Millainen vanhempi olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei ois paljon enempää nappiin voinut mennä: mä olen boheemivanhempi. :D

Suhtautumisesi lapsen kasvattamiseen on melko huoletonta. D-vitamiini jää silloin tällöin antamatta, mutta toisaalta lapsi osaa viisivuotiaana mennä kavereiden luokse bussilla. Lapsi ei ole sinulle syy tehdä erityisempiä elämänmuutoksia: hän kulkee mukana vaikka Roskildeen, jos matka sinne vie.

Hyvät puolet: lapsesta tulee itsenäinen.
Huonot puolet: oletko ihan varma, että lapsi tykkää Roskildesta?

Sama tuli mulle. =)

Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
No jestas, vastailinkohan nyt ihan rehellisesti..? Tämä tuli:

Luomuvanhempi
Uskot, että lapsen kanssa pärjää, kun on oma itsensä ja tekee asiat sekä vaistonvaraisesti että luonnonmukaisesti. Onnellinen lapsuus ei mielestäsi ole kiinni materiasta, tärkeämpää on vanhemman aito läsnäolo. Tätä filosofiaa haluat väittää lapselle myös kulutusvalinnoissasi.

Hyvät puolet: lapsi oppii moniarvoiseksi.
Huonot puolet: joskus olisi kiva leikkiä legoilla käpylehmien sijaan.

:D :D

mä kyl vastasin sen mukaan mikä lähimmäks sattui (kaikissa ei ollut täysin sopivaa) ja sain saman :whistle:

Boheemivanhempi
Suhtautumisesi lapsen kasvattamiseen on melko huoletonta. D-vitamiini jää silloin tällöin antamatta, mutta toisaalta lapsi osaa viisivuotiaana mennä kavereiden luokse bussilla. Lapsi ei ole sinulle syy tehdä erityisempiä elämänmuutoksia: hän kulkee mukana vaikka Roskildeen, jos matka sinne vie.

Huonot puolet: oletko ihan varma, että lapsi tykkää Roskildesta

Virikevanhempi
Uskot, että lapsessa on mahdollisuuksia mihin tahansa, jos hän vain saa mahdollisuuden kokeilla. Kannustat häntä aktiivisuuteen, itsensä toteuttamiseen ja ulospäin suuntautumiseen. Lapsi on sinulle elämän tärkein projekti.

Hyvät puolet: lapsesta tulee aktiivinen, kilvoitteluhenkinen ja ulospäin suuntautunut.
Huonot puolet: elämän ei tarvitse olla suorittamista.

Luomuvanhempi

Uskot, että lapsen kanssa pärjää, kun on oma itsensä ja tekee asiat sekä vaistonvaraisesti että luonnonmukaisesti. Onnellinen lapsuus ei mielestäsi ole kiinni materiasta, tärkeämpää on vanhemman aito läsnäolo. Tätä filosofiaa haluat väittää lapselle myös kulutusvalinnoissasi.

Hmmm...osa ok, osa ei menny kohilleen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
http://poll.mederra.com/testit/millainen-vanhempi-olet

Miulle tuli:
Sääntövanhempi

Haluat tehdä asiat oikein. Tutustut lapsenhoidon oppaisiin tarkasti ja noudatat niitä. Lapsesi on varmasti hyvissä käsissä, mutta välillä voisit päästä vähän helpommalla, jos et ottaisi kaikkea niin kirjaimellisesti.

Hyvät puolet: mikään ei voi mennä kovin pieleen.
Huonot puolet: kirjoihin tuijottaminen voi sumentaa maalaisjärjen.

Totta :)

Sama mullekkin, mutta mä en kyllä yhdy tuohon... Mä en ole mitään asiaa tehnyt minkään opuksen mukaan... vaan kyllä kaik on menty maalaisjärjellä tai hyvällä korvakuuntelulla vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
No jestas, vastailinkohan nyt ihan rehellisesti..? Tämä tuli:

Luomuvanhempi

:D :D

Mulla tuli sama

Mulle tuli kans tämä.
Tosin joissain vaihtoehdoissa ei ollu mulle sopivaa ollenkaan. Lähimmäks klikkasin...

Mutta kyllä tässä silti meän kohalla jotain totta oli. =)

Boheemivanhempi

Hmmm, en kyllä välitä festareista mutta kai tuo muuten suht. oikein meni :D

Virikevanhempi

Uskot, että lapsessa on mahdollisuuksia mihin tahansa, jos hän vain saa mahdollisuuden kokeilla. Kannustat häntä aktiivisuuteen, itsensä toteuttamiseen ja ulospäin suuntautumiseen. Lapsi on sinulle elämän tärkein projekti.

Hyvät puolet: lapsesta tulee aktiivinen, kilvoitteluhenkinen ja ulospäin suuntautunut.
Huonot puolet: elämän ei tarvitse olla suorittamista.

:/ :o =)

Boheemivanhempi

Mutta ei tuo täysin pidä paikkaansa, kysymyksistä puuttui oikeat vastaukset joten piti valita joku vähän sinnepäin oleva :D

Yhteistyössä