V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kaakkois-hervanta:Alkuperäinen kirjoittaja ..:onko pitkä matka tampereen keskustaan? onko rauhallinen..
en ole ikänä siellä käynyt ja muuttaa pitäisi töiden perässä..
Aika eriäviä näkemyksiä tullut tähän mennessä.. asuin Hervannassa opiskeluaikana, sitten muutaman vuoden keskustassa ja nyt taas Hervannassa. Muutamia huomioita:
- Ulkomaalaiset. Niitä on. Mutta mielestäni aika suuri osa vaihto-opiskelijoita sekä Nokialla töissä olevia itä-eurooppalaisia ja aasialaisia -> ahkeraa ja rauhallista väkeä.
- Maine. Hervannan maine on pitkälti perua 80-luvun alusta, jolloin sinne 70-luvulla muuttaneiden lapsiperheiden tenavat saavuttivat murrosiän -> tuolloin oli kai levotonta.
Nythän Hervannankin väki ikääntyy ja eläkeläisten osuus kasvaa yhä suuremmaksi.
- Palvelut. Mielestäni hyvät. Hervannan keskustan ruokakaupat monipuoliset ja kilpailua löytyy. Julkisista palveluista löytyy mm. kirjasto ja terveyskeskus. Paljon päiväkoteja.
- Liikenne. Hervannan ja keskustan välillä kulkee ainakin 6 bussilinjaa. Ruuhka-aikana pääsee todella hyvin ja muulloinkin melko hyvin. Myös yöliikenne toimii.
Autolla kulku on melko joustavaa. Hervannan halkovaa valtaväylää pääsee nopeasti keskustaan tai moottoritien kautta muihin suuntiin.
Miljöö. Osa kerrostaloalueista on suoraan sanottuna ankeita ja 70-luvun talot kaipaavat julkisivuremonttia. Hervannan reunoilla on rivitalo- ja omakotitaloalueita, jotka ovat melko viihtyisiä.
Ulkoilu. Paljon viheralueita ja puistoja. Lisäksi kattava pururata / latuverkosto.
Tulevaisuus. Hervannan eteläpuolelle nousee uusia asuinalueita, jotka tukeutuvat Hervannan palveluihin -> uskon palvelujen säilyvän ennallaan.
Jos tavoitteena on asua Tampereella edullisesti, löytyy Hervantaa huonompia vaihtoehtoja useita (joko sosiaalisia ongelmia tai huonot palvelut/yhteydet).
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Alkuperäinen kirjoittaja ap:mitkä olis sit hyviä alueita?
Missä sinä olet töissä?
en vielä missään. Lähihoitaja olen ja sinne suunnittelemassa muuttoa. Tarkoitus olisi hakea ehkä johonkin kouluun tai sitten vaan päästä töihin.
mihin katosit?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:no siinä tapauksessa olisi kiva tietää että mitkä siellä on hyviä seutuja?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:tää alkaa lähinnä kuulostaa siltä että koko tampereelle ei kannata edes muuttaa. En mä mihinkään levottomuuksiin halua.
Mun on pakko hommata ensin sen asunto ja sitten alkaa etsiä sitä työtä paremmin. eli en voi alkaa odottamaan minne menisin töihin.
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Alkuperäinen kirjoittaja ap:tää alkaa lähinnä kuulostaa siltä että koko tampereelle ei kannata edes muuttaa. En mä mihinkään levottomuuksiin halua.
Mun on pakko hommata ensin sen asunto ja sitten alkaa etsiä sitä työtä paremmin. eli en voi alkaa odottamaan minne menisin töihin.
Edullisemmin saat asunnon sivukunnistaHervannassa ei ole pienet vuokra-asunnot mitään halpoja, koska opiskelijoiden määrä nostaa hintoja paljon.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:mitähän ne sitten on? Mulla ei ole autoa joten se rajoittaa kulkemista tosi paljon..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Alkuperäinen kirjoittaja ap:tää alkaa lähinnä kuulostaa siltä että koko tampereelle ei kannata edes muuttaa. En mä mihinkään levottomuuksiin halua.
Mun on pakko hommata ensin sen asunto ja sitten alkaa etsiä sitä työtä paremmin. eli en voi alkaa odottamaan minne menisin töihin.
Edullisemmin saat asunnon sivukunnistaHervannassa ei ole pienet vuokra-asunnot mitään halpoja, koska opiskelijoiden määrä nostaa hintoja paljon.
mitähän ne sitten on? Mulla ei ole autoa joten se rajoittaa kulkemista tosi paljon..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:mitähän ne sitten on? Mulla ei ole autoa joten se rajoittaa kulkemista tosi paljon..
Alkuperäinen kirjoittaja kaakkois-hervanta:Jos ei autoa ole, niin sitten ei lähikuntiin oikein kannata mennä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:no siinä tapauksessa olisi kiva tietää että mitkä siellä on hyviä seutuja?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:no siinä tapauksessa olisi kiva tietää että mitkä siellä on hyviä seutuja?
Yleisellä tasolla voi sanoa sen verran et kaikki sellaiset asuinalueet ovat hyviä paikkoja asua missä on mahdollisimman vähän julkista liikennettä. Paskasakilla ei ole varaa autoihin joten heitä ei ole niillä alueilla minne pääsee vain omalla autolla.
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Mihin perustat tämän? Se että asuu Peltolammella/Multisillassa tai Sääksjärvellä ei ole bussin kannalta yhtään sen kummallisempaa.
Alkuperäinen kirjoittaja kaakkois-hervanta:Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Mihin perustat tämän? Se että asuu Peltolammella/Multisillassa tai Sääksjärvellä ei ole bussin kannalta yhtään sen kummallisempaa.
No onhan noissa eroa. Ne TKL:n linjat kun jäävät sinne Tampereen puolelle. Sääksjärvelle menee linja 50, joka lakkautetaan kesällä...
Alkuperäinen kirjoittaja kaakkois-hervanta:Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Mihin perustat tämän? Se että asuu Peltolammella/Multisillassa tai Sääksjärvellä ei ole bussin kannalta yhtään sen kummallisempaa.
No onhan noissa eroa. Ne TKL:n linjat kun jäävät sinne Tampereen puolelle. Sääksjärvelle menee linja 50, joka lakkautetaan kesällä...
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Alkuperäinen kirjoittaja kaakkois-hervanta:Jos ei autoa ole, niin sitten ei lähikuntiin oikein kannata mennä.
Mihin perustat tämän? Se että asuu Peltolammella/Multisillassa tai Sääksjärvellä ei ole bussin kannalta yhtään sen kummallisempaa. Tai Rantaperkiö/Härmälä/Pirkkala tai Lamminpää/Ylöjärvi tai Ikuri/Nokia, jne.
Toki kannattaa ihan missä tahansa asuessa varmistaa, että bussipysäkki on vieressä![]()