Millainen persoona kissallasi on? (jos sinulla on kissa)

Mun kissa on yksi "harvoista" valituista. Erittäin ihmisrakas ja sylinkipeä. Olen hänelle emon asemassa, ja huutelee perääni öisin. Antaisin nukkua vieressä, JOS hän antaisi minun nukkua - mutta herkkäunisena koen, että aamuyön juoksurallit ja leikkiin haastamiset ovat minulle hieman liikaa. En toki pidä häntä samassa asemassa kuin ihmisvauvaa tarpeineen - aikuinen kissa kun on.

Syliin tullessaan kehrää kuin röhkivä pieni porsas, nenä tiputtaa vettä eli ns. "kuolaa" kun on niin onnessaan. Syliin voi ottaa kuin pienen vauvan, käpälät olkapäällä ja peppu ja takajalat kannattelevan käden alla.

Millainen kattipersoona meillä siis asustaa? Noh, melkein ihmispersoona, voisi sanoa:D Tosin lapsellinen sellainen.

Viimeksi muokattu:
Meidän toinen katti on toisaalta ihan mahdoton sylivauva, mutta tosiaalta hurja saalistaja, joka kantaa hiiriä näytille. Jostain syystä syliksi kelpaa kuitenkin vain mies, ja hänkin vain jos on peitto tai paita päällä. Joskus tosi harvoin ja äärimmäisessä sylipulassa tulee mun syliin jos mies on töissä, tai jos jostain syystä nukun miehen paikalla ni tulee vahingossa. Huomaa kyllä äkkiä.

Toinen kateista on arka ja tulee syliin "anteeksi että olen olemassa" meinigillä, tunnustellen että saako varmasti tulla. Tämä kissa on herkkä lapsien leikistä tuleville äänille ja "varoittaa" äänekkäästi, jos alkaa mennä hermo. Luikkii sitte ite pois paikalta. Tämä katti ei osaa kunnolla kehrätä.

Molemmat on hirveitä herkkusuita...herkkua mm. appelsiinijogurtti, sitruunapulla ja yleensäkin kaikki mistä ei luulis kissojen tykkäävän.

Donatella
Meidän kissan sisällä asuu oikeesti koira. On niin koirahullu ja hellyydenkipee. Ovat ton meidän seropin kans niin paita ja peppu. Kotiin kun tuut niin tuo on koirien kanssa eteisessä toivottamassa sut tervetulleeks. Ja vieras kuin vieras, kissan saat heti syliin. Ja on siis cornish rex-rotuinen jotka on tunnettuja avoimuudestaan ja koiramaisuudestaan. Suosittelen! :)

Mun kissa on v*ttumainen katti, joka tekee just tasan mitä sitä huvittaa. Se ei kyllä halua tippaakaa miellyttää! Mut mä oon ajatellut että kaikki kissat on sellaisia :D

Se protestoi jos jää yksin pitemmäksi aikaa, on ahne ruuan perään, vaanii ja hyökkäilee. Iltaisin se lempihupi on tulla perässä kun mä oon menossa nukkumaan. Tosi kiva kävellä sänkyyn kun ei tiiä minkää tuolin alta se hyökkää! Yleensä onneks vaan läppäisee ilman kynsiä, mut välillä käy ihan kiinni, jos on huono päivä. Se on ihan fiksun oloinen, ja kun on perso ruualle, niin oon aatellut et vois yrittää opettaa jotain temppuja. Ehkä enempi aktivointi sais sen tasaantumaan...

:D

Mie äsken harjoittelin kissan tainnutusta (jota kai yleensä vain koiriin sovelletaan).

Tuima katse, ohjaava käsi ja "sleep" ääneen lausumaton komento.Kissa kävi pitkäkseen.:O Kun herpaannuin, katti nosti päätään kysyvänä. Toistin edellämainitun, ja alkoi nukkumaan samassa asennossa.

Liekö tuuria:whistle:

Hellyydenkipeitä katteja mutta ei sylikissoja.
Poikakissa ei halua olla miusta erossa montaa tuntia, kun mie lähen töihin katti jää naukumaan
ovelle.
Kaupasta ku tulen ni ruokakassit pitää tutkia. Yöllä kolistellaan keitttiössä ja avataan ovia ja laatikoita.
Mamma herätetään tulemalla yöpöydälle ja ensin naukaistaan, sitten läimäytetään käpälällä.
Vessapareria jos saa käpäliinsä ni sitä revitään ja viedään hiekkalaatikkoon. :D

Välillä nukutaan monta tuntia ja sitten aletaan hillua ja juosta pitkin kämppää perätysten.

Jos liian pitkään rapsuttaa ja väärästä paikasta voi saada kynsiä, ainakin miun mies.
Kaikkia kukkia pitää maistella ja kukkienkasteluvettä juoda lautaselta.

• Tykkää
Reactions: kauris75
Meillä on semmonen höppänä pappa :heart:
Ennen se oli vihainen ja saattoi alkuaikoina purra melkeinpä ohi kulkiessaan, nyt se vaan rakastaa kamalasti kaikkia :)
Dementiahan sillä jo taitaa olla mutta hyvin se sen kanssa pärjää. Ikää sillä on nyt 18 vuotta.

Meillä (kaksi kissaa mutta molemmat hyvin samanlaisia) "tavallisia" kissoja, viihtyvät omissa oloissaan, mutta tulevat kyllä myös silitettäviksi, naukuvat ja pyörivät jaloissa kun haluavat silittelyä. Saattavat pitkäänkin nautiskella rapsuttelusta kehräten mutta sitten yhtäkkiä puraisevat ja häipyvät. Syliin ei kumpikaan tule.

Vanhemmiten hyvin rauhallisia, makoilevat päivät, syövät ja ehkä vähän toisiaan härnäävät :heart:

Meillä on hamsteri, jonka persoona on kyl 10 kertaa sen kokonen kuin hamsu itse. Eli iso ego sillä :D Sen lempiruokaa on banaani ja sillähän se neiti mieluiten herkuttelisi vaikka joka ilta :D Neiti myös siinä mielessä, että yöt läpeensä pitää kuntoilla ettei kiloja tulisi :D Onneksi voi rauhassa juoksennella keittiössä yöt koska se meno on vaan niin villiä...mitä nyt muutakin siellä kaivelee ja rapistelee

:D

Mie äsken harjoittelin kissan tainnutusta (jota kai yleensä vain koiriin sovelletaan).

Tuima katse, ohjaava käsi ja "sleep" ääneen lausumaton komento.Kissa kävi pitkäkseen.:O Kun herpaannuin, katti nosti päätään kysyvänä. Toistin edellämainitun, ja alkoi nukkumaan samassa asennossa.

Liekö tuuria:whistle:
Haha! :D Tule huomenna kertomaan onnistuuko vielä uudelleen vai oliko vaan tuurista kiinni! :)

Keittiönoita
Meille tuli viime kesänä 3- ja 5-vuotiaat kissatytöt. Vanhempi on aivot ja nuorempi on jalat. Vanhempi osaa avata ovet ja sillä onkin joku pakkomielle suljettuihin oviin...meillä siis ei ole ovet koskaan kiinni. Sillä on myös jokin pakkomielle ämpäreihin ja kastelukannuihin, jotka pitää käydä kaatamassa nurin. Meillä ei siis ole myöskään pystyssä olevia ämpäreitä eikä kastelukannuja. Vanhempi kissoista myös siirtelee tavaroita, jos ne eivät ole sen mielestä oikeassa paikassa. Järjestelemisestä syntyy tietysti aika usein erilaista kolinaa, jolloin nuorempi kissa intopinkeenä menee katsomaan. Ja vanhempi tassuttelee muina miehinä pois paikalta nuoremman jäädessä pahanteosta rysän päältä kiinni. Aluksi luulinkin, että se on tuo pikkukatti, joka kaikenlaista tekee, mutta isompi kuitenkin on yleensä syyllinen. Sylikissoja ovat molemmat.

• Tykkää
Reactions: Almandiini
"..."
mulla oli semmonen kissa, joka oli ihan armoton drama queen.. :O osotti mieltään ihan joka asiasta, esim. kun lähdin opiskelemaan, se kusi koko kämpän täyteen, koska olin jättäny sen yksin. se teki tän aina kun lähdin jonnekkin.. oli myös tosi hellyyden kipee. aina tuppas mun syliin ja vaati silittelyjä ja rapsutuksia, ja otti nokkiinsa jos niitä ei saanu. annoin sen sitten pois, koska mun oli mahdoton olla opiskelijana 24/7 kotona ja kissa selvästi tartti jonkun, joka on koko ajan kotona..

Meillä on hamsteri, jonka persoona on kyl 10 kertaa sen kokonen kuin hamsu itse. Eli iso ego sillä :D Sen lempiruokaa on banaani ja sillähän se neiti mieluiten herkuttelisi vaikka joka ilta :D Neiti myös siinä mielessä, että yöt läpeensä pitää kuntoilla ettei kiloja tulisi :D Onneksi voi rauhassa juoksennella keittiössä yöt koska se meno on vaan niin villiä...mitä nyt muutakin siellä kaivelee ja rapistelee

Hamsu....pöhkö...mie puhuin kissoista. Mutta onhan ne hamsutkin söpöjä:vampire:
Hamste

"vieras"
Narttu-kissa on erakko, köpöttelee huoneesta toiseen nopeasti, kaipaa toisinaan hellyyttä, viihtyy parhaiten yksin, naamasta näkee heti jos ei seura miellytä.

Kolli-kissa, ainainen nälkäkurki, kiltti ja seurallinen, tykkää nukkua paljon ja aina jonkun vieressä, rauhallinen, otta narttu-kissan kiukuttelut lunkisti.

meillä on 3 ragdoll rotuista :) 2tyttöä ja yksi kolli :D

esikois tyttökissalla on sairaan pitkä muisti, oppi pentuna juoksemaan ovelle kun ovikello soi. Siitä on nyt 4vuotta kun ollaan viimeksi asuttu ovikellollisessa kämpässä ja vieläkin tuo katti muistaa sen äänen, jos kuulee vaikka telkkarista sen tai jonkun muun samantyylisen rimpautuksen :D On kuin koira, oppii kaiken ja muistaa melkeinpä kaiken. Aika itsenäinen ja omissa oloissaan viihtyvä, ei tykkää sylistä eikä pahemmin kerjää edes huomiotakaan... : /

toinen tyttökissa on todella höpsö :D Sellanen kurnuttelija, pitää omituisia kurnutuksia kun pompii jostain korkealta lattialle. Joskus aikoinaan sanottiin tuota maukumis ääntä kumiankaksi :D Ajoittain hellyydenkipeä, mutta ei viihdy sylissä : / Säikkyy joskus outoja asioita ja säikähtäessä pomppaa puolenmetrin korkuudelle :D Kun tällä kissalla on ruoka loppu, se tulee päästelemään kumiankka ääniä esim. aamulla meidän sängyn viereen mun puolelle :D Ja yrittää herättää huomion pomppimalla mun mahan yli jne.. :D

Kollikissa on mun lellikki, semmonen rötkäle joka puskee paljon ja tulee joka aamu mun viereen, kun herään :heart: Lapset saa sitä käsitellä aika rohkeastikkin, eikä kolli tajua mennä karkuun tai raavi, antais tehdä itselleen varmaan mitä vaan. Mutta jos aikuisen antama silittely/hoiva sitä kyllästyttää, niin kyllä näyttää kyntensä nopeasti, varmaan vähän tuota punaisenkissan tempperamenttia. Kolli myös kolauttelee itseään kaikkialle, puskiessa päällä pitää työntää niin että kolahtaa ja lattiallekin pitää mennä makaamaan niin, että heittää itsensä siihen ja siitäkin kuuluu pieni lässähdys :D

Yhteistyössä