsen kanssa...ja siis muka boheemi?! En kyllä taatusti ole. B)

Boheemivanhempi

No en mä nyt tommonen ihan oo... noi vaihtoehdot vaan oli aika tiukkapiposia, jotten sano.

luomuvanhempi täälläkin. Tosin meillä leikitään käpylehmien sijasta lähes poikkeuksetta legoilla...:D Juu, eipä nuo kaikki vastausvaihtoehdot itsellenikään natsanneet.

Boheemivanhempi

No jaa :/

Sääntövanhempi. Olen kyllä aika tarkka tiettyjen sääntöjen noudattamisessa, varsinkin sellaisten, jotka vaikuttavat mielestäni turvallisuuteen. Luottamusta opitaan myös tietyin säännöin joita noudatetaan. Olen kyllä myös rakastava ja huumorintajuinen ja meillä on oikeinkin hauskaa lasten kanssa. Lapset ovat liikunnallisia ja mukavia, eikä meillä ole ollut vaikeuksia heidän kanssaan, vanhimmat jo ohittaneet murrosiän.

Yhteistyössä