Hyvä asuinalue Kuopiosta lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on suunnitelmissa muutto Kuopioon töiden perässä.
Mikä olisi hyvä asuinale Kuopiossa lapsiperheelle? Kanssani siis muuttaisi 8v ja 6v lapset. Hoitoalan ihmisiä olen itse.
Missä olisi hyvä ja rauhallinen, turvallinen alue asua? Mistä ei pitkä matka keskustaan? Ja palvelut, esikoulu, koulu, kaupat, työt yms lähellä?
Minkälaiset julkiset kulkuyhteydet kuopiossa on? Ja mistä kannattaisi katsoa vuokra-asuntoja?
Kiitän kovasti jo etukäteen vastauksistanne.

Riippuu vähän... Jos olet töissä vaikkapa KYS:ssa, Puijonlaakso on ihan siinä vieressä. Kaikki palvelut ovat suht lähellä, bussit kulkevat ja ulkoilumaastot ovat loistavat. Niirala on myöskin lähellä. Asun itse Haapaniemellä ja tykkään kovasti tästä asuinalueesta. Kantakaupungin koulut ovat aika pieniä ja mukavia. Saaristokaupungissa asunnot ovat uusia, mutta koulut ja päiväkodit täysiä väestörakenteen vuoksi.

Jonkinlainen huono kaiku (menneisyydestä?) on ehkä jossain Petosella, sielläkin VAIN tietyllä kadulla/alueella. Neulamäki, Levänen ja Inkilänmäki eivät ole kovin haluttuja muualla kaupungissa asuvien mielestä. Näilläkin alueilla on asukkaita, jotka tykkäävät asua lähiöissään ja ovat kovasti tyytyväisiä.

Yhteistyössä